Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Fast vad är det för vits med att få honom att sänka sig bakom lodplan o lägga ut bakbenen bakom som sig som en älg? Det är precis på det sättet som min Grå känns just nu o det tillåter jag honom inte att göra ett endaste steg för det bygger ju varken överlinje eller nåt annat...

KL

Idag var helt klart ensamma om att åka till ridhuset...:D Men vad GÖR man?? hästarna har stått igen i flera dagar för här är det snöstorm precis varenda dag...men vi lastade bägge 2 o dom stod som ljus de 7 min som det tar till ridhuset o sen fick vi ett bra pass med båda. Lillflickan värmde upp Majsan medan jag red Grå o sen bytte vi så hon fick trava av medan jag red...bägge kändes helt ok o Grå har insett att Matte is back in town...:cool:

Skönt iaf att ha fått rida ordentligt.

Jag rider hästen såsom min tränare önskar. Tränaren har en plan på hur man ska bygga upp hästen. Helheten finns inte på plats ännu (hästen är ju ung!), men det kommer ju byggas på eftersom.

Men allt jag gör är ju som vanligt fel i dina negativa ögon.
Tom nu kritiserar du min tränare...
jag hoppas inte tränaren läser detta.

Fast det vore ju ypperligt om din tränare läste detta så vi kunde få svar på varför en unghäst ska gå på det viset? Det är ju en sak att få dom att arbeta i låg form men din häst ska ju främst aktiveras bakifrån med tanke på hans storlek o straka bakben.

Sen ang att jag kritiserar allt du gör så får du stå för det själv. I dressyr tråden har ett antal dressyr aktiva ryttare sagt precis samma saker till dig som jag har sagt nu i snart 1 år. Jag har sagt att din häst går i på tok för hög form o är långsam bak. Nu säger jag samma sak igen för det är fortfarande sant. Det har inget med din tränare att göra utan du har ridit honom så från början så det får du nog ta på dig själv.

Att han nu går med nosen mellan frambenen bakom lod är ju bara en annan variant på samma sak.

:eek:..på en skala ett-tio hur deppig är inte jag över att det SNÖAR igen..
Jag vill ju så gärna komma iväg imorr´n..fast dit tar det 45 min i normala fall..
Fast jag har haft en trevlig tur idag. Hon sköter ju sig riktigt bra, galloperar lugnt och går att reglera lite där, dvs när hon vill gasa på mer än jag tycker så är hon lätt att ta tillbaka och lägga sig i ett bekvämlighetstempo.
Lilla gula fick uppfostring av min kompis,han är rätt pigg och glad så det var nyttigt, han vansinnigt söt när han går å kröker nacke och grymtar, får verkligen passa så han inte släpper men när han slappnar av och jobbar är han jättehäftig faktiskt..
Kompisen tyckte Loppan såg jättetrevlig ut så det nog bra att nå´n annan ser henne..jag är ju lite beroende av att få hålla tränaren i hand;)..

Det är ju lite svårt allt det där..Min tränare menade på vid sista träningen då min ville krypa lite bakom att det inte spelade såå stor roll för hon gick såpass "samlat" och hade med sig bakbenen väl..
Samtidigt kan det ju vara så att -Stilletes- tränaré har en plan med den låga formen? Antar -Stillet- att du jobbar på att han ska vara avspännd m.m?

Nähä, nu var det nog nå´t på TV, hi,hi..

åsch, det funkar inte :o men ni ser ju länken iallafall.. :)

*kl*

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade er om oss! Tyvärr har lampan i paddocken gått sönder för ett par veckor sedan och den var väldigt svår att få tag i men förhoppningsvis blir det fixat kommande vecka...det har inte blivit mycket ridning nu då mörkret har hunnit före mig för det mesta...men jag rider så ofta jag kan :).

Igår var vi ute och busade lite på fältet :) . Überpigg häst och en väldigt lycklig ryttare ;) .

Bilder från igår;

MVI_4624002_0001.jpg

MVI_4621005_0001.jpg

MVI_4624002_0002.jpg

och jag har ju skrivit x.antal ggr att hans höga form varit ett problem...
och det är inte bara jag som rider honom faktiskt, ända sedan han kommit så har jag låtit annan ryttare rida honom också. Resultatet är detsamma.

Men du vilken härlig fuxfärg, ser jättesöt ut.:love:
En helbild är önskvärd nästa gång:).

Easy Girl, sto f.2006,
e. Philidor
u. Wanja, ue. Final Appearance

Jag har inte hunnit ta så många bilder, men ska ta fler i morgon! :)

Men vilken söt häst evelina!:love: Vad är det för stam?

polly: Exakt det jag menar också...man får ha huvudet lite bakom lodplan om man har med sig bakbenen men lägger man dom bakom sig så sliter det väldigt på hästen o ger NADA att gå med huvudet mellan benen eller rätt upp.

guppey: Din häst är så himla söt o på sista bilden kan vi snacka om bakbensaktivitet!:banana::banana:

Tack så jättemycket Novali! Jag läste att din grå är väldigt busig efter hinder - det vill vi se på film!! :D

KL

Jag har premiarridit min buse pa nya stallet, det gick jattebra! Lugn skrittur bara eftersom det var stenhart pa marken och han inte varit ute i hagen pa flera dagar men han holl sig i skinnet till mattes lattnad :D
Jag har influensa och hade nog flugit som en vante om han sa mycket som trampat snett :angel:

Saaa harligt att ha honom "hemma" igen!!! Men ocksa en omstallning att behova tala om for folk vad som behover goras, och oroa mig for vem som ska rida honom nar jag inte kan aka ut... men det blir nog bra till slut. Det ar ett trevligt stall. Nu i helgen ska jag till Stockholm och sen nar jag ar tillbaka ska jag rida min forsta lektion for nya tranaren, spannande!

Men snälla Novali, nu vill vi se flera filmer på din 06:a i dressyr (och inte bara över hinder som du visar) där den verkligen bär sig till 100% rätt,,,,en sån duktig ryttare som du kan väl visa massor av såna filmer..

och vart är filmer när du rider dressyr för tränare då? kom igen, visa nu, flera stycken...så får vi se hur bra ridning ska se ut. (så kan jag lära mig lite utav dig)

Men härligt Sunshine att äntligen ha honom hemma! Men berätta mer...hur funkar det finns det folk som du kan betala i stallet för att ta hand om honom o rida honom när du inte är där? Låter dyrt?

Här hemma finns ju oftast inte sån service i inhyrnings stallen. Fullservice här betyder ju mest att allt ingår inkl mockning men inte ridninge såvitt jag känner till.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama