Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Åh, vilken mysig film! Han är ju så fin och som Happyrider skrev så ser det himla häftigt ut med den mörka manen.
Varit och tränat idag..Det var kuuul:D!
Film kanske kommer men den blev lång å jag har fortfarande inte lärt mig klippa..
Lite vinterbilder:
31898423.jpg
31898426.jpg

Jag är rätt övertygad om att det jag kallar för trivselfläckar kommer just av namnet. När hästen trivs. Bulan såg allmänt bedrövlig när hon kom. Skiten, bortkommen, människohatare, lite tunn, ja listan kan göras lång. Med mycket kärlek, beröm för det som görs rätt, god mat och kul ridning så har hon utvecklat trivselfläckar. Innan fanns det inte en gnutta av detta och nu riktigt blommar hon i dessa.
Så för mitt lilla ego så tror jag det är trivselfläckar. :p

Vi jobbar på i ridningen. Har väl kommit till den punkten nu att vi börjar känna varandra. Försöker inte sätta så höga krav utan visa att träning är roligt. :) Hon gillar verkligen det och börjar så smått aktivera bakdelen och söka sig nedåt. Blir ibland lite för stressad men jobbar mycket med att få ner henne på jorden igen. Imorgon är det premiär på träningsfronten med henne, centrerad ridning står på schemat.

Med Rosie går det bara bra! Hon är lika fin som vanligt :D

Ja hellre snö o några grader kallt som du säger, det lyser ju upp det hela men idag var det -14 grader här!!!:eek: suck, precis när det äntligen slutat snöa så kommer kylan istället....

Jo alltså Grå är min egna uppfödning e. Aerline H. Han är 8 år och med mig har han tävlat LA:3 dressyr, 120 hopp och 100-klass FT. Förra året när han var utlånad gick han 2 starter *-igt också.
Han var utlånad eftersom jag pluggar o inte hade tänkt ha någon häst alls under tiden...:angel: Men sen kom ju Majken in i bilden i januari o nu kom Grå hem 1 år för tidigt så nu sitter jag här med 2 hästar...:D

Grå är min drömhäst, du vet den där hästen du aldrig tror du kommer att få...han har varit som en dröm från första dagen jag satt på honom som 2,5 åring. Han säger aldrig nej till något oavsett vilket arbete som ska göras den dagen. Han jobbar så skummet yr o gör alltid sitt bästa. I skogen är han pigg o glad men gör inga dumheter, i hoppningen är han lite svårare, han blir så lycklig när han ser hinder att han liksom ålar sig fram! Å i terrängen är det bara att styra...

Så här har han sett ut sen han föddes o några år framåt:

Nyfödd
Lillemanfol.jpg

3 månader
Lilleman3manader.jpg

3 år
Lilleman3ar.jpg

4 år o första starten i dressyr!
http://hagaberg.wwwserver1.net/Lillemanforstavinstdressyr.jpg

4 år
Lillemanvinslov1.jpg

Vi i dagsläget:
31857017.jpg

Vi i LA:3 2008

http://www.youtube.com/watch?v=LJSjKMkMzo4

Vilken underbar film Rebecca! Vad jag skrattade åt din kompis kommentarer....

polly; härliga vinterbilder, hon ser så lycklig ut!

Måste vara fantastiskt att få föda upp en häst och sedan följa den hela vägen.;) Tror att det blir något speciellt.

Hoppas själv att vi har turen med oss när gammelhäst nu är dräktig. Det skulle vara så roligt att få ett välskapt litet föl:D

Även här var det kallt i morse - 11 grader. Vattenhinkarna i stallet hade en ishinna.:mad:

Ja vad roligt med egen uppfödning. Förstår att era band är något speciellt. Tycker själv att jag känner något speciellt för min pålle som jag haft sen han var 10 mån.
Kul att se fölbilderna, visste ni att det skulle bli en skimmel?

Tycker att det set mycket trevligt ut på dressyrfilmen, lugnt, avslappnat och harmoniskt!

Däremot är hans överlinje tunn nu, har han tappat mycket när han varit utlånad? Såg betydligt rundare och finare ut när du red.

Det är även min dröm att få en egen uppfödning. Har en kompis som äger hingsten Baltimore 1178, och förhoppningsvis och då hoppas jag verkligen så kan jag snika till mig en betäckning där. Vi får se.

Ska du ut och tävla ngt med honom till våren eller är det endast underhållsridning? Undrar också varför fodervärden slutade i förtid?? :)

Däremot är hans överlinje tunn nu, har han tappat mycket när han varit utlånad? Såg betydligt rundare och finare ut när du red.

Ja, jag håller med, det tycker jag också! Han har tappat, trist. :( Men det kommer tillbaka med lite bra arbete!

Men novali, :confused: Är inte det här en tråd för 06: or:confused: :p

Jag betäckte min 06-a med Baltimore. Köpte henne av Baltimores fd delägare.
Dessvärre blev det ingen fölunge då hon föddes två veckor för tidigt och var både död och missbildad i frambenen.:cry:

Nu ägs ju Baltimore av Sven Ingvarsson och Magdalena Larsson, kan det vara Magdalena du känner?

Valde en annan hingst till gammelhästen som vi tror passar bättre men Baltimore är ruskigt fin.

Idag blir det dressyrträning, men vad sätter man på sig? Termobyxor eller samma gamla vanliga ridbyxor som på sommaren?:confused: - 12 grader.

Okej :D Spännande. Ja just det, var ju ingen rolig historia med ditt föl... Det är Sven som jag känner. Ja Baltimore är urläcker, sedan har han ju bra hoppteknik. Men vi får se. Vet inte ens om det blir något, men har funderingar till våren :)

Jag har också träningen ikväll, samma temp som Er och känner att det kommer bli kalllllttt, brrrr!!!! Men vad gör man inte för lite träning :D Termobrallor, vinterjacka, vinterstövlar och sköna vantar.

Tessalonica och Avel, hoppas ni hittade varma kläder:D..Red själv med långkallingar under ridbyxorna..blir lite klumpigt.

Här är film från igår..uj, vad jag känner mig otränad efter bara en månads uppehåll... Är från nedsittningsarbetet, jag behöver nog sänka knä´t en decimeter m.m men,men..Bra med film så ser man lite som kan vara bra att tänka på.
Gubben är inte så bra på att filma men jag är ganska nöjd med Lopplan iallafall.
Lite skänkelvikning, vi har börjat så smått med det.. Hon är ju lite svårare i höger varv och vi är INTE Totilas och Edward Gal;)..
Jag måste lära mig redigera också, hmm...Men här är en ocensuerad verision:
http://www.youtube.com/watch?v=Ef_hE_7mH1A

Åh vad jag älskar din häst!!:love::love: Vilken uppförsbacke i galoppen o härlig takt i traven! Mums som Maria Montazami säger....:D

Men det är inte knäna som ska ner utan du ska öppna upp ditt bäcken. Fundera på den meningen o sätt dig på en stol o öva! I sadeln övar du med att vinkla ut knän rejält o känna var sittbenen är. När du fått till detta kommer dina knän att vara nere...

Jag tycker du är jätteduktig som klarar att rida utan stigbyglar o ändå sätter henne i så bra form o takt.:bow:

:D...Älskar henne otroligt!
Det var lite det jag menade=att jag behöver komma djupare i sadeln, så hamnar knäna i en bättre position. Får göra den där "gynstolsövningen" när jag rider så jag kommer djupare men förstår precis vad du menar och är väl nå´t jag skulle göra i uppvärmningen inför varje ridpass, skulle nog muntra upp omgivningen;).

Ja, ang formen, är ju dålig på att berömma mig själv och hästen men jag tycker faktiskt hon är lite mer trevligt framme och bär sig bättre..hon känns ganska "stark" i positiv mening. Åh, det var såå roligt att komma iväg..
Galoppen hennes är underbar, då skulle du sett vänster varv som hon är lättare i, så man nästan inte vill sluta utan fortsätta gunga med:love:.

Hon är verkligen fin!!
Vilket bra jobb du har gjort med henne.
Ser jättestadig och balanserad ut.
Blir imponerad över flyttningarna i traven, duktigt.
Själv har jag precis börjat flytta undan några steg i skritt under uteritt, ligger nog lite efter:eek:.

Imorgon bär det av till Kanarieöarna så på återseende...:banana:

KL

Idag red jag för första gången i det stooora ridhuset med läskiga saker som speglar, fönster, växter och gud vet vad! Min pärla skötte sig jättebra, tills någon kom in och fick för sig att rengöra fönsterna med en sopborste (?) Han gick ut när vi bad honom iaf :) Jag var riktigt nöjd med min lilla gumma! :)

Haha, på tal om roliga kommentarer så såg jag att det första videoförsöket också lagts upp.

Så om ni har tråkigt borde ni kolla på denna också. Innan vi visste vad som skulle sägas, och ja... Hahah. Ni får se! :p

Behind the scenes of Söndagsklättring

:rofl::rofl::rofl: * å HÄR är klätterbacken...å DÄR är Myggan...å HÄR är ett träd???:eek::eek:*

Jag skrattar fortfarande o kommer antagligen studsa runt i sängen hela natten o garva....:rofl:

Ha en underbar semester o tänk inte på oss som fortsätter att galoppera runt i snön o frysa händerna av oss!!!:D

KL

Har faktiskt fräst runt i snön ikväll väl påpälsad med dubbla vantar, dubbla jackor o termobyxor. Frös inte ett dugg trots -10 utan hade riktigt roligt där vi fräste fram på snöiga grusvägar!:D Man känner sig så duktig när man trotsar vädret o ändå ger sig ut på vinterpigga o glada hästar!:banana:

Nej, jag vill verkligen se, faktiskt,,,eftersom jag inte kan få till bra ridning själv, och min tränare inte kan hjälpa mig, då måste jag ju får se, från den som kritiserar, hur det ska se ut...hur ska jag annars lära mig?

:bow::bow::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama