Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Jag har totalt fyra egna hästar, två äldre och två yngre.
Första unghästen kom sommaren 2008.
Rosie, heter egentligen Prima Rose, Welsh cob, e. Janton Herlad u. Nebo April Rose. Fux, just nu 157cm hög. Glad madam med mycket krut i
Ja, vad ska man säga. Vi jobbar vidare på formarbete i lite högre och väldigt låg form. Mycket för att bygga mer rygg och rumpa. Har fortfarande lite svårt att hålla galoppen men tar fattningar klockrent. Vi har endast varit ute på lite hopp CR under året, allt mellan 40-70cm, de flesta felfria.
Andra unghästen som faktiskt har lite dispens i den här tråden
Bulan, heter Discoteque E, född 2005, Halvblod, e. Cavalet u. Chik. Även hon fux, just nu ca 158cm. Har ägt henne endast en månad, igår faktiskt
. Vårt mål just nu är att lära känna varandra och hitta våra knappar tillsammans. Hon är en supertrevlig individ så i framtiden kommer säkert även vi ut på lite tävlingar.
Svarade ju aldrig på våra framtidsplaner. Tycker det är så himla svårt att säga nu vad som kommer hända med dessa damer. Min förhoppning är ju självklart att komma ut på någon tävling men jag har varken erfarenhet eller ryttarkompetens just nu för att ge mig ut i den världen.
Tar det lugnt och sansat då jag vill ha dem ridbara även om 15år.