Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Hon ser jättetrevlig ut.:laugh:

Tycker att hon är väldigt stabil i sin form. Nyttigt att bli filmad så man kan se själv hur det ser ut.

Kom iväg till träning igår. Hade långkalsonger under och när jag satte på mig mina M-H stövlar med dragkedja gick den ena sönder. Typiskt:mad: Hade inte ens sett innan att den började bli trasig. Fick trycka ner benen i mina gamla hederliga utan dragkedja, men de är hala som ett par dansskor så det var problem att gå:mad:

Ska se om jag inte kan få med mig någon som kan filma också. Vi har problem i fattningarna att hon slår sig fri.:crazy: Kämpar på med det just nu.

Vilka tappra soldater vi är iaf som ger oss ut med våra små pållar i kylan! Jag tycker verkligen det även om man inte får berömma sig själv i Sverige...:D

Avel, vore jättekul att få se liten film på er! Rivica är ju också en kanonfin häst.

Men idag är det -20 grader här...å då går gränsen för mig iaf! inte ens om jag åker till ridhuset så är det ju ridbart väder...suck.

Ni far en klapp pa axeln harifran iaf :)
Folk i England ser ut sahar :eek: nar jag forklarar att i Sverige rider man OCH slapper ut i hagen trots att det ar -15 och meterdjup sno :D

Vi har runt nollan, liiiite sno (sa att det tacker marken, nastan, typ) och redan ar det manga stall som har "stangt" sina hagar, hastarna gar med dubbla 300g utetacken och ingen rider... Nu ar jag fortfarande sjuk, annars hade min palle fatt njuta av det vackra vintervadret, svensk som jag ar :cool:

Polly din hast ser jattefin ut och vad bra form DU maste vara i som fixar att rida sa lange utan stigbyglar - jag hade varit halvdod efterat!

Ha ha ha bra att veta för då ska man nog inte importera en engelsk häst hit...den lär väl dö av rena chocken!:D

Inte kul att vara sjuk men himla bra att hästen sköts ändå! Hur gamla är dina barn o var är dom på dagarna?

NovaliSnurriga jag..det var ju vänstergalopp på filmen å den är ju då klart starkare än i andra varvet..

Tack alla för positiv cred, det är roligt att höra, jag var så glad för hon är ju lite svårare att rida igenom hemma så det blir lite busrid men uppenbarligen funkar det ändå så det finns det ju ingen annledning till att bråka igenom nå´t. Fortsätter med kravlös ridning hemma..
Förflyttning lite åt sidan introducerade jag ganska tidigt, iof bara något litet steg eller så,så det är väl därför det fungerar ganska bra när vi börjat med skänkelvikning. Har fått lära mig att använda mig av det för att lite påverka hästen samt få den att lyssna och bli lösgjord och det fungerar bra. Till exempel om hästen vill lägga sig i handen vid halten eller övergången är det käckt att flytta den lite..

SunshineKan upplysa om att jag har jättedålig kondis;), Pållan är ganska lätt att sitta på, har även rätt så god egenbalans vilket jag är så tacksam för:bow:..Var pinsamt trött sista delen av träningen..Förstår att det blir lite som "kulturchock" när man kanske har lite mer naturliga värderingar och vi "måste" ju rida i flera minus ibland:p.

Här är svinkallt och jag funderar på att rida eller inte, brodda och mocka och allt för å sedan åka till Ullared hmm...

När ställer ni av och hur länge? Jag vill ju ställa av när väderleken är som sämst och det är mycket att göra, typ snart, fast januari brukar ju också vara kall..Det blir nog en låång vinter..

*KL*

Jaaa, jag och Bellis har varit på våran sista tävling för i år och det gick super:banana::bump:

Vi startade i 0,90 & 1,00 m och var felfria i båda klasserna!!!!
Bellis var superduktig!!
I 1,00 m var det lite brist på koncentrationen på Bellis, pga att hon tittade efter det andra ekipaget som galoppera runt, runt, runt inne på banan :eek:

Film: http://www.youtube.com/watch?v=nzSqlC4LrGQ

Lite jul inne på banan:D
24948_1290932382.jpg

66998_1290932385.jpg

Så duktigt!:laugh:
Fanns ju massor av hemska saker att titta på inne på banan.;)
Super duktigt gjort.:D

Ja jag håller med! Fantastiskt duktigt o otittigt av henne o bra ridet av dig!:banana:

KL

Grrrrrrrrrr jag ar antligen pa battringsvagen, barnen ar friska och jag sag fram emot att aka och rida idag - och sa vrakte det ner sno under natten. England har inte det basta snorojningssystemet :angel: sa jag drog barnen i pulka till dagis (jattekul tills de trillade ur mitt i en snodriva, tva ganger :o) och sen skottade jag fram bilen. Och da hade grannen, som haller pa att flytta, lyckats fastna med 3 stora flyttlastbilar och blockerade helt vagen. Sa det blev ingen ridning idag heller! Trots perfekt pudersno och nollgradigt.

Bla!!! (rant over :D)

Någa frågor till alla i denna tråden, vad har ni för hästar?
Vilken nivå ligger ni på nu, och vilken nivå är erat mål?
Vad ska hästen bli - hopphäst, dressyrhäst, ..? :)

Jag har ett KWPN-sto e. Numero Uno u. Jawiki ue. Ekstein, import Holland.
Vi ligger på 1m nivå i hoppningen och kanske LC-LB i dressyren (hehe).
Mitt mål med henne är att utveckla oss två så långt det går, sedan får någon annan rida de höga klasserna troligtvis.
HOPPHÄST ;).
"Lite" bilder och filmer;

MVI_4364002_00013-1.jpg

MVI_4364002_0001-1.jpg

DSC00370.jpg

31496_389096870905_543440905_450495.jpg

MVI_4624002_0002.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=DAzdJH7O4_s

http://www.youtube.com/watch?v=AiCWLKcETN0

http://www.youtube.com/watch?v=5gkJcBkxrBw

Nu vet du lite om oss :)

Jag har en Oldenburgare e. Riverside ue. Krack C
Hon ska bli min dressyrhäst men dottern har hoppat henne. Klarade 1m på clearrounder i somras sen blev det problem så till våren börjar vi om på lägre höjd. Hoppas att hon kan gå någon fälttävlan också.:D

Just nu ligger dressyren på LC nivå. Har precis varit och tränat och då övade vi på LC rörelserna. Det programmet innehåller flera övergångar och är riktigt svårt :( Känns ändå som om vi är på rätt väg och nu accepterar hon att jag sitter ner och jobbar henne:D:D
Galoppfattningarna är svåra, då slår hon sig fri:(.

Planerar att starta en LC1 nästa vecka:D

http://www.hippson.se/obj/photo/b/b13699c6ef908f47b2c51a10e2d4479e.jpg

http://www.hippson.se/albums/viewpic.htm?ID=13835

http://www.hippson.se/albums/viewpic.htm?ID=13565

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en SWB-valack e. Sandakan, ue. Warsteiner, uue. Urbino. (se stam här).
Han är blivande dressyrhäst, fast sent tagen. Riden ett år, och aktivt/regelbundet riden sedan juli.
Vi ligger just nu på lite olika nivåer. Vi gör, ej perfekta, framdelsvändningar och skänkelvikningar, är även och nosar lite på öppnor. Han går även stadigt i form på volt utan problem.
Men däremot skulle vi inte kunna rida ett LC-program till exempel. :angel: Galoppen har suttit, men nu har han tappat den igen - men det arbetas på. Även börjat skutta lite enstaka hinder ett par gånger.

Målet är åtminstone medelsvår nivå inom dressyren. :D Många år och mycket arbete kvar!
Det går även att följa oss på min blogg; http://sanmiguel.blogg.se

hst_002_109588102.png

myggel_001_108677403.png

KL på mig själv.

Tänkte passa på att slänga in videon från idag när jag red på ridbanan. Dock var det under den delen av passet där han ännu inte slappnat av och arbetade ordentligt. Lite i slutet är det med, men då är det väldigt mörkt.
Endast trav och skritt tyvärr. Haha. Ska försöka filma någon mer gång så ni får se vad han är för en i rörelse. :p

Passet idag var inte jäääätteseriöst, eller krävande, utan fokuserade mest på formen och att känna efter hur han kändes. Han lossnade jättefint i slutet och var duktig, så blev lite lugnare själv då.
Han hade nämligen nästan trillat ihop i stallet. :( Citat från bloggen;
"Han flyttade vikten för att flytta sig, men istället blev det nästan att han satte sig och slet av hela kedjan... Förstod inte. Så kände och klämde på honom och han reagerade (för första gången) då jag kände på ryggen. Igår var han fin, och frisk. Så väldigt konstigt. Men Therese kände även på honom och efter ett tag reagerade han inte, men hon sa att han var lite stum. Dock var blodcirkulationen bra och så, men stum. Inte kall heller, och hade inte ont. Skumt. Får hålla koll på honom. För han är ju pigg och glad, vaken och alert i blicken. Fin i träcken, äter och dricker."

http://www.youtube.com/watch?v=hV0iR95INvA

Min Loppan eller Bergamott som hon heter är väl dressyrstammad mest.
FigaroR-Bayoron-Ganesco-Gaspari-Immer..
Hon gillar verkligen att hoppa dock..

Vi ligger väl på en rimlig grundnivå:D. Startade en liten km i Lb1 fast det gick väl sådär..
Jag är hobbyryttare utan större tävlingsambitioner och har inte tävlat tidigare heller mer än små clearrounder, tänkt övertala mig själv att starrta lite dressyr men vi får se..
Haft henne sedan hon var sex månader och tycker hon är en jättetrevlig häst!
Som 2½ åring
26498430.jpg

I Maj i år, min tränare rider för att känna lite på henne:
31142538.jpg

Såg inte filmen innan nu! Så fin hon har blivit, du gör ett riktigt hästjobb :D. Ser stadig och fin ut i formen med. Där är vi inte än, kan jag säga. Men det kommer väl med tiden som allt annat. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 727
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 227
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 245
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama