Sv: Del VI hur går det för era 06r?
Verkar som om en utav mina bästa vänners häst fått detta. Hon har en neurologiskundersökning inbokad på Slöinge på måndag. Vet inte vad jag vill veta. Något som kan trösta henne kanske... Det är ju inte konstaterat men troligen lider han av det.
I somras (augusti) när hon skulle jobba honom under töm i paddocken, blev han helt paralyserad, ställde sig med huvudet ner i backan, svajade, när han gick så satt inte baken ihop med framdelen, var helt sjukt. Efter ca 15min så bara, TJOFF, borta. Vi tänkte inte så mycket mer på det, kanske hade en nerv kommit i kläm, ja du vet hur man resonerar.
I söndags så innan hon skulle ta ut honom till hagen så lämnade hon box dörren öppen, han brukar gå lite längre ut i gången och äta upp resterna av hösilaget som man spillt på morgonen, helt plötsligt så trampar han i sin höpåse och blir livrädd och flyger in i boxen. Hon hörde detta och sprang dit och då var han exakt likadan som i somras. Stod med huvudet i backen, ville inte böja åt något håll, verkade typ full...
Har läst en hel del om sjukdomen och fick upp en tråd här på buke om att man enbart kan ha symptonen av Slinger, alltså inte lida av sjukdomen. Stämmer detta???