Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja himmel vad kul det var!!:D
Så kul att träffa er också. Jättefina hästar!

Du hade gjort en bra film Emma! Har tittat på den flera gånger och blir faktiskt lite stolt över att jag vågade...

Räkna med mig i vår. Fick absolut mersmak.:banana:

Lägger in foton imorgon...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad duktiga ni är allihop! Och vad roligt att det blev en gemensam träning! Synd att jag bor en bra bit bort annars hade vi gärna hängt på sedan när vi kommit lite längre :laugh:

Hos oss har det varit rätt lugnt ett tag. O´Malley kom in jättehalt från hagen en kväll, dagen efter var vi akut i helsingborg och sedan blev han kvar med ett uppverkat spiktramp som gick rakt uppåt mer eller mindre mitt strålen. Tack och lov inte in i leden. Men nu efter ett antal gipsbandage och nästan 3 veckor på box har vi börjat sätta igång lite smått och börjat ut och tömköra!

Så här glad blev han när han fick komma ut i liten hage igen :bump:

http://www.youtube.com/user/snigeleffekt?feature=mhum#p/a/u/0/CPFNVuGUPkk
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så jäkla söööt! Vilken lycka :D ! Läckert när han bockar runt runt i små cirklar,haha!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

oj oj oj, glädjefnatt :D
Vad fin han är! Ser så rund och välmusklad ut. :laugh:

Men vilken otur med spiktrampet då! Det hade jag helt missat (om du skrivit om det tidigare) Skönt att ni är igång nu igen i alla fall!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vilken snygging! Har alltid velat ha en welsh cob. :love:
Tur att han är bättre nu då, så synd när onödiga saker som spiktramp händer.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så fin han är:love:. Någon gång i framtiden vill jag också ha en welsch cob.
Blir bara mer och mer övertygad om vilken trevlig ras det verkar vara:).

*kl* Terrängträningen gav mersmak så idag blir det hoppträning för mig och poppsan tillsammans med ett gäng sköna "tanter". Fick prata vänligt med maken då fredagkvällen annars är vigd åt familjemys och jag jobbar hela helgen sedan, fast han var ju på Åby igår så...:angel:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Gisses vad roligt det var att komma ut i hagen :D Skönt att det ändå gått så fort att läka ut det. Kan bli riktigt illa sådant där. Men vilken osis att trampa på en spik...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Oj, tala om att ge utlopp för sin energi...
Tur att det verkar gått bra med honom efter spiktrampet.:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Här kommer filmen från Tranemo på Sara och Rivica.
http://www.youtube.com/user/aamaziingsara#p/a/u/0/t6mLsG3CoBQ


Här är en film sen första träningen i Hermanstorp i somras.
http://www.youtube.com/watch?v=CfewIrAzmrU&feature=related

Sara ska sätta ihop en film på er andra också. Har några minuter på er också.:D

Hade en hästmassör hemma igår och gick igenom Rivica. Avslutade med att använda biolight på henne. Hittade inget som verkade konstigt som tur var. Kändes bra att ha gått igenom henne nu när vi har kämpat på ett tag.
Tänkte göra det igen om drygt två månader då hon har fått lite vila och sedan kommit igång på nytt.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det ser jättefint ut! Otroligt vacker häst:d också och din dotter är så mjuk och följsam, märks att hon har rutin!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jo, hoppeträningen gick jättebra, hon är rolig att rida och det känns ganska tryggt och hon går att reglara och rättar sig själv m.m. Inga höjder men det var skoj!
Idag lite lätt dressyr som startade med en tokig rodeohäst..en envis "älgalus"
någonstans, hittade den inte och övervägde nästan att låta bli att rida då hon var helt tokig, häststackarn..Fast sedan gick det bättre..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kul med träning! Vi har också hopptränat, första gången i detta ridhus o första gången i grupp. Kul tyckte Pållan o hoppade glatt vit grind o vattenmattan utan prut!:bump:

Liten film:

http://www.youtube.com/watch?v=KiXHM1UAP44

Tyvärr kom inte sista gången på långsidan med på filmen, oxern låg på 90-95 o vi susade över som inget!:o
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Roligt att se...:banana:

Hälsa Sara och tacka för hon fixat filmen...

Kl
Idag blev det klättring för vår del...
Nästa helg debuterar vi på dressyrbanan (LD:1) så nu får jag försöka koncentrera mig på markarbete veckan som kommer.:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Va duktiga ni är!
Din häst är verkligen trevlig. Tycker att hon hoppar extra bra när hindrena höjs lite.:love:
Jag tyckte att det var lite svåra svängar på banan. Ni klarade det bra men för mig och min häst hade det varit för svårt.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Svåra svängar? ha ha ha jo fattar du eller...jag tänkte: Det finns inte en chans i världen att vi klarar detta!:eek: Men jag känner ju tränaren väl så om det hade varit totalt åt skogen så hade jag sagt till. Hästen förvånade mig som vanligt o förutom lite travavbrott här o var så gick hon ju kanon i volterna!

Ja, jag tycker också hon hoppar bättre ju högre det blir så det var så synd att de sista sprången på 90 cm inte kom med på film för jag hade velat se det också...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Alltså jag måste säga att jag överlag är DJUUUPT impad av er allihop!:bow: Era positioner över hinder är riktigt bra o inte många ggr alls som jag ser "hoppryttarfasoner" hos någon av er!:D Långa fina tyglar o ni underlättar för hästarna att komma rätt.

Många :bow::bow::bow: från mig!:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
774
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 138
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp