Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

KL

Lite bilder från Hopp CR i söndags :)

61233_1557586910568_1562116029_1372963_4912577_n.jpg

Jag älskar denna bilden!:love::love: Lika koncentrerade bägge två...å hoppbilderna ser man ju hur himla käck hon är nu! Jättefina allihop!:bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Väldig söt welshpartbred! Synd bara att det inte fanns nån ridfilm där man kan se den riden av dig?

Tips för löshoppning: Hoppa inte så många ggr på så väldigt låga hinder om ni tänkt höja sen. Då tappar unghästen intresset, orken o energin o då kan det hända olyckor när man höjer. Ha hjälphindret ca 50 cm från marken så det inte blir ett snubbelhinder istället.

Ponnyn hoppar fint o kan säkert utvecklas mycket!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hej. Det var roligt att få se era alla igår. Hästarna var ju jätteduktiga och ni med.:D Önskar att jag också hade vågat hoppa:crazy:
Bilden är lyckad. Tagen i rätt ögonblick. Verkligen inte lätt. Jag tog några kort men de blev inte bra. Hoppas att Sara kan klippa ihop filmen då jag filmade lite på alla.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Bor du i Norrköping?

-kl-

Red ut igår med min, vi provade en ny skogsväg..och vi mötte en älg!Jag undrar vem av oss som blev mest rädd? Haha! JAG vände ivf och red hem ;) . Tur att det var knixig terräng annars hade nog pållan gjort lite akrobatiska övningar ovan mark, hehe... Men jag är alltid envis med att fortsätta med lång tygel in i det sista och då brukar det inte bli så vilt...

På Söndag är det debut i 1m som gäller! Det blir bara en klass för 1m är det lägsta även att det är en lokal tävling. Helgen efter, den 2 Okt så debuterar vi 1m regionalt, sedan blir det nog lugnt med tävlingar och hoppning. Hon har ju så extreemt lätt för sig så jag känner att det inte är så mkt mer att jobba på i hoppningen (däremot i dressyren.... ;) ). Hon gör allt och lite till som jag anser att en 4-åring ska göra... Men någon 2-dagars hoppkurs ska vi nog åka på ivf :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh vad roligt det såg ut att vara!! Vill också hoppa små terränghinder med min! Vart exakt var det ni var? :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det var superroligt! :D Vi var i Tranemo, på terrängbanan där. Verkligen fint och bra hinder. Har själv aldrig hoppat terräng innan och jag tror jag talar för alla när jag säger att man får lite blodad tand... :) Har du långt dit? Vi tänkte nämligen försöka träna några gånger tillsammans i vår när träningarna börjar igen
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men gud vad duktiga ni var hela gänget! Helt fantastiskt bra jobbat av er o en liten extra eloge till happyrider som redde ut hans tittighet så himla bra!

Tessalonica, din häst är ju ett givet ämne för FT men polly, du kommer att bli lite överraskad en morgon när du kommer ut i stallet för då finner du en BRUN pålla i din box istället för Fuxen som då flyttat till De Djupa Skogarna för att bli den fälttävlans häst både hon o jag längtar efter!:D;):D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Bor du i Norrköping? :)

Nej, pluggar där o måste åka dit några ggr per termin. Pluggar till Redovisningskonsult på distans.

-kl-

På Söndag är det debut i 1m som gäller! Det blir bara en klass för 1m är det lägsta även att det är en lokal tävling. Helgen efter, den 2 Okt så debuterar vi 1m regionalt, sedan blir det nog lugnt med tävlingar och hoppning. Hon har ju så extreemt lätt för sig så jag känner att det inte är så mkt mer att jobba på i hoppningen (däremot i dressyren.... ;) ). Hon gör allt och lite till som jag anser att en 4-åring ska göra... Men någon 2-dagars hoppkurs ska vi nog åka på ivf :)

Men jisses frid vad långt ni kommit! Du måste lova att filma så vi får se!:bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja, jag håller med! Tittade på videon och blev riktigt sugen på att skutta med min också - som sagt, synd bara att han inte är inhoppad under ryttare. :p Fast vi har en stock nere på ängen vid vår gräsbana, kanske kan ta och skutta den innan man börjar med uppställda hinder? Sägs ju att det ska vara med inbjudande.

Novali, vill du ha ett projekt så får du gärna ta min kille. Haha. Han ser alla djur som bästa vänner och skogen och ute är sviiiiiinkul. Så enda du behöver göra är att hoppa in honom och lära honom trava och galoppera ute. :p
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nej, pluggar där o måste åka dit några ggr per termin. Pluggar till Redovisningskonsult på distans.



Men jisses frid vad långt ni kommit! Du måste lova att filma så vi får se!:bump:

Det gillar vi :D Då får vi väl starta firma lite längre fram.. :d
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ha ha ja vad kan jag stå till tjänst med? Lite Ekonomistyrning eller kanske några beskattningsfrågor???;)

Rebecka, det är bara att skicka hit honom! Här lär vi alla pållar att hoppa terränghinder först o banhoppnings hinder sen! Att flänga fram i skogen i full sula tillhör också baskunskaper...:o:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Haha, nja inte riktigt kanske :) Jobbar själv med det som du utbildar dig till :) Superroligt!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ha,ha!!!
Finns fler så´na där utan självbevarelsedrift ( läs ft-ryttare ) som ryckt i henne;).
Kompisen gav mig faktiskt ett bud när hon hoppade in henne på både ft-hinder och terräng men fasen, jag vill ju hitta en likada´n som henne isåfall..
Fast visst har hon nog en ganska trevlig inställning, det känns det som även om hon just nu är vääldigt pigg och framåt..

Men jag backar nog med dressyrdebut, Tessalonica hade rätt, det startar med
lb2 och lång bana och jag känner mig väldigt osäker på både mig och poppsan nu. Tycker inte jag har någon vidare ridbarhet och har ju inte tränat för min instruktör så mycket än, vi hinner med till våre om hon inte blir stulen.
Cr i Håska 3/10 känns lugnare:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag vill också hoppa naturhinder, såg häftigt ut!:love:

Prova galoppera på lite "längre" tygel igår.De va lite spänt. men vi klara det. KLara hennes bockningar bättre iallfall...
Hon har så stor galopp fast hon är så liten eller om det är jag som är ovan...;)

Det blir att köra lite hårdträning nu några veckor till sen får hon semester en vecka cirka när jag åker utomlands.Efter det ska jag ta det lite lugnare med ridningen tror jag. Då börjar det bli kallt och mörkt så det gör inget...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Men Malin! Du kan ju hänga med mig den 24:e oktober ;) Vore kul med fler ekipage i våran ålder... Är det hoppning i håska den 3:e?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ha ha ja det gör ju jag med...alltså jobbar med det som jag utbildar mig till!:) Har jobbat i x-antal år utan utbildning men bestämde mig för att jag ville ha mina kunskaper på pränt.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tycker inte jag har någon vidare ridbarhet och har ju inte tränat för min instruktör så mycket än, vi hinner med till våre om hon inte blir stulen.:D

Tja, jag vet inte om 2-barns mammor i allmänhet har nån större ridbarhet????:rofl::rofl::rofl:

Å inte hade jag heller tänkt att stjäla din instruktör....:angel:


Sorry kunde inte låta bli att "felläsa" dina kommentarer...:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag ska se om jag kan få någon att filma...hoppas det!

Om hon är som hon brukar kommer hon leka runt banorna, men man vet väl aldrig :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
779
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 146
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp