Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Visst har hon väl vuxit i sommar? Ser mycket större och mer musklad ut! Och galoppen såg mycket starkare ut. Hon verkar så himla mysig.:love: Fint jobb du har gjort med den lilla ynkliga pållen du fick hem i vintras!!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Havre ger jag 5 dl
Hö kväll 3 kg på dagen ger jag närmare 4-5 fast nu äter hon inte höet pga att det finns en massa gräs i hagen som är sååå mycket godare...;)
KOmmer i vinter sedan att ge mycket hö på morgonen så att de klarar sig länge på dagen. Slutar så pass sent från jobbet att jag inte har möjlighet att ge före kl 16.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Till alla er som ska med på Terrängträningen imorgon. Vi skall vara lättare uppvärmda kl 17,00 så ni vet. Tänkte även på fikan. Har alla koll på vem som köper vad?

Ska bli superskoj imorgon!!!!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack för det! Ja, jag tror att hon växer än, är överbyggd i bak fortfarande. Men sen blir man ju hemmablind, jag tycker fortfarande att hon är tunn o omusklad men det är klart jämför man med den här bilden så har det väl skett en viss förbättring....'

Januari 2010
'
30242608.jpg


Mot nu:

31077559.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ööhh...liite skillnad ja...:angel:
Hon ser kanonfin ut nu! Går inte att tro att det är samma häst.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

5 dl havre är ju inte mycket, är det det du ökat till så borde inte din pålle ha reagerat så kraftigt. Så ändra inte på foderstaten, det tar minst 3 veckor för en häst att ställa om sig. Rid längre pass om hästen har överenergi o är den tunn så ge olja som någon annan sa men öka framförallt grovfodret i första hand.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ööhh...liite skillnad ja...:angel:
Hon ser kanonfin ut nu! Går inte att tro att det är samma häst.

Hihi U think?....:D

Ja ok då lite skillnad är det ju....men framförallt är hon ju en superstar i all hantering o sin inställning till jobb!:bow:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Wow!!! Såg filmen också och hon ser fantastisk ut. Det syns verkligen att hon har en supertrevlig inställning!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Japp, kul ska det bli men är nervös. Har ju som sagt knappt hoppat henne själv:crazy:. Skuttade lite i går ihop med barnen i ösregn och med superglatta lädertyglar och HON sköter sig bra, det är det där uppepå som ska försöka hänga med bara:angel:.
Åsså blir det till att dra på sig säkerhetsvästen, är lite dålig på att använda den annars, tyvärr.

Jag fixar med mig:
frallor
pålägg m.m
1 termos kaffe
muggar&glas
assiet
Syns imorgon!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Lycka till imorgon allihopa, och ha så kul! :D Önskar att min kille var inhoppad så man också kunde ha lite skoj, men det får bli ett projekt till våren. :p

KL.
Häromdagen så lyckades jag få igenom några skänkelvikningar, delvis! Inte perfekta rakt igenom, men han förstod vad jag ville och gick mer parallellt och kortade upp för att arbeta mer med rumpan och trampa på ordentligt - istället för att rinna iväg. Ren lycka från min sida då han verkligen förstod och orkade några steg! :love: Gjorde även enklare "öppnor" bara genom att flytta in framdelen en aning, låta honom gå lite ställd och bara gå några steg längs med långsidan. Duktig!
I övrigt har han blivit mycket bättre i traven nu, även om galoppen verkar han ha problem med nu. Vet inte om det är växtvärk eller något... :confused: För det blir sparkar i varje språng, och det är inte bekvämt att sitta på då. :angel: Såg även idag när jag löslongerade att han är lite fumlig i galoppen och även byter till korsgalopp ibland.

Lägger även med en bild från passet igår, där fokuset låg på att han ska svänga när jag ber om det, då det var två-tre andra hästar på ridbanan. Han har blivit duktig på att lyssna nu, haha.

k03a6o.jpg

Tycker att han är väldigt snygg när han orkar gå i lite högre form frivilligt, men har honom hellre lite lägre alltid. Sen att jag ser ut som jag vet inte vad på denna bild är en annan femma. :angel:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det ska verkligen bli roligt med träningen idag.
Vi tar med dricka. Är det något mer som saknas?
Har tagit en halv semesterdag för att vi ska komma i tid.
Sara har också letat fram sin fälttävlansväst. Var ett tag sen hon använde den.:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nej det tror jag inte. Verkar som om vi fått med det mesta :) Jag har också tagit halvdag för att hinna med allt. :)

Ja usch för att behöva rida med väst....BLÄ! Det är inte min grej, sålde min racesafe i somras med så det får dessutom bli låneväst....

Vi ses i eftermiddag! Ska bli kul att träffa er alla IRL :D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vilken skillnad! Det ska du vara stolt över!
Jag tyckar absolut inte h*n ser omusklad ut nu?

Tessalonica: Ser fint ut!

Ingen som har någon kommentar på mina videos?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack!!

Trodde faktiskt jag svarat på dina filmer. Den i mitten fungerar inte...något med musiken.

Kul med löshoppningen, ser ut att gilla det. :) När din lillasyster rider är det ju bara för sött. Kul att h*n är såpass lydig och snäll att hon kan rida.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Åh, vad kul det var:bump:. Tack för du tog initiativet:). Så kul att träffa alla som var med. Gör vi om det så lovar jag att bjuda på tårta:crazy:...japp, damp nämligen lite i backen, fröken behagade bocka efter en liten stock..Nåja, till nästa gång jag ska ut med min häst i offentligheten så tror jag på att galoppera "ur" henne lite först, för hon var hemskt mycket trevligare och känndes mindre spänd efter en stund.
Tyckte alla hästar skötte sig kanon.
Rosie is made for this;). Även Happyrider och Avels hästar var supertrevliga.
Lägger in en länk till pixbox om någon är nyfiken. Fuxen med stjärn är Tessalonicas kompis som också var med och även han var en riktig klippa.
http://www.pixbox.se/alb1203320
Blev inte så jättemånga bra kort men tror att här är ett på oss var iallafall.
Jag är nöjd att jag vågade och nöjd över pållan:D.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja men visst var det. Kunde inte sluta prata om det när jag kom hem. Sambon var ganska trött på att kolla filmer efter 5:e gången :D Verkligen supertrevligt att äntligen få ett ansikte till användarnamnen som man skrivit med så länge.
Tycker att alla ska vara riktigt stolta över sina fina hästar, de var verkligen hur duktiga som helst :) Jag älskar min Rosie, hon är det bästa som hänt på ett bra tag. Tänk vad ett djur kan göra.
Nu Läääääääängtar vi till våren så vi alla kan träffas igen och hoppa tillsammans!!!

Jag fick inte heller några pangkort på Er andra men här är min favorit på mig och Rosie

DSC02146.jpg


FILMEN!!!!! :D kommer lite senare idag....
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ha ha det hör till att någon dimper i backen för att hästen blir busig! Hoppas du inte slog dig iaf?

Jag satt först i Norrköping o tänkte på er o sen på mötet till kl 22...o surade hela tiden över att jag inte fick vara med! Fick ju dessutom medd om att Pay and Crossen i helgen är inställd så jag är väldigt besviken.

Ni ser iaf ut att ha haft det underbart o om det anordnas igen vill jag förstås hänga på!:banana: Men please inte vecka 41 i såfall....
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Du har en jätte fin häst Rebecka! Tror jag har missat vilken stam det är på den?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
779
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 146
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp