Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja, jag måste absolut föreviga detta!
Om några år skrattar jag nog gott åt "fegisdebuten" i skritt och trav.:rofl:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad är LD:1? Hittar inte det någonstans. Ser att du skriver att det går i skritt och trav. Måste du sitta ned i traven? Det är problemet tycker jag. Hästen spänner sig när jag sätter mig ner och då blir det skumpigt och då skumpar jag och så spänner hon sig mer...:(
Vi får nog träna länge till innan vi vågar oss på debuten på dressyrbanan.
Lycka till.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kul med träning! Vi har också hopptränat, första gången i detta ridhus o första gången i grupp. Kul tyckte Pållan o hoppade glatt vit grind o vattenmattan utan prut!:bump:

Liten film:

http://www.youtube.com/watch?v=KiXHM1UAP44

Tyvärr kom inte sista gången på långsidan med på filmen, oxern låg på 90-95 o vi susade över som inget!:o

Ser ut som om ni har riktigt roligt. Tappar hon sin bjudning lite eller är det att hon inte orkar hålla galoppen? Jag/vi har nämligen problem med hoppningen nu när det flyttat in istället för att vara ute...

Någon som har tips?


KL

Till något helt annat... Var ju på hopp CR om det var förra helgen eller helgen innan dess. Då fick Rosie en ordentlig hostattack men när den var klar så var hon hur cool som helst.

Men igår så var jag i Lidköping och en kompis tog in hästarna, då kom hostandet tillbaka men precis som förra gången slutade det efter några gånger.
Imorse när jag kom ut så var hon snorig till tusen, liksom rann ur näsborrarna. Hon fick en morgonsmorot och efter 10 min slutade det och liksom satt endast i övre delen av borrarna. Kollade tempen och den är helt normal.

VAD ÄR DETTA??!??

Inget hostande än idag, släppte ut henne med ett varmt täcke och hon skuttade som om inget vore konstigt.

Funderar på att vänta tills imorgon och se om hon fortfarande snorar och om hon gör det så ringa vet och kolla vad de tror att det kan vara...
...hon har aldrig varit i närheten av sjukdom hos mig så jag tycker inte om detta alls....:confused:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vi är långt ifrån klara att rida ett LC program;)
Som tur är reser vi på semester just den dan också.
SKa sikta på att starta henne till våren. Kungsbacka brukar även ha clearrounder i dressyr. Kan ju vara bra att starta med det.
Lycka till i Partille och hoppas att hostan och snorigheten försvinner.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Hi,hi. Jag "fegisdebuterar" ju också nästa helg på söndagen.
Vet inte om jag ska både hoppa en liten bana samt rida dressyr. Det blir dressyr iallafall. En liten cr/km, väldigt opretantiöst men tillräckligt nervigt föör mig:D.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vi med, men det är bara en kul grej. Jag är inte så hysterisk just för att det är lokal, tar det som en träning. Vart i Kungsbacka brukar CR vara? Tycker jag letar och eletar men hittar aldrig ngt i närheten...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jag har hämtat hem programmet från stallbacken, googla så hittar du det.
I detta program är det valfritt att sitta ner eller rida lätt. Jag kommer rida lätt, har endast suttit ner korta stunder än så länge.:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Nej hon bjuder på varenda hinder när man ska rida i volten!:D Det är galoppen hon inte orkar hålla. Jag har travhoppat väldigt mycket det senaste för att stärka upp henne o inte fokuserat på kort galopp alls. Sen var det väldigt svåra övningar för en 4-åring, hon kan ju inte byta galopp o landar ju ibland i slängtrav så det fick bli lite som det blev.

Hur menar du att du har problem med hoppningen inne? Jag har ju tränat inne hela sommaren för tränare o ute hemma, märker ingen som helst skillnad på henne. Om det är bjudningen som brister så föreslår jag lite vanlig enkel strömhoppning bakom någon säker hästkamrat! Att hänga i svansen på annan häst funkar alltid tycker jag!

KL
Idag har jag faktiskt hoppat igen....normalt så tränar jag hoppning ca 1 gång i veckan o sen rider jag småserier o bommar hemma nån annan dag i veckan. Har märkt att detta funkar perfekt för tillfället så jag intensivtränar lite på hoppningen just nu övriga dagar som hon rids rider jag i skogen. Och idag hoppade vi enbart en 5 1/2 men jisses frid vilka lyror hon slog! Och sen avslutade vi med att träna stor vattenmatta med bom på ca 40 cm över....första gången hoppade hon men fick syn på mattan precis i avsprånget så hon hoppade ju 3ggr så högt som hon var tvungen! Sen andra gången tänkte hon inte hoppa alls men tränaren morrade lite så då fick hon snällt skutta över...fick komma ytterligare några ggr innan hon hoppade helt normalt men sen var det nemas problemas.

Men idag blev istället för på tisdag som är ordinarie träningsdag, för på onsdag tänker jag hoppa Clear round! Vi ska starta hela 80 cm....:cool: för just denna CL brukar vara så himla hög, har kontrollmätt o 80 cm var då alltfrån 95 till 1 meter på just den banan....så jag känner att det räcker gott o väl.

Och igår klippte jag Pållan! Red först en lång sväng på berget för att få henne lagom trött o sen tänkte jag: Det får bära eller brist för klippas måste hon! Hon stod som ett ljus... t om bakom öronen som hon varit så rädd om!:love: Så jag är omåttligt stolt över henne just nu!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det är Kungsbacka Ridklubb som har c-r i dressyr. Började med det förra året tror jag. I år hade de tre stycken under sommaren. Lägger upp dessa under sina vanliga tävlingar. Brukar vara en vardag em kväll. Kan påminna dig nästa år.:)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Om du mäter och det inte är 80 cm säjer du inte till då? Verkar löjligt att inte hålla den höjden det skall vara på en c-r.:confused:
Lycka till.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Det är ju så med våra små. Tycker det är så roligt att följa allas framsteg i tråden :)

Jag tror att problemet som vi har med hoppning i ridhus är att de ridhus vi har här hemma är väldigt små. Det som vi hoppat i nu det senaste är endast 18*38 så det är väääldigt trångt. Därför är det himla synd att hon tappar bjudningen där inne... Men ska absolut testa att hänga på en annan häst. Följa John tycker väl de flesta är roligt :bump:

Lycka till förresten på onsdag!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Joo då vi säger till men då är det ju lite för sent...tyckte att vår ponny tog i så ini norden när hon hoppade o när jag sen gick in för att stå bredvid ett hinder så såg jag ju att det var väldigt högt.

Men det hjälper tyvärr inte till nästa gång...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

-kl-

Debut i 1m idag! 9 fel fick vi, totalt mittfel alla gånger! Vi tappade balansen i galoppen lite mot en oxer och jag förstörde allt så hon hade inte en chans och efter det var det dogleg till sista räcket och jag hade tappat tyglarna halvt så hon förstod inte riktigt vad piloten höll på med så det rev hon med men helt mitt fel!

Jag började med att ha ett spö på framhoppningen pga att "den stora gröna muren" var med på banan, men efter att ha hoppat ett par språng gav jag det till min kompis och sa "Jag kan inte ha ett spö! Jag måste ha båda händerna för att hålla mig kvar!" JAg fick som svar "Jag förstår det..."
Min stjärna hoppade som aldrig förr!!! Hon var taggad och nästan studsade fram och jag höll i mig för glatta livet när hon slog lyra efter lyra sedan inne på banan. Det var en svår lokal 1m, maxad och banan började med en oxer och direkt efter en bruten linje till ett räcke, samt att dogleg och relaterat efter en mur var med, och min häst var BÄST... Jag var nästan på väg av i varje språng..helt stört...en kompis till mig filmade med hennesmobil...ska se om hon lyckas ladda upp den...

På lördag ska vi hoppa en regional 1m - känns bra! :D.Ska inte hoppa ngt i veckan mer än att kanske leka lite över stockarna i fårhagen =)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Tack så mycket =). Tyvärr lyckades inte min vän få upp filmen på youtube ikväll men förhoppningsvis får jag den imorgon på USB så får vi hoppas att det går vägen för mig att ladda upp den =)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis. 1 meter var inte dåligt att hoppa.;)
Vi hoppade Rivica hemma igår. Nöjde oss med 70cm så att de ska få tillbaka flytet i hoppningen. Nu går det bättre igen :)
Tror att det har släppt när vi inte har kravet från kvaliten att hoppa 1 meter.
85250.jpg
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Vad duktiga ni är! Imponerad! Önskar jag inte var så osäker i hoppningen själv.
Ska eventuellt rida en cr till helgen får väl välja kryphöjd för min egen skull..
Min Pålla är ju annars väldigt okomplicerad men det är som sagt jag som ska våga:crazy:.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

*KL*

Bildbomb från två senaste hoppträningarna å åkern. Får se om de blir tävlingsdebut för oss den 9 oktober.. Tveksamt men återstår att se.

8y6oo7.jpg

2e3dbiq.jpg

010.jpg

009.jpg

215.jpg

2.jpg

1.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
40
· Visningar
774
Senast: Lilla
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
30 31 32
Svar
623
· Visningar
36 138
Hundträning Ser att det inte finns någon sån här tråd (finns säkert längre bak i flödet men men). Vad tränar ni för funktionell träning och vad för...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp