Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Carre10: Tack!
Jag tycker att han är ganska lik sin syster, även hon efter Akribori:love:.
Tror att han kommer att sluta på cm 1.70 som sin syster.:o Han är kungen i stallet och det vet han.

Tänk att det syns att han är efter Akribori :) Kollade på bilden igår å tyckte att han påminner väldigt mycket om en häst i grannstallet. Även den efter Akribori.

Jättefin häst!!
Tyckte när jag såg honom att han har ett uttryck som påminner om min häst... Sen läste jag att han är efter Akribori och det är ju min också:).
Hur är han i temperamentet? Min är väldigt cool men har samtidigt mycket energi, vilket jag gillar. Tror att min är ca 170 cm nu.
Ser gärna fler bilder om du har :bump:

Bjuder på en vinterbild, toppen underlag i paddocken nu. Inte halt och inte hårt och inte gropigt :) Bara 2 veckor kvar innan vi flyttar :D :D

4_69317533.jpg

Inte jag men uppfödaren äger systern,
Samma här otroligt cool, blir inte direkt berörd av att stona skenar o busar i hagen bredvid när man rider eller något sådant, men är hela tiden med på vad man begär av honom.

*kl*

då är vi äntligen igång igen efter vintervilan! igår lite tömkörning och idag lite lätt ridning på banan. både skatan och jag tyckte det var riktigt roligt och det gick finfint. hon blev lite upphetsad efter ett tag och skuttade både hit och dit för att få galoppera, men den struntade vi i. får bli senare när vi kommit igång lite mer. så vi skrittade mest och travade litegrann.
nystoppade sadeln blev kanon:bow:. skrämmande nog fick jag länga mitt högra stigläder 2 hål... så snett har jag alltså suttit trots att bossorna såg jämna ut:o

såret läker bra, fortf svullet kring själva såret och det vätskar fortf, men det är klar sårvätska och inget geggigt. känns som om det bara är bra att hålla igång så cirkulationen får hjälpa till med läkningen.

imorgon blir det en skrittur i skogen -underbart att vara igång igen!

*kl*
Hemma har vi försökt att hålla igång någorlunda trots kylan som var, nu är det ju rena sommarvärmen ute med bara 5-6 minusgrader och det är superfint underlag överallt. Bara toppen!!
Honey går fram överallt, pigg och allert ute och svarar bra på mina hjälper. Man märker att hon blir starkare och starkare med. Orkar bära sig mer och mer, även om det bara är korta sträckor på slutet som hon kommer ihop sig lite mer.

Nu har grannen fått ridhuset i ordning med så vi har spanat in det ett par gånger.
Igår tog jag en promenad dit och longerade henne lite. Det har ju inte fungerat så super hemma i hagen, men nu lyssnade hon riktigt fint och hade bra fokus på mig fastän att hagkompisen var med och red samtidigt.

Får se om vi kan komma igång med träning för instruktör med snart, det har ju skjutits på framtiden pga väder mm en tid nu.

KL

Jag och Jackie hopptränade i tisdags.
Ena sekunden bocka hon som en tok och bara sprang. När vi väl gjorde en övning gick det lite trögt, eller okej väldigt trögt!

Försöker att bara rida ut nu men det hjälper inte heller.
Så fort vi kommer till lite krävande så slocknar glädjen. :(
Tips?

Vi var ute och galopperade idag. Skitkul tyckte Jackie.
Hon har haft problem med vänster galoppen och bytt men vi har komit på en lösning :)

Vi ska även lugna oss med hoppträningarna då de går uselt.
Jag blir nervös när det är flera med. Ska prova hoppa privat nästa söndag och se hur de går. Går jättebra när vi är själva.

Nu ska jag sluta skriva min novell så ni orkar läsa. Haha!

Låter som din har rejäl växtvärk? Ligger hon mkt i boxen? Håller dom på och korsar om i galoppen så är också det ett tecken på att dom kan ha lite växtvärk. kanske ska bara skritta/små trava en period i så fall?

här kommer den nyaste filmen på min kille, testar att första gången tillsammans rida delar av ett dressyrpogram för skojs skull...

film

Det har jag inte tänkt på. Hon har vart väldigt rak och fin i kroppen ett bra tag.
Ligger nästan ingenting.
Tror jag sett henne ligga 2 gånger under den tiden jag haft henne.
Korsgalopp har hon haft men den har blivit bra nu. Dock är den lite vinglig i vänster varv.
Tack för att du sa det. Ska se om det hjälper :)

Ser mycket bra ut!!:bow:
Vilket härligt ridhus du rider i... ser stort och fint ut, många speglar.

Såg jättefint ut på filmen. Önskar att jag hade nån som kunde filma mej. Vi försökte ta kort idag på hoppträningen men det är för mörkt för kameran.

Hoppningen gick iaf kanon å Novak tyckte det va jätteskoj:bump: Bockade lite men bara för allt va så himla kul. Matte är nöjd å förstår varför hon födde upp en egen häst å väntade läääänge innan den blev stor:D Vi ska ju hoppa såklart:idea: Dressyr i all ära, men hoppning är tamme sjutton det roligaste jag vet:banana::banana:

åh vad alla verkar på G och peppade här i tråden -härligt!

_stilett_: lika tjusiga som vanligt! planerar du någon start?

mer bilder/filmer från er andra vore kanonkul!
skall själv försöka få till lite film på måndag:p

jag har nu ridit i min sadel tre gånger och fick idag hjälp att titta på den då jag ju fick länga höger stigläder så mycket och jag faller fram fast den är nystoppad.
och det är bara att inse att den inte ligger helt bra på prinsessan:(
så nu är det bara ut i sadelprovardjungeln:grin:

tröstar mig med att hon gick finfint på banan idag och att jag har en ok hoppsadel att hålla igång i så länge:laugh:

Vi skulle vart på G nu, men han har problem med tänderna. Äter väldigt dåligt. Håller på att få " hingst betarna ", så han går på Metacam.. Känns inte schysst att trycka in ett bett i munnen då på stackarn..
:crazy:
Får hoppas att det ger sig snart..
Men va kul att se hur bra det gårt för er andra!:d
/ C

Tack ska ni ha! era hästar följer jag också med nyfikenhet och jag vill också se mera filmer från er alla :laugh:

Jo..jag har kikat lite på tävlingsterminen. Men vet inte riktigt när jag ska starta och vart jag ska starta. Har inte en aning om hur han kan reagera på en helt ny plats heller då vi aldrig behövt åka med släp (jo vi åkte en gång till hästandläkaren och då gick det iof bra...men det är ju inte riktigt samma sak)

Fina bilder och filmer på Era "små". Är alla på G med igångsättning nu?

Vi har småstartat lite men tar det lugnt, Rosie har vuxit en del så jag har bara en sadel som bara ligger okej. Köpte ju en i somras men nu lutar det åt en Albion eller liknande då hon planat ut ryggen lite grand. Svårt med växande pållar.

Var ute en sväng igår. Red en längre runda, ut på en sjö där sambin fiskade (det är över 30cm is).

DSC01639.jpg

DSC01643.jpg

JAG VILL INTE GÅ MER!!!! ;)

DSC01648.jpg

Haha, visst är det hemskt att se sig själv!...

Oj det låter spännande att rida på en sjö :crazy: Fina bilder.

Idag har tom jag kravlat mig upp på ryggen igen, efter nästan 6 v vila. Linade honom ganska ordentligt först och då var han mycket pigg och framåt. Men med mig på ryggen sansade han sig lite, skönt!
Känns kanonkul att det är dags igen och nu ska jag verkligen igång med lite träning. Hela hösten red jag i skogen enbart för att få en ordentlig bjudning och låta honom stärka upp sig lite.
Men, men den som väntar på nå't gott...:banana::banana:

kl.

Nu ska jag sätta fart lite mer ordentligt med min, har bara ridit lite sporadiskt i skogen under vintern och mycket vila.

Jag tycker min häst har så dålig kondition, blir flåsig jättefort. Jag förstår att jag måste rida oftare och successivt öka på, men jag är så rädd att rida för mycket. Men nu ska jag sluta vara så mjäkig och rida lite mer ett tag och se vad som händer. Skulle nog inte skada om hon gick ner några kilo också, då orkar hon nog mer.

Så planen är lite längre och mer regelbundna pass i skogen framförallt ett tag framöver. Försöka få in lite bommar och hinder en dag i veckan. Så snart jag känner att hon är i lite bättre form ska vi börja hoppträna på riktigt. Målet är att komma ut och tävla när utomhussäsongen drar igång, och det riktigt stora målet är 3 nollor i en meter och kvala till 4-årschampionatet. Får se hur det går. Om vi inte kvalar dit kanske jag visar henne på kvaliten. Men först, förbättra konditionen och styrkan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
32 775
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama