Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Jag hade vart snabb upp med både bom o bakläm! Och sedan försökt att åka så fort som möjligt, så åkandet distraherar från bus.. Lycka till!
/ C

Senast ändrad:

kl
Nu ska vi försöka komma igång. Var riktigt laddad och tänkte att Silvia skulle bli prio ett då den andra hästen varit skadad 5 månader, men hon skulle visst sättas igång nu för att se om hon håller eller inte:crazy: Så får se hur mycket tid det blir över. Här kommer iaf lite bilder från första januari när vi var ute och busade:love:. *stolt* för innan har hon inte velat galoppera nått vidare, nu var det bara galopp som gällde. Riktigt bushumör.

Idag hittade jag henne uppe hos några grannar och halva staketet var nere i hagen:crazy: Ingen aning om hur länge de varit ute på äventyr.....

30204669.jpg

Vilken sötnos! Härliga vinterbilder!

Alexandra_W & Fiorano
Vilka fina tre (fyra)-åringar Ni har!!!

Tack

Hon går för övrigt idag under smeknamnet skrället.... Hann inte mer än laga hagen idag och släppa ut henne igen innan hon gick rakt igenom tråden:devil:
Så idag fick de gå i sommarhagen. Sambon har lagat vinterhagen nu och sett till att det är ordentligt med kräm i dem, plus att han satt upp både ståltråd och elrep. Men hon hade kollat samma ställe igen när han släppte dit sam, men hon hade inte rört tråden:devil:

Haha, ja ibland är de för djävliga!!! ;) Hittar på det mesta otukt de kan komma på!

Igår var vi ute på årets andra skritt tur barbacka i snön och Rosie är störtskön, lufsar runt, tar en tugga snö, doppar huvudet ner och är bara helt underbar!

vilka staketbusar:p

skatan mår idag bättre -skönt!
fortf rejält svullen över leden men lite mer rörlig och forts feberfri.
pigg och glad och galopperade ett par språng vid utsläpp:laugh:
hoppas nu att värsta faran är över och vi kan komma till igångsättning.

Jag hoppas verkligen att du ska komma igång, vilken otur..
Hur länge har du tänkt rida henne sen, innan fölning?

Jag orode mig för kölden, vill gärna ut och och pulsa idag. Tur det var en ridsportsnotis här på buke, kan nog med gott samvete ta min lilla tur:).
Bara hon e´lite mer igång så hoppas jag komma iväg till ridhus..Blir säkert en varga vinter och jag blir insnöad två månader till, vågar nämligen inte ut på våra smala grusvägar då vi har både ett åkeri och en skrot, blir lite bökigt när vägbredden är anpassad för eu-mopeder;).
Börjar smått fundera på tillfällig flytt till civilisationen för hästen men man e ju så van att rå sig sjäv hemma...

hannacecilia

Härligt att höra! Undrar precis som polly p hur länge kommer du att rida henne innan fölning?

polly p

Jag har ju varit ute tre gånger totalt och det är ju helt underbart! Jag har verkligen förbannat denna hemska snö, men nu börjar jag trivas riktigt bra. :) Vart i länet bor du?

jag tänkte hålla igång så länge hon känns pigg, förhoppningvis tom mars om allt går enl planen:laugh:

liten bild på såret från idag:
DSC000252.jpg

såret läker fint, det är svullnaden jag bekymrar mig över... (jag borde tagit en bild med andra knät bredvid så man ser skillnaden). men som sagt så har ju även svullnaden minskat så det blir säkert ok.

hon är ber till mitten av juni. (är på 180 dygn nu). börjar redan bli pirrigt:p

Min buse ska med ha i mitten av juni. Usch, ser inte så kul ut med det såret. Hoppas det läker som det ska

usch då..sår är aldrig roligt. svullnader kan se värre ut än vad det är, så det går nog ner snart :-)

åh..barbacka..vad roligt. jag kommer aldrig kunna rida barbacka på min..finns inte en chans att jag nånsin kommer upp :o

jodå..det använder jag när jag ska upp...med sadel! och tom då är det osmidigt.,...haha...(okey trapp pall använder jag)

på tal om riktig stege...det hade jag förr när jag skulle upp barbacka på min första egna häst...det gick inte smidigt det...haha.:D man lär sig av sina misstag

Ja det var ett ordentligt sår...
Vad har hon gjort sig illa på tror du?
Hoppas att det fortsätter att läka fint och att svullnaden ger sig.

det var en spark i hagen men det verkar som det vänt till det bättre idag så nu känns det lugnt.

orion_x_: jag har missat att din är dräktig (eller glömt:p) med vem skall hon ha och skall du behålla bebisen?

här kommer en tyvärr dålig film från idag...
kameran klarade inte av allt det vita så därav kvalitén.

vi bara rider omkring, det är första gången han red omkring i snö så här..och det va ca 20 minus ute med brallade hästar omkring oss. Underlaget var lite halkigt....

men kul va det ändå

film

Oj, vad härligt det såg ut! Han såg ju väldigt lugn ut :)
Jag längtar tills jag kan ge mig ut på galoppturer med min vän..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
32 785
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama