Sv: Del III Hur går de för era 0.6or
Kl
Igår när jag skulle ut och ge hästarna sin frukost så kollade jag ut genom den lilal fönstret som vätter ut mot hagen. Ser inga hästar och upptäcker sedan att stängslet är sprängt vid skarvarna. Hästarna...ja dom hittade vi vid grannens pållar en bit bort. Det var min rackareunge Thengilya som satte denna plan i verk och lyckades. Och svaret är nej, det var inge el på i hagen anledningen till det är en historia för sig...iallafall verkade det som om det haft skoj genom att springa över vår gräsmatta, letat mat längs dikerna hela vägen mot grannen där de glatt stod och pratade med de andra hästarna... Lilla shettisen blev glatt överaskad när vi kom och sprang glatt fram och ville bli fångad. =)
Trots rymningen så tog vi en tur alla tre hästar, Jag på Thengilyas mamma, Jonna på shettisen och Syrran på Thengilya barbacka. (obs första gången barbacka) Thengan har starkt visat att hon inte alls gillar den bomlösa sadeln så syrran var villig att testa och det gick super! Men vad sjutton ska man ha för sadel. Hon är så jäkla bred i fram men trots det är hon tanig i kroppen! Några förslag?