Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Vi flyttar 3 mil nordost om Växjö. Vi ska ta över pappas gård, så hästarna slipper flytta. Väldigt praktiskt:D De har stått där hela tiden, och vi har bott inne i Växjö. Ska bli så skönt att slippa allt körande på tidiga mornar om man ska rida innan jobbet

*kl*
Uppdatering från mig som idag är väärldens lyckligaste:)!
Min lilla Loppa har ju varit konvalecent i tre månader efter att ha trampat av sig en sko..Kraftig hälta och många turer till klinik men först efter två månader så upptäcktes hovböld och hålvägg vilket troligen är resultat av hennes bärrandsröta..Hovslagaren skar upp och hittade bölden men det var inte tillräckligt så nytt klinikbesök där dom skar upp mer+gips och boxvila..
Igår kom hovis och satte på sulor och hon har fått varar ute + att jag tog en liten skritt-tur och hon var så snäll och trevlig:bump:.
Det känns så skönt då jag har varit så orolig, mest då jag inte visste vad det var utan oroade mig för massa allvarliga skador..
Känner mig så glad och hoppas att det ska fungera och komma igång så smått..

vad härligt!

här forts vilan 1v till. har igår haft sadelmakaren ute så nu skall vi äntligen stoppa om hela sadeln efter skatans rygg. och när vi får tillbaka den skall vi provrida den när hon ser på, så jag lär väl tömköra ett par gånger innan.
skall bli kul att komma igång igen, hoppas dock kylan ger med sig litegrann iaf... har kännts helt ok att ha vila denna vecka:p

Goliath och jag var med på hoppträning i måndags, första gången vi var med på hela träningen och inte bara halva ! :) självklart unghäst anpassat men endå ett helt pass och var med på nästan alla övningar :) Och vi red fram och tillbaka från ridhuset helt själva utan att han rörde en min :)

Härligt att det går åt rätt håll:banana:

Brr, här är det kallt så hästarna har fått några dagars vila. Men funderar på att kanske ge mig ut en tur imorgon

Lite vinterbilder från idag! Hoppas det blir gynnsamt ridväder framöver;)...

30136933.jpg

30136760.jpg

Ser underbart ut!
Det är härligt med vinter när det är lagom kallt, här i djupaste småland var det -20 grader idag. Brrr...

kl
Min vilar i ca 1 vecka till sen ska vi igång lite smått...
Tänkte vänta in vår hovslagare och få på skor med fler brodd i innan jag börjar rida. Har lite fobi för att rida omkull på vintern efter en olycka i "min ungdom". Sen hoppas jag på lite mildare väder också.

Gott nytt år till alla!!

Svarar även "tessalonica"..
Bor i västra götaland en bit neråt och även gga nära småland:).
Och visst är det är det härligt speciellt som jag både oroat mig och väntat på att få rida henne igen:).

Gott nytt till alla och imorgon räknas dom som fyraåringar;)!!!

knapplån

Gott nytt år på er alla och era fina 2006 or.

slänger in dom sista filmerna för iår på 3 åringen.

det är från sista ridpassen...klippte ihop från den 18:e dec och 23 dec.
den 18:e visade jag lite av innan i tråden, men inte från den 23:e...

och igår den 30/12 när vi tömkörde.

ridning

tömkörning

*kl*

Idag bar det av ut till stallet, säga upp stallplatsen och tömköra lite i djupsnön.. Fick nog minst lika mycket motion själv som hästen fick. Nu väntar vi med spänning på att få flytta in i nya stallet i slutet på december. Äntligen har man ridhus tillräckligt nära för att kunna skritta fram på vägen dit och slippa lasta och åka varje gång :) Å så blir det bara 5 km att åka, istället för 30 km enkel.. :P

hur långt får du att skritta?

hur har ni andra det med ridhusmöjligheter? (eller paddock)
har ni i stallet eller får ni åka/rida dit?

Jag har eget stall, ca 50-100 meter ifrån ridhus, paddock och ridtält.
Men innan hade jag eget stall mitt i skogen utan några träningsmöjligheter alls...fick åka transport varje gång...vilket tog ca 40 min enkel väg.

//Stilett som tagit paus i maten,,,mitt på nyår :-)

I Vasa :) Flyttade själv hit i augusti och hästen hämtade jag i mitten på oktober :D

Vet inte exakt hur långt det är, men via skogsvägarna tar det ca 15 min. :) Längar så tills vi får flytta, en månad kvar. :D Upplyst fin 25x45 paddock finns bredvid stallet.

Själv kom man precis hem igen efter en tur till macken för att köpa dricka, funderar på om man ska orka fira detta nyår eller snällt gå och sova, håller på att somna nämligen..

Finns 2 ridhus på gården + ridbana på 5000 kvm upplyst.
Måtten på ridhusen är 20*40 och 26*62 eller nått sånt :)
Hannalon- tänkte för det stog västmanland :D

Haha joo bodde 6 mil från Västerås tidigare :)

Har en mycket fin ridbana vid stallet med gummiflis, så underlaget är toppen och klarar några minusgrader. Däremot har vi uselt lyse så kvällstid är det knappt ledsyn på ena volten...

Finns ett ganska dåligt ridhus ca 5 km från stallet men ändock ett ridhus. Måste ta transporten dit för man passerar en JÄTTEväg.
Annars har vi närmaste ridhus ca 2.5 mil från stallet. Men jag klagar inte för man vänjer sig och anpassar sig efter det man har.:)

hur långt får du att skritta?

hur har ni andra det med ridhusmöjligheter? (eller paddock)
har ni i stallet eller får ni åka/rida dit?

Jag har eget stall, ca 50-100 meter ifrån ridhus, paddock och ridtält.
Men innan hade jag eget stall mitt i skogen utan några träningsmöjligheter alls...fick åka transport varje gång...vilket tog ca 40 min enkel väg.

//Stilett som tagit paus i maten,,,mitt på nyår :-)

Jag har stall hemma, men ja bor hos min pappa så jag har en bit och åka, och jag har ca 15min skritt väg till mitt ridhus :) och den vägen rids helt ensamma :)

Passar oxå på att Önska alla er ett Gott Nytt och framgångsrikt år 2010 =) Kram från TottE och Goliath :)

Jag har hästarna hemma men dock inget ridhus el. paddock så det blir transport varje gång. Ä väl 1mil skulle jag tro, men är helt okej, man vänjer sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 854
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
32 923
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama