Del III Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del III Hur går de för era 0.6or

Hon är dräktig med Smari från Eke Skattegård. En bluphingst så betäckningen ingick i köpet, men han är av en sådan typ att det kan passa henne bra.
Vet inte hur vi ska göra med fölet. Jag vill nog sälja.. men då måste man övertala sambon med. men men. Det tar vi då

Jag gillar verkligen din häst... Om jag förstått det hela rätt så har du haft några trotsperioder att gå igenom, men nu ser han såå harmonisk ut.

kl
Jag däremot får lite prestationsångest. Har inte kommit så långt med min häst ännu. Gjorde ett godkänt ridprov på treårs men känns som det inte hänt så mycket sen dess. Nu kanske jag är liite orättvis mot mig själv men tycker att de flesta andra både kommit igång med träning och hoppning. Men vill bara vintern ge sig lite så får jag jobba på lite.
Får ju tänka på att jag har en 4:åring nu. (oj, nu kändes det kravfullt igen)

ja han har haft några trotsperioder. han är i grund och botten en väldigt snäll häst men har under sina perioder varit väldigt jobbig. Antagligen har han väl haft en del växtvärk också eftersom han är så stor. Men han börjar bli lugn nu! så vi hoppas det håller i sig nu...

tycker inte du ska känna dig stressad, det kan gå ett par veckor ibland innan jag sitter på min häst. Jag rider honom jättesällan...(syns väl på hans mage...han börjar bli lite smårund...hehe) fast jag borde väl skärpa mig och börja rida han mer...snart är det ju tävlingsäsong. (och vi känns inte ett dugg klara för det! har som sagt bara ridit han typ 15 ggr sedan köpet i somras) men han har växt, ätit upp sig (lite för mkt kanske..) och fått vila kropp och knopp...så det är därför vi är lite sena med allt.

Fast varför ska man ha bråttom? man hinner ändå :-)

Senast ändrad av en moderator:

Så sant... Jag har ju all tid i världen... Det sämsta jag kan göra är att jämföra mig med någon annan! Jag måste utgå från mina egna förutsättningar och just nu ser det ut såhär. Jag vet att det kommer kännas bättre när dagarna blir lite ljusare och längre. När man tom kan hinna med ett pass efter att man lagt barnen.
Förhoppningsvis kan det bara bli bättre, eller...

inte så långt kvar tills det blir sommartid igen och bara det gör ju en enorm skillnad :-)

Ajaj, läste lite längre ner att svullnaden gått ner, så skönt.

Förstår att det börjar bli pirrit,är ju en ny liten rackare som skall komma ut. Spännande!!

Idag har vi varit ute på ännu en promenad, på ca. 60 min. Lillen fortsätter sköta sig galant. Pigg som sjutton, så jag blir helt svettig av hans höga tempo :) Mötte sparkar, barn som lekte i snön, bilar med släp, en hund som kom springandes ut på vägen mitt framför oss. Kan verka som små saker, men för oss är det ett stooort steg framåt. Den enda problemet vi har nu, är när det kommer bilar bakifrån, det är läskigt.

Idag har vi varit ute på ännu en promenad, på ca. 60 min. Lillen fortsätter sköta sig galant. Pigg som sjutton, så jag blir helt svettig av hans höga tempo :) Mötte sparkar, barn som lekte i snön, bilar med släp, en hund som kom springandes ut på vägen mitt framför oss. Kan verka som små saker, men för oss är det ett stooort steg framåt. Den enda problemet vi har nu, är när det kommer bilar bakifrån, det är läskigt.

Var härligt! Visst är det skönt när det sköter sig!

Igår var vi ute återigen på en barbacka tur. Det var min och Rosies hittills roligaste tur tillsammans! :laugh:
Vi stängde in oss på en stor åker hos min pappa, ligger ca 600m från min gård. Hade även en annan tjej som sällskap. Vi travade och hon sköter sig utmärkt, trycker ihop sig en aning ibland men bra jobb utöver det. Sedan började den andra tjejen att galoppera på sin och först och främst så har ju inte Rosie blivit riden på ett bra tag och för det andra så var det ju barbacka.
Jag tog fattning och hon tog rätt direkt, MEN...

...hon började bralla...hon bockade och sparka bakut..med mig på...:D Två gånger lyckades jag hålla mig kvar, men sedan damp jag i backen, Rosie blev lite förvånad och gick iväg några steg. När jag ställde mig upp så tog hon ett litet skutt, och märkte att hon var "fri" HAha, då tog hon världens sköna galopp, sprang över fältet och hem...:love: Snön yrde och vi skrattade...

Är de inte härliga!!

ojdå...tur du inte skadade dig!

vi har ridit tur nr 2 ute i snön idag, tog en ny film...
(raderade den förra för den va så mörk)
tyvärr blev även denna "blurrig" i kvalitén men men...

film

och 2 bilder (kort ryttare, stor häst)
5.jpg

7.jpg

Ser helt UNDERBART ut! :love:

KL
Nu skall jag o Pappi sätta igång efter vintervilan. Har längtat så, även om det är skönt med en paus.
Släppte honom i ridhuset idag för att se vad jag har att vänta mig ( han har nog vilat 7v ), om han var helt galen av energi eller bara galen..;). Han var ok! Har ju busat i hagen med sina kompisar under vilan.
På återseende! :)
/ C

fina bilder -man blir inte lite ridsugen!

skatan fortf lite svullen över knä't men rör sig helt ok så nu tänker jag smyga igång med lite tömkörning.
så här glad blev hon igår när hon fick springa lite naken i vinterkylan:

Åh vad härligt och vilken mysig film!!
Var i ridhuset igår med min skrutta och tog idag en liten tur ensam i skogen.
Klantig som jag e märkte jag att jag hade glömt hjälm:eek:-rider aldrig utan normalt sett men min sköna "buff" lurade mig-kanongrej för att hålla värmen och smidig under...Tur hon var jättesnäll.
Börjar tycka det e´fel på utrustning, sadeln glider både runt och bakåt, nya dressyrsadeln är nog oxå för smal, hon grovnar det lilla livet..
Tänderna måste ses över (hon har vargtand som ska tas bort ). Tycker nog hon är lite orolig i munnen?
Vill såå mycket nu när hon äntligen är igång men måste nog jämka för makens skull;)..

Lite tillridning bokad, blir i februari och kan nog vara jättenyttigt.
Är så glad att vara igång så smått, blir mycket snöpuls framöver.

KL
Här kommer en liten uppdatering. Va jättelängesen jag va här och läste...

Min kille sköter sej galant. Han hade en liten vintervila ett par veckor över jul, men är nu igång igen. Försöker rida iaf 3 dagar i veckan, men det har varit lite knepigt med den här envisa kylan. -20-30 grader å ridning funkar inte så bra ihop;)

Vi tränar dressyr varannan vecka, och nu på lördag ska vi på vår första hoppträning. Får bli bommövningar och nåt litet kryss för vår del. Har inte hoppat nåt sen i höstas bortsett från nåt dike vi stött på i skogen.

Funkar bra att rida ut. Äntligen har bromsen släppt och han har hittat sin egen motor. Rider antingen med märren som sällskap eller själv beroende på om nån kan rida med mej. För Novak gör det detsamma:laugh:

Målet är att visa på kvaliten i höst. Förhoppningsvis hinner vi med nån lokal dressyr innan.

Kommer bara upp att filmen är privat, även om jag är inloggad på YT.. :S

JÄTTEroligt med film... Måste vara kanon med någon som kan hjälpa till så ofta med film och foto. Själv har jag i bästa fall 10-åriga dottern som kan fota liite. Ska verkligen försöka bli bättre på att fota lite oftare. Glömmer ofta kameran hemma och tänker nästan varje dag, shit om jag bara haft kameran med nu!

året de fyller fyra

Vi har varit ute och busat på åkrarna idag. Jag red min stora och sambon hoppade upp på Silvia. Det antalet gånger han har ridit kan nog lätt räknas på händerna, men han löste det super. Trillade av när vi galopperade. Haha Silvia gjorde en volt och gick tillbaka till honom och undrade vad han höll på med, där skulle han ju inte ligga:D Sen tog vi det lite lugnare, men alla tyckte det var kul att busa lite

Idag har vi satt igång effter vilan o skadan i munnen, vi tömkörde med lite joggning. Han var lugnet själv som vanligt:laugh:.
Tog några dåliga bilder med mobilen, korten gör honom inte rättvist han är betydligt större i verkligheten.
Han stå o glor på stona som skenar i hagen;)
30249655.jpg

30249638.jpg

Så fin o högrest han är! :love:
KL
Jag red min idag för första gången efter vilan " hoppa upp, morsan så kör vi! " Underbart!
/ C

Carre10: Tack!
Jag tycker att han är ganska lik sin syster, även hon efter Akribori:love:.
Tror att han kommer att sluta på cm 1.70 som sin syster.:o Han är kungen i stallet och det vet han.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
2 851
Senast: pepp
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
32 785
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama