Del II Valp 2022

received_559840582967554.jpeg

Hon var fotomodell i helgen. đŸ„°
Det var ena hĂ€sten som skulle fotograferas, men fotografen Ă€r ett av Lovas största fan, sĂ„ han tog nĂ„gra bilder pĂ„ henne ocksĂ„. 💕
Hade jag vetat om det, hade jag kammat henne innan. 😁
 
Dagens lĂ„ngpromenad blev inne i stan. SĂ„ nyttigt för bĂ„de mig och hunden! HĂ€r dĂ€r vi bor kan vi ibland gĂ„ och inte trĂ€ffa en enda mĂ€nniska sĂ„ det var jĂ€ttekul för bĂ„de mig och hunden att se lite folk och annat 😄 Vi trĂ€nade massor pĂ„ det vi lĂ€rt oss angĂ„ende att gĂ„ i koppel dĂ„ lilla vovven ibland kan bli vĂ€ldigt ofokuserad pĂ„ mig och vĂ€ldigt intresserad av sin omgivning. Givet allt som hĂ€nde inne i stan blev jag faktiskt imponerad av henne, kul med framsteg! Och det gick Ă„t ganska mycket mjukost 😂
 
Stackars Lova Ă€r skruttig i magen igen. đŸ„ș
Jag tror att hon Ă„t nĂ„got snusk igĂ„r, för hon var pĂ„ Ă€ventyr med labbekompisen och smet bl a in till stallets granne för att skĂ€lla pĂ„ hönsen. 🙈 Tur att de var instĂ€ngda i hönsgĂ„rden iaf!

Nu har hon Àtit typ 2 tsk kokt torsk, sÄ fÄr vi se vad magen sÀger sen. Hon piggnade till lite nÀr jag vÀl fÄtt i henne nÄgot (hopplöst, för hon mÄdde ju illa och Àr kinkig med maten redan innan). Vi kör vÀl pÄ med smÄ portioner och hoppas det gÄr över. TÀnk om hon kunde Àta MAT istÀllet för att peta i sig diverse snusk ute. :rage:
Jag som var sĂ„ glad för att hon Ă€tit normalt i flera dagar. Den lyckan gick över. 😝

Hon Ă€r precis som Harry 😅
Canikur har fungerat vÀldigt bra sÄ det har vi hemma och vit fisk i frysen.
Alltid redo för magras 😂
 
Vi sitter pĂ„ djursjukhuset och vĂ€ntar pĂ„ att veterinĂ€ren ska komma tillbaka frĂ„n en mer akut sjuk patient. Men lilla Lovis mĂ„r inte alls bra. đŸ„ș Jag har varit uppe med henne sedan midnatt för krĂ€kningar och diarrĂ©, sĂ„ vi Ă„kte hit för att fĂ„ hjĂ€lp. Än sĂ„ lĂ€nge har vi bara hunnit prata om hur hon mĂ„tt senaste dygnet, symptom etc, men inte gjort nĂ„got mer. Jag Ă€r helt förstörd. 😭 Ena hĂ€sten Ă€r utdömd och ska somna in kommande vecka. Knappt tvĂ„ timmars sömn i natt och oro för sjuk hund. JĂ€vla skit. Orkar inte mer! TillrĂ€ckligt ledsen för hĂ€sten liksom... Kan inte hunden hĂ„lla sig frisk dĂ„?
 
Vi sitter pĂ„ djursjukhuset och vĂ€ntar pĂ„ att veterinĂ€ren ska komma tillbaka frĂ„n en mer akut sjuk patient. Men lilla Lovis mĂ„r inte alls bra. đŸ„ș Jag har varit uppe med henne sedan midnatt för krĂ€kningar och diarrĂ©, sĂ„ vi Ă„kte hit för att fĂ„ hjĂ€lp. Än sĂ„ lĂ€nge har vi bara hunnit prata om hur hon mĂ„tt senaste dygnet, symptom etc, men inte gjort nĂ„got mer. Jag Ă€r helt förstörd. 😭 Ena hĂ€sten Ă€r utdömd och ska somna in kommande vecka. Knappt tvĂ„ timmars sömn i natt och oro för sjuk hund. JĂ€vla skit. Orkar inte mer! TillrĂ€ckligt ledsen för hĂ€sten liksom... Kan inte hunden hĂ„lla sig frisk dĂ„?

Men nej 😭
Hoppas verkligen att det gÄr bra!
 
Vi sitter pĂ„ djursjukhuset och vĂ€ntar pĂ„ att veterinĂ€ren ska komma tillbaka frĂ„n en mer akut sjuk patient. Men lilla Lovis mĂ„r inte alls bra. đŸ„ș Jag har varit uppe med henne sedan midnatt för krĂ€kningar och diarrĂ©, sĂ„ vi Ă„kte hit för att fĂ„ hjĂ€lp. Än sĂ„ lĂ€nge har vi bara hunnit prata om hur hon mĂ„tt senaste dygnet, symptom etc, men inte gjort nĂ„got mer. Jag Ă€r helt förstörd. 😭 Ena hĂ€sten Ă€r utdömd och ska somna in kommande vecka. Knappt tvĂ„ timmars sömn i natt och oro för sjuk hund. JĂ€vla skit. Orkar inte mer! TillrĂ€ckligt ledsen för hĂ€sten liksom... Kan inte hunden hĂ„lla sig frisk dĂ„?

Nej :heart hÄller tummarna för er
 
Vi sitter pĂ„ djursjukhuset och vĂ€ntar pĂ„ att veterinĂ€ren ska komma tillbaka frĂ„n en mer akut sjuk patient. Men lilla Lovis mĂ„r inte alls bra. đŸ„ș Jag har varit uppe med henne sedan midnatt för krĂ€kningar och diarrĂ©, sĂ„ vi Ă„kte hit för att fĂ„ hjĂ€lp. Än sĂ„ lĂ€nge har vi bara hunnit prata om hur hon mĂ„tt senaste dygnet, symptom etc, men inte gjort nĂ„got mer. Jag Ă€r helt förstörd. 😭 Ena hĂ€sten Ă€r utdömd och ska somna in kommande vecka. Knappt tvĂ„ timmars sömn i natt och oro för sjuk hund. JĂ€vla skit. Orkar inte mer! TillrĂ€ckligt ledsen för hĂ€sten liksom... Kan inte hunden hĂ„lla sig frisk dĂ„?
HĂ„ller tummarna att hon kryar pĂ„ sig âœŠđŸŒâ€ïž
 
Hon Ă€r sĂ„ himla snĂ€ll, lilla snuzzen! đŸ„ș Följde glatt med röntgensköterskan utan att ens titta pĂ„ mig. De ska ta en bild och nĂ„got blodprov. Utesluta att det sitter nĂ„got i vĂ€gen, Ă€ven om hon inte Ă€r en "sakĂ€tare". Hon brukar ju mest kĂ€ka bajs frĂ„n andra djur... 😝 Om röntgen Ă€r ok, fĂ„r vi Ă„ka hem med medicin mot illamĂ„endet och fortsĂ€tta behandla hemma. Hon var inte sĂ„ pass uttorkad att det behövs dropp. Inte om vi fĂ„r stopp pĂ„ krĂ€kningarna iaf...
 
Hon Ă€r sĂ„ himla snĂ€ll, lilla snuzzen! đŸ„ș Följde glatt med röntgensköterskan utan att ens titta pĂ„ mig. De ska ta en bild och nĂ„got blodprov. Utesluta att det sitter nĂ„got i vĂ€gen, Ă€ven om hon inte Ă€r en "sakĂ€tare". Hon brukar ju mest kĂ€ka bajs frĂ„n andra djur... 😝 Om röntgen Ă€r ok, fĂ„r vi Ă„ka hem med medicin mot illamĂ„endet och fortsĂ€tta behandla hemma. Hon var inte sĂ„ pass uttorkad att det behövs dropp. Inte om vi fĂ„r stopp pĂ„ krĂ€kningarna iaf...

Krya pĂ„ dig lilla Lovis 💕💕
 
Hon Ă€r sĂ„ himla snĂ€ll, lilla snuzzen! đŸ„ș Följde glatt med röntgensköterskan utan att ens titta pĂ„ mig. De ska ta en bild och nĂ„got blodprov. Utesluta att det sitter nĂ„got i vĂ€gen, Ă€ven om hon inte Ă€r en "sakĂ€tare". Hon brukar ju mest kĂ€ka bajs frĂ„n andra djur... 😝 Om röntgen Ă€r ok, fĂ„r vi Ă„ka hem med medicin mot illamĂ„endet och fortsĂ€tta behandla hemma. Hon var inte sĂ„ pass uttorkad att det behövs dropp. Inte om vi fĂ„r stopp pĂ„ krĂ€kningarna iaf...

Hoppas verkligen hon piggar pĂ„ sig nu lilla skĂ€ggis ❀
 
IMG_20230428_085201905_HDR.jpg

Vi hÀnger i vÀntrummet och har trÄkigt. Nyss var hon med receptionisterna sÄ jag fick en vÀlbehövlig kisspaus. Det Àr svÄrt att komma ihÄg att det Àr förbjudet att bita pÄ bandaget. De satte en infart ifall det skulle behövas, men det Àr ju fel fÀrg pÄ bandaget ju! Klart hon försöker skala av det. Rött bandage pÄ en rosa hund? Som tur var hade de iaf en rosa filt till henne. :love:

Tur att Buke finns sĂ„ jag har nĂ„got att göra för att hĂ„lla mig vaken. Det lĂ€r gĂ„ Ă„t mycket cola pĂ„ vĂ€gen hem sen. đŸ˜”â€đŸ’«đŸ˜Ž / Matten som inte dricker kaffe och skulle behöva ett kilo koffein för att köra bil. Eller sova i en vecka.
 
Äntligen hemma! Bukspottkörtelinflammation pga för mycket krĂ€kningar efter att ha Ă€tit nĂ„got snusk. Inget som satt fast i mage eller tarm iaf. Nu har vi tagit första dosen mediciner och en liiiiiten, liten klick specialmat.
Lova vill ligga ute i solen och spana pÄ fÄglar, sÄ hon har kvicknat till lite. Tur att det inte Àr sÄ varmt idag. Annars hade jag tvingat in henne! Men det Àr nog skönt med frisk luft efter den hÀr dagen och natten...

"HemgÄngsbandaget" var iaf skrikigt neonrosa! :love:
IMG_20230428_100238189.jpg
 
Lova mĂ„r bĂ€ttre idag. 💕
I morse mÄdde hon lite illa och ville inte ha mat, men det gick över nÀr hon fÄtt medicinen som ska dÀmpa illamÄendet. Nu Àr hon vrÄlhungrig och fattar inte varför matte Àr sÄ orÀttvis och ger henne miniportioner. :mad:
Jag har börjat smygöka lite försiktigt, för hon har inte krÀkts sedan igÄr morse. Men det gÄr för lÄngsamt, sÀger Lova! Mer mat NU!

Alldeles nyss var hon en nanosekund frÄn att fÄnga en mus! :eek: Första riktiga jakten jag bevittnat. Musen sprang bara ca 1 m frÄn dÀr den satt, innan den smet in under altanen. Hade Lova haft nÄgon dm till pÄ sig att jaga, Àr jag sÀker pÄ att hon hunnit ta den. Hon nuddade den preciiiis nÀr den kröp in under altanen. PÄ ett sÀtt var det vÀl tur att hon missade, för hon fÄr absolut inte Àta nÄgot annat Àn sin specialmat just nu. Men ÀndÄ!
Min lilla musjÀgare! :love:
 
Behöver tips.

Vi har flera vÀnner med hundar och de kommer över hit ibland sÄ hundarna kan leka. JÀttekul.
Men vÄr hund Wilson Àr liksom överdrivet fixerad vid andra hundars ansikten och lÀppar.
Han biter och eller hÀnger fast.

Han Àr sÄ exalterad att han inte lyssnar heller pÄ stop, nej, kom hit etc... nÀr en annan hund Àr hÀr, Ätminstone inte de första 15 minuterna

De hundar han trÀffat har inte sagt till - Àn. Men vi tÀnker sÄklart att snart kommer nÄn hund fÄ nog och vi hoppas dÄ den hunden sÀger till pÄ skarpen men utan att bita?

Det har varit 1-2 tillfÀllen nu nÀr det blivit pÄ grÀnsen till lek och fight med tvÄ olika andra hundar.

Även hundar vi hĂ€lsar pĂ„ pĂ„ promenad Ă€r han direkt uppe och ska bita i mungipan/lĂ€ppen pĂ„ andra hunden...


Hur 17 ska man stoppa detta innan det gÄr för lÄngt?
 

Liknande trÄdar

Kultur HÀr kommer ett rykande fÀrskt bokbingo att pÄbörjas i juni. Boken mÄste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
12 406
Hundavel & Ras Hej! Planen Ă€r att köpa en valp men jag Ă€r inte helt sĂ€ker pĂ„ ras eller uppfödare/förĂ€ldradjur Ă€n. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 030
Övr. Hund Vi Ă€r mĂ„nga hĂ€r pĂ„ Buke med trimmraser. Och trimpĂ€lsar Ă€r ju en hel vetenskap! SĂ„ jag tĂ€nkte vi kunde ha en trĂ„d med fokus pĂ„ deras...
2
Svar
30
· Visningar
2 034
Senast: Jeps
·
Tjatter Ny trĂ„d dĂ„ det första bingobrickan innehöll tvĂ„ rutor med samma text, detta Ă€r nu korrigerat och den gamla trĂ„den lĂ„st! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 519
Senast: Mineur
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp