Sv: Del II Hur går de för era 0.6or
Det var längesedan jag skrev något i den här tråden. Fina hästar ni har allihop. Kul att läsa om vad ni/de tränar på och hur de växer och frodas.
Lite uppdatering: Vilda har fortfarande sina vargtänder kvar, tränar därför mest med Duallygrimma. Vi tömkör en del, även om det varit lite sämre nu pga snö och halt på vägarna. Hon har lärt sig en massa kommandon bla. TRAAVA. och är otroligt lyhörd för alla röstkommandon, förutom "nu räcker det
" När hon vill äta hela tiden.
Hon är nu sutten på några gånger, men reagerade inte nämnvärt så därför var nästa steg "att börja åka med samt pröva hjälperna" helt naturliga.
Min dotter har ridit henne mha mestadels vikthjälper i paddocken. Till min dotters förvåning klarade hon att svänga slalom mellan koner och byta varv. Jag gick bredvid men lät ryttaren bestämma vägen. Jag blev otroligt stolt. Min dotter som tidigare sagt "Hur ska du kunna rida in en häst mamma?", var förvånad över följsamheten.
Hon är nu ca 137cm över manken, men fårn att ha sett väldigt proportionerlig ut en längre tid har hon nu blivit lite högre bak igen, så hon blir nog lite högre
Själv hade jag ridit på henne en gång med medhjälpare och blev då helt förstummad när jag upptäckte hur följsam hon var.
I lördags satte jag upp utan medhjälpare(kunde inte låta bli) i paddocken och red en liten stund, men spände mig nog litet och hade svårt att få framåtbjudning, svänga gick bra, men hon stannade vid staketet och åt. Nästa gång får jag ha min sambo med så jag vågar kräva litet mer.
Den 2/4 har vi beställt tid för att dra vargtänderna(känns litet taskigt när det funkar så bra utan bett
). Sen får vi se om det blir inkörningskurs i sommar, missade den förra sommaren.