del av sveriges bef för mkt fritid

Sv: del av sveriges bef för mkt fritid

För att kolla vad det är för typ av människa som svarar på mailet. För att få uppmärksamhet i form av e-mail i sin inbox. För att de har för mycket tid på sina händer.

Troligtvis handlar det om att det kommer "tillkomma" lite pengar i form av transport, men det betalar ju folk så gärna i förskott, eftersom de gjort ett sådant kap med gratis valp och allt.

Givetvis finns det varken valp eller kennel, och vips är lättlurade människor av med lite pengar. Pengarna återfinns i Nigeria.

Antingen så är det som Ramona eller Gabbi säger. Antingen att någon testar eller att det inte finns några valpar. Det är lite "broken swedish" över texten. Jag bläddrade lite och det är fler annonser från andra orter med ännu sämre språk. Eller så är det smuggelhundar som de inte har kunnat sälja. Börjar det då bränna under fötterna så får de ju hitta på någonting. De kan ju ha sålt ett antal valpar dyrt och har på så sätt redan fått förtjänst.

Det är ett ganska känt trick. Valparna finns, men hos en helt annan seriös uppfödare, och denne annonsör har helt enkelt snott bilden från annan annons el. hemsida. Som du säger är språket ofta mycket lustigt, detta för att det är översatt via något program.

Jag mailade faktiskt och fråga varför hundarna var gratis osv...

Fick svar riktigt fort att dom ville ha min adress...

Uuhh... Min första tanke var typ "okej det kanske finns valpar... okej jag betalar frakten, sen är valpen proppad med kokain eller nåt och nån kommer hem till mig och cuttar upp valpen" :rofl: :D

jag? paranoid? Nej nej

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 184
Senast: Johanna1988
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 808
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 707
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka