Samma här! Vi brukar få svar ungefär samtidigt men inte denna gång. Så frustrerande!Min sambo har fått svar men inte jag! Så orättvist. Brukar typ alltid får min i början på veckan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här! Vi brukar få svar ungefär samtidigt men inte denna gång. Så frustrerande!Min sambo har fått svar men inte jag! Så orättvist. Brukar typ alltid får min i början på veckan.
Tack! Ja, det har varit segt.. Pratat med lön varje år flera gånger och de har lovat att betala in mer, men det hände sen aldrig... Det fina är att i år har jag dessutom ca 10' undanlagda för att ta skattesmällen Blir kul detta!Wow! Grattis! Med trist att det blivit så fel i flera år!
Jag tror även att man måste komma upp i 2000 kr under året för att det ska ge något avdrag.Det går automatiskt om man ger minst 200 kr/gång till nån organisation som är godkänd av skatteverket. Fast tror det finns nåt tak. Du behöver inte göra nåt, de gör avdraget automatiskt, är jag rätt säker på.
Hur mycket av den summan är ränteavdrag? Tänker att många får tillbaka mer än vanligt i år eftersom räntorna har höjts.Har fått min deklaration och jag ska få över 23 000 kr tillbaka. Trevlig men för mig visar det på att jag verkligen behöver jämka. Förstår inte riktigt hur den kan bli en sådan stor "felberäkning". Att man får tillbaka 1000 kr eller mindre eller behöver betala det ser jag som rimligt. Men över 23 000 kr? Jag har inte olika jobb utan har ett jobb där jag jobbar heltid. Har inga reseavdrag som jag gör. Dock avdrag för ränteutgifter.
Är det löneavdelningen på mitt jobb som då genomgång under året har dragit för mkt skatt? Jag tänker att löneavdelningen går på de skattesatser som Skatteverket anger.
Har bunden ränta så räntan är samma eller något lägre än året innan. Jag har dock något större lån pga köpte ny större lgh förra året. Så kanske ändå är ränteavdraget som är orsaken (samma/lägre ränta men större lånesumma). Tack för ditt svar, ränteavdraget bör vara orsaken .Hur mycket av den summan är ränteavdrag? Tänker att många får tillbaka mer än vanligt i år eftersom räntorna har höjts.
Du kan se om det är jobbet, ränteavdraget eller båda två på deklarationen.Har bunden ränta så räntan är samma eller något lägre än året innan. Jag har dock något större lån pga köpte ny större lgh förra året. Så kanske ändå är ränteavdraget som är orsaken (samma/lägre ränta men större lånesumma). Tack för ditt svar, ränteavdraget bör vara orsaken .
Hur mycket av den summan är ränteavdrag? Tänker att många får tillbaka mer än vanligt i år eftersom räntorna har höjts.
Ja det stämmer. Kollade på skatteverkets hemsida. Man kan få skattereduktion med max 3000/år.Jag tror även att man måste komma upp i 2000 kr under året för att det ska ge något avdrag.