Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
S vill att jag skickar snusk så han har nåt att kolla på när vi inte ses.

Jag är inte obekant med detta och brukar inte ha några problem med det. Brukar bara skicka till folk jag är kk med. Just nu känns det konstigt, har för tillfället sagt att han får använda fantasin :D

Hur har/hade ni gjort?

Jag vill bestämma sånt själv. Tycker inte att det är något man ber om. Tycker du gav honom ett bra svar. Är han seriös så kan han ta det.

Fördelen med snap är att allt raderas när man har öppnat och tittat på det. Om mottagaren sparar eller skärmdumpar så pingar det till hos avsändaren. Finns väl sätt att komma runt det men det krävs en del ansträngning.
Inte ett dugg ansträngande att komma runt det. Tar Typ 1 sekund. Du öppnar fler fönster, trycker på telefonen så du ser alla öppna fönster/appar och gör en Screenshot. Syns inte hos avsändaren.

Jag vill bestämma sånt själv. Tycker inte att det är något man ber om. Tycker du gav honom ett bra svar. Är han seriös så kan han ta det.
Jag håller med här.
Jag har skickat liknande tidigare i mitt liv, men skulle inte alls göra det nu om det inte var till min partner som jag litar på.
För mig blir det någon typ av maktgrej som jag inte gillar, där han har makten. Det blir en helt annan sak för mig om det är jag som skickar för att jag vill utan att han bett om det.

Jag har inget emot om någon jag gillar ber om bilder etc. I mina ögon är det aldrig fel att fråga.

Men jag är ju brutalt rak på sak och uppskattar när den andra personen är likadan.

Det viktigaste för mig är att det ska vara bekvämt att säga nej om man inte har lust att göra något.

Ganska bra sätt att få reda på om personen är skit. ”Let the trash take itself out.”

Jag är inte obekant med detta och brukar inte ha några problem med det. Brukar bara skicka till folk jag är kk med. Just nu känns det konstigt, har för tillfället sagt att han får använda fantasin :D

Hur har/hade ni gjort?

Skulle aldrig gjort det med en person jag känt så kort tid. I ett långvarigt förhållande, kanske. Men varken jag eller mina tidigare partners har varit into that, så att säga.

Inte ett dugg ansträngande att komma runt det. Tar Typ 1 sekund. Du öppnar fler fönster, trycker på telefonen så du ser alla öppna fönster/appar och gör en Screenshot. Syns inte hos avsändaren.
Har du iPhone? Har sett det hacket på iPhones men funkar inte på min android. Man kan däremot spela in med nån screen recording-app så syns det inte för avsändaren

Hur har/hade ni gjort?
Jag har sagt tvärt nej i sådana situationer. Aldrig någonsin att några sådana bilder kommer fotograferas eller skickas på mig. Jag litar inte en sekund på att sådana bilder aldrig någonsin riskerar att bli sedda av fel personer.

Jag har sagt tvärt nej i sådana situationer. Aldrig någonsin att några sådana bilder kommer fotograferas eller skickas på mig. Jag litar inte en sekund på att sådana bilder aldrig någonsin riskerar att bli sedda av fel personer.

Åh skulle någon typ bestämma sig för att skicka avklädda bilder av mig för att hämnas/utpressa då hade jag nog bara lagt ut en stringbikini bild på instagram eller Facebook och bara YOLO. :p Om då någon inte vill umgås/anställa mig för att dom sett min röv så kan dom ju få slippa tänker jag.

Åh skulle någon typ bestämma sig för att skicka avklädda bilder av mig för att hämnas/utpressa då hade jag nog bara lagt ut en stringbikini bild på instagram eller Facebook och bara YOLO. :p Om då någon inte vill umgås/anställa mig för att dom sett min röv så kan dom ju få slippa tänker jag.

Ja, alltså... jag tänker inte bli politiker eller något sådant. Men även om jag skulle bli det, vad skulle sådana bilder kunna göra? Visa att jag är en människa? Det säger mer om puckot som spred bilderna än vad det säger om mig...

Ja, alltså... jag tänker inte bli politiker eller något sådant. Men även om jag skulle bli det, vad skulle sådana bilder kunna göra? Visa att jag är en människa? Det säger mer om puckot som spred bilderna än vad det säger om mig...
Jag har också funderat på det! Hängde lite i bdsm-kretsar förut och en del jag träffade var paniskt rädda för att deras aktiviteter skulle nå fram till deras arbetsgivare. Jag har jättesvårt att förstå det. Alla normala personer förstår väl att en persons sexuella aktiviteter har noll och inget att göra med hens förmåga att utföra sitt arbete. Liksom jag har ett sexliv, so? Om jag var arbetsgivare och fick sexbilder på mina anställda skickade till mig skulle jag bara informera den anställde och sen förpassa historien till arkivet .

Men precis! I dagsläget ser man ju folk nästan nakna överallt. Jag ser till och med mina kollegor i stringtrosor varje dag på jobbet IOM att vi byter om 3-4 gånger inför varandra i omklädningsrum. Typ 100 människor har sett min kropp nästan naken nu pga det. Orkar inte bry mig.

jag tycker nog att det är en jäkla skillnad på att vara avklädd i ett omklädningsrum eller att ta en bild i bikini på stranden mot en sexualiserad bild tagen för att egga någon! Jag är rätt obrydd om någon ser mig naken eller avklädd, men är inte alls lika bekväm med att objektifiera min kropp för några ”snusk”bilder (som jag tolkar som mer privata än bara lättklätt). Det känns intimt och utsatt för min del. Det handlar inte om att vara rädd för något rykte eller att tro att det skulle påverka min yrkesroll.

Om man är bekväm med det - kör på! Men tycker det är fel att bagatellisera det eftersom det beror helt på vad man har/har haft för relationer i sitt liv och vilket förhållande man har till sin egna kropp och sexualitet.

jag tycker nog att det är en jäkla skillnad på att vara avklädd i ett omklädningsrum eller att ta en bild i bikini på stranden mot en sexualiserad bild tagen för att egga någon! Jag är rätt obrydd om någon ser mig naken eller avklädd, men är inte alls lika bekväm med att objektifiera min kropp för några ”snusk”bilder (som jag tolkar som mer privata än bara lättklätt). Det känns intimt och utsatt för min del. Det handlar inte om att vara rädd för något rykte eller att tro att det skulle påverka min yrkesroll.

Om man är bekväm med det - kör på! Men tycker det är fel att bagatellisera det eftersom det beror helt på vad man har/har haft för relationer i sitt liv och vilket förhållande man har till sin egna kropp och sexualitet.

Jag säger bara att för mig är det ingen skillnad om jag ligger i mina underkläder på sängen eller om jag ligger i bikini på stranden. Så jag ser liksom inte den skillnaden. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 026
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka