Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas inte.

Angående sommarflirt så är inte det lite bakvänt? Jag menar, på sommaren är det ju roligast att vara singel och flirta runt. Det är väl på vintern som det är trevligast att ha någon att hänga med? :confused:

Hoppas inte heller, vi får se :)

Ja jag tänker lite så också... men har nog ändå mest haft sommarflörtar när jag tänker efter...

Hoppas inte heller, vi får se :)

Ja jag tänker lite så också... men har nog ändå mest haft sommarflörtar när jag tänker efter...

Jag har också bara haft sommarflirtar. Men det har nog mest berott på att jag bott på orter där folk spenderar sommaren så de har inte varit ortsbor :)

Angående sommarflirt så är inte det lite bakvänt? Jag menar, på sommaren är det ju roligast att vara singel och flirta runt. Det är väl på vintern som det är trevligast att ha någon att hänga med? :confused:

Vintertid är man ju upptagen med jobbet och hästen och sen är det för mörkt och jäkligt ute för att vilja hitta på saker? Då känns en partner långt mindre intressant än när man kan sitta på balkongen och filosofera med ett glas vin halva natten.

Jag är starkt skeptisk till att ens dejta under riktig "jobbsäsong", det finns inte tid för massa extra fluff då. En etablerad partner kan dock få stanna kvar, men med begränsat umgänge. :D

Vintertid är man ju upptagen med jobbet och hästen och sen är det för mörkt och jäkligt ute för att vilja hitta på saker? Då känns en partner långt mindre intressant än när man kan sitta på balkongen och filosofera med ett glas vin halva natten.

Jag är starkt skeptisk till att ens dejta under riktig "jobbsäsong", det finns inte tid för massa extra fluff då. En etablerad partner kan dock få stanna kvar, men med begränsat umgänge. :D

Det är ju därför det räcker med en flirt vintertid som träffas sporadiskt :D

Personligen känner jag att ser man en bekant på tinder och är nyfiken på hur det gick i det gemensamma jobbprojektet så väljer man en annan kanal än tinder för att ta upp den tråden. Tinder är en dejtingapp, inte ett ställe där man träffar gamla bekanta och pratar jobb. Jag förutsätter att de som är på tinder för att träffa nya vänner skriver ut det, gör man inte det så är man där för att dejta.

Så, från mitt perspektiv är det självklart att han matchade med dig för att han tycker att du är intressant. Sen att ni kom in på jobbspåret kanske var för att det kan vara lite nervöst att börja lära känna varandra på ett annat sätt och det känns tryggt och enkelt att börja på känd mark så att säga.

Jag tror att jag hade rivit av plåstret och frågat om han var sugen på att träffas!

Jag landade i ett resonemang liknande ditt, gjorde mig redo och upptäcker att han tagit bort matchningen. Oh well, det var väl svar nog :idea:

Har jag gjort bort mig nu?
Jag ska åka till Linköping för att hämta mitt nya avelspar röda kanariefåglar på måndag och kände spontant att det blir skittrist att köra de milen själv. 17 mil enkel resa.

För flera veckor sen matchade jag med en kille i grannstaden som verkar riktigt kul och vettig. Vi har snappat en del och idag ringde han ett videosamtal och det var jättetrevlig och vi hade massor att prata om. Och nu på kvällen när det bestämdes att jag ska åka till Linköping på måndag fick jag för mig att fråga denna man från Skara, så jag gjorde det och han ville jättegärna hänga på.

Hur korkat är det att sätta sig i en bil med någon okänd i 5 timmar tur och retur när vi dessutom måste avsluta resan hemma hos mig? Har han inte styckat mig på vägen, lär han väl göra det hemma hos mig och där ute i skogen finns det ingen som hör när man skriker. Eller så är han skitvettig och vi kommer ha en superkul roadtrip.

Jag ska åka till Linköping för att hämta mitt nya avelspar röda kanariefåglar på måndag och kände spontant att det blir skittrist att köra de milen själv. 17 mil enkel resa.

För flera veckor sen matchade jag med en kille i grannstaden som verkar riktigt kul och vettig. Vi har snappat en del och idag ringde han ett videosamtal och det var jättetrevlig och vi hade massor att prata om. Och nu på kvällen när det bestämdes att jag ska åka till Linköping på måndag fick jag för mig att fråga denna man från Skara, så jag gjorde det och han ville jättegärna hänga på.

Hur korkat är det att sätta sig i en bil med någon okänd i 5 timmar tur och retur när vi dessutom måste avsluta resan hemma hos mig? Har han inte styckat mig på vägen, lär han väl göra det hemma hos mig och där ute i skogen finns det ingen som hör när man skriker. Eller så är han skitvettig och vi kommer ha en superkul roadtrip.
Jag är inte så nojig med sånt, vill tro det bästa om folk, så jag hade inte avstått om det kändes bra. Däremot hade jag informerat en vän, platsdelat via messenger och kommit överens med vännen om att någon av oss ska höra av sig med jämna mellanrum.

Jag är inte så nojig med sånt, vill tro det bästa om folk, så jag hade inte avstått om det kändes bra. Däremot hade jag informerat en vän, platsdelat via messenger och kommit överens med vännen om att någon av oss ska höra av sig med jämna mellanrum.

Jag håller med. Det känns liksom inte värre än ett engångsligg som en raggat upp på krogen. Plus att i @Ramonas fall hade jag utan pardon slängt ur puckot ur bilen om han försöker med något oönskat. Går han över den gränsen får han fixa hem sig själv.

Första gången jag träffade sambon så möttes vi på Arlanda och sen körde han oss till stan för middag.
I efterhand kanske inte det smartaste, men Jo, i det här fallet gick det ju bra.

Men håller med om att du kanske kan upplysa nån vän om det och höra av dig med jämna mellanrum.

Ha back up, se till att nån vet vart du är och ca tid, håll kontakt med omvärlden och var inte rädd för att säga "nä, ta taxi hem, karlslok" om du får dålig magkänsla.

Jag flög till usa och sov hemma hos min dejt. När jag frågade om han tänkte styckmörda mig så sa han att det var så jobbigt att städa bort blod ur mattan, men kanske om vi kunde åka ut i öknen 😁

De flesta är inte farliga, men se till att ha back up och lita på magkänslan om det inte känns bra. Hellre oartig än att det går åt fanders!

Ha back up, se till att nån vet vart du är och ca tid, håll kontakt med omvärlden och var inte rädd för att säga "nä, ta taxi hem, karlslok" om du får dålig magkänsla.

Jag flög till usa och sov hemma hos min dejt. När jag frågade om han tänkte styckmörda mig så sa han att det var så jobbigt att städa bort blod ur mattan, men kanske om vi kunde åka ut i öknen 😁

De flesta är inte farliga, men se till att ha back up och lita på magkänslan om det inte känns bra. Hellre oartig än att det går åt fanders!

Kör på det nu ikväll. Har lovat att ringa/sms:a kompisar vid olika tider så att folk vet vart man är och om man är ok!

På sommaren är jag pigg och glad, kan vara ute massor och pyssla med alla olika fritidsintressen jag har. Dessutom är jobbet lättare på sommaren. På vintern... Trött, det är mörkt, allt känns tråkigt, jobbet blir ibland svinjobbigt, jag kämpar för att alls orka existera... Jag har förvarnat unga klättraren om att jag kanske blir väldigt trött och tråkig till vintern, och tänker att om vi fortfarande vill umgås när nästa sommar närmar sig, då kommer vi nog kunna hålla ihop hur länge som helst :p Jag är ingen vintermänniska.

På sommaren är jag pigg och glad, kan vara ute massor och pyssla med alla olika fritidsintressen jag har. Dessutom är jobbet lättare på sommaren. På vintern... Trött, det är mörkt, allt känns tråkigt, jobbet blir ibland svinjobbigt, jag kämpar för att alls orka existera... Jag har förvarnat unga klättraren om att jag kanske blir väldigt trött och tråkig till vintern, och tänker att om vi fortfarande vill umgås när nästa sommar närmar sig, då kommer vi nog kunna hålla ihop hur länge som helst :p Jag är ingen vintermänniska.

Haha, åh vad jag känner igen mig :D man går liksom i ide.

Kura framför brasan, film i soffan, långa sovmornar när man är ledig, inga grillkvällar hos kompisar. Jag tycker det är perfekt hångeltajm på vintern :laugh:

Herregud, sommaren går ju i ett. Man ska hinna umgås med allt å alla.

Kura framför brasan, film i soffan, långa sovmornar när man är ledig, inga grillkvällar hos kompisar. Jag tycker det är perfekt hångeltajm på vintern :laugh:

Herregud, sommaren går ju i ett. Man ska hinna umgås med allt å alla.
Haha, jag har nog aldrig varit på grillkväll :D Har å andra sidan inte haft (vettig) partner under vinterhalvåret heller, så jag har egentligen ingen som helst aning om hur det skulle kunna vara. Med lite tur kan det väl ge energi också så att allt känns bättre, men i dagsläget ser jag bara framför mig att ingen orkar med mig mer än mycket korta stunder under helgdagar med bra väder, typ.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 704
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 026
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka