Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner mig så larvig men jag behöver lite input.. :) fick en matchning på tinder häromveckan, en person som jag mött genom bekanta vid oregelbundna tillfällen sedan en tid tillbaka. Jag har definitivt ett gott öga till honom, men är usel på att känna av vibbar så jag vet inte om det är en matchning baserat på ömsesidigt intresse eller om det mer var av karaktär att det var någon bekant som var kul att få kontakt med igen och följa upp ett projekt som jag jobbade med sist vi sågs, för det är vad chatten mynnade ut i. Det framgår inte av varken min eller hans profil vad vi vill ha ut av tinder.

Ena sidan av mig vill avvakta och se om han tar kontakt igen, då kan jag tänka mig att föreslå att vi ska ses. Den andra sidan av mig vill veta nuuu och bara liksom fråga, men jag känner mig påflugen! Vad ska jag göra? Riva av plåstret? Avvakta över helgen? Hoppas att vi råkar mötas spontant framöver och försöka känna av stämningen då?

@Nenii Jag hade frågat om han vill ta en kaffe/öl/promenad utifrån vad du tycker känns bekvämast att kolla läget över! Behöver inte leda till att du har mer svar efter den gången heller, inget att stressa fram. Men kanske har du lättare att avgöra då irl eller så kanske ni vill ses fler gånger och så framkommer det efterhand :)

@Nenii, jag håller med @the_connemara. Ni har ju matchat, helt naturligt att fråga om att ses på något okomplicerat sätt, så kan du pejla läget.

Jag är också förbryllad över en tindermatchning. Hen har varit lite loj i kontakten, men ändå uppenbarligen återkommit till min profil och ställt någon fråga om nya bilder och så. För att sen vara fåordig och verka rätt ointresserad så jag tänkte lägga ner men tog istället tjuren vid hornen och frågade om vi ska ses. Då helt plötsligt får jag snabba och smidiga svar, och välutvecklade resonemang i diskussionen. Jag: :confused: Nu har jag ju redan visat att jag faktiskt är intresserad, nu behöver hen ju inte jobba för det. :angel: Nåja, det ska bli jättespännande.

Mina tidigare dejter har varit väldigt trevliga, men inte med så mycket attraktionspotential irl (vilket jag vetat redan innan, men ibland blir man ju överraskad av sig själv så...). Nu är jag åtminstone av konversation ganska attraherad, och det är ju en sån besvikelse när det inte har överföring till verkligheten. :meh: Håll tummarna, det känns väldigt långt till nästa vecka och jag hinner bli lite för nervös.

Jag känner mig så larvig men jag behöver lite input.. :) fick en matchning på tinder häromveckan, en person som jag mött genom bekanta vid oregelbundna tillfällen sedan en tid tillbaka. Jag har definitivt ett gott öga till honom, men är usel på att känna av vibbar så jag vet inte om det är en matchning baserat på ömsesidigt intresse eller om det mer var av karaktär att det var någon bekant som var kul att få kontakt med igen och följa upp ett projekt som jag jobbade med sist vi sågs, för det är vad chatten mynnade ut i. Det framgår inte av varken min eller hans profil vad vi vill ha ut av tinder.

Ena sidan av mig vill avvakta och se om han tar kontakt igen, då kan jag tänka mig att föreslå att vi ska ses. Den andra sidan av mig vill veta nuuu och bara liksom fråga, men jag känner mig påflugen! Vad ska jag göra? Riva av plåstret? Avvakta över helgen? Hoppas att vi råkar mötas spontant framöver och försöka känna av stämningen då?

Personligen känner jag att ser man en bekant på tinder och är nyfiken på hur det gick i det gemensamma jobbprojektet så väljer man en annan kanal än tinder för att ta upp den tråden. Tinder är en dejtingapp, inte ett ställe där man träffar gamla bekanta och pratar jobb. Jag förutsätter att de som är på tinder för att träffa nya vänner skriver ut det, gör man inte det så är man där för att dejta.

Så, från mitt perspektiv är det självklart att han matchade med dig för att han tycker att du är intressant. Sen att ni kom in på jobbspåret kanske var för att det kan vara lite nervöst att börja lära känna varandra på ett annat sätt och det känns tryggt och enkelt att börja på känd mark så att säga.

Jag tror att jag hade rivit av plåstret och frågat om han var sugen på att träffas!

Alltså, vad pratar man egentligen om när man lär känna en person? Jag bubblade i början, men nu får jag knappt ur mig något överhuvudtaget. Skillnad om man kan träffas och känna av, men annars är det svårare. Blir lätt sluten liksom. Sms-kontakten är mindre, dock jobbar han rätt mycket nu, men han ringer mig nästan varje dag. Känner jag vill möta upp det, men vet liksom inte vad jag ska prata om. Eller skriva om heller för den delen.

Så, tips mottages gärna.

@Nenii, jag håller med @the_connemara. Ni har ju matchat, helt naturligt att fråga om att ses på något okomplicerat sätt, så kan du pejla läget.

Jag är också förbryllad över en tindermatchning. Hen har varit lite loj i kontakten, men ändå uppenbarligen återkommit till min profil och ställt någon fråga om nya bilder och så. För att sen vara fåordig och verka rätt ointresserad så jag tänkte lägga ner men tog istället tjuren vid hornen och frågade om vi ska ses. Då helt plötsligt får jag snabba och smidiga svar, och välutvecklade resonemang i diskussionen. Jag: :confused: Nu har jag ju redan visat att jag faktiskt är intresserad, nu behöver hen ju inte jobba för det. :angel: Nåja, det ska bli jättespännande.

Mina tidigare dejter har varit väldigt trevliga, men inte med så mycket attraktionspotential irl (vilket jag vetat redan innan, men ibland blir man ju överraskad av sig själv så...). Nu är jag åtminstone av konversation ganska attraherad, och det är ju en sån besvikelse när det inte har överföring till verkligheten. :meh: Håll tummarna, det känns väldigt långt till nästa vecka och jag hinner bli lite för nervös.
Intressant vändning!

Jag pratar en del dating med forskaren som jag träffade en del höstas och han är väldigt uppgiven över hur svårt det är att få till en träff med tjejer och över hur fåordiga och blasé många är. Han själv är väldigt trevlig, intresserad, allmänbildad och smart, så det ligger inte hos honom. Jag upplevde själv samma när jag dejtade (försökte dejta..) tjejer (även jag är såklart trevlig, intresserad, allmänbildad och smart :D.) Så din date kanske är lite som jag och forskaren, man har typ gett upp hoppet och blir helt perplex när någon vill ses! :p

Alltså, vad pratar man egentligen om när man lär känna en person? Jag bubblade i början, men nu får jag knappt ur mig något överhuvudtaget. Skillnad om man kan träffas och känna av, men annars är det svårare. Blir lätt sluten liksom. Sms-kontakten är mindre, dock jobbar han rätt mycket nu, men han ringer mig nästan varje dag. Känner jag vill möta upp det, men vet liksom inte vad jag ska prata om. Eller skriva om heller för den delen.

Så, tips mottages gärna.

Jag håller med om att det är svårt när man inte känner varandra och därmed inte har några gemensamma referenser. Det är mycket enklare om man träffas och hittar på saker, då blir fokus på aktiviteten och inte på att prata, man småpratar lite under tiden och sen blir det lättare och lättare att umgås. Jag är inte någon som älskar att höra min egen röst, i alla fall inte med personer jag inte känner väl. Så ni kanske kan börja att hitta på något?

@Sassy och angående attraktionspotentialen så är den verkligen en bitch. Jag tycker att det är så svårt att dejta "strukturerat" eftersom man ju letar efter den där attraktionen från början, och i alla fall för mig så är den som såna där små prickar man ser på näthinnan ibland; dvs den dyker bara upp när man inte tittar rakt på den. Försöker man leta efter den så sticker den kvickt som ögat. Så det blir lätt lite kontraproduktivt.

Jag håller med om att det är svårt när man inte känner varandra och därmed inte har några gemensamma referenser. Det är mycket enklare om man träffas och hittar på saker, då blir fokus på aktiviteten och inte på att prata, man småpratar lite under tiden och sen blir det lättare och lättare att umgås. Jag är inte någon som älskar att höra min egen röst, i alla fall inte med personer jag inte känner väl. Så ni kanske kan börja att hitta på något?

Jo, det är tanken, men vi bor drygt 6 timmar från varandra så det krävs lite planering. Inom 2 veckor hoppas vi dock på.

Jo, det är tanken, men vi bor drygt 6 timmar från varandra så det krävs lite planering. Inom 2 veckor hoppas vi dock på.

Jag förstår! Ni kanske kan hitta på någon aktivitet att göra på var sitt håll, och sen prata om den? Kanske utan att ni bestämmer att ni ska prata om den efteråt beroende på om det känns för stelt och uppstyrt, jag tänker mig att det är en go känsla ändå att göra något tillsammans men var för sig, att man får samma erfarenhet men kanske olika upplevelser.

T ex simma 1 km, läsa en bok, lyssna på några sommarprat, eller någon annan podd (Liv Strömqvist och Bengt Ohlsson vikarierar i Allvarligt talat i p1 i sommar, de är så ruskigt bra så det är ett tips!!), eller se en film eller serie?

Min pojkvän var det lite vändningar med angående skrivet. Men när jag tänkte ge upp så kom ett där han förklarade att han egentligen har jättesvårt för det men ville verkligen och försökte (vilket var vad jag sett då) men ibland låste det sig. Så han var aspepp egentligen men skrivet kunde vara väldigt av eller på.

Så, tips mottages gärna.

Har samma problem och känner mig urtråkig emellanåt... önskar att jag kunde vara lika bubblig och kul som med mina vänner...

Men som @Diskurs var inne på så är det lättare vid aktiviteter, det känns mer otvunget då.

Har samma problem och känner mig urtråkig emellanåt... önskar att jag kunde vara lika bubblig och kul som med mina vänner...

Men som @Diskurs var inne på så är det lättare vid aktiviteter, det känns mer otvunget då.

Jag brukar tänka att det är lika bra att dom får reda på hur knäpp jag är sedan innan, tror jag skickade en hel serie med foton på mig och mitt nya strykjärn häromdagen till en snubbe. Men jag tar ju inte det här speciellt seriöst. Vill bara lära känna lite nytt folk och ha lite roligt. Tror jag. :p

S kom hem igår kväll så jag for dit :) det var fint, men jag är fortfarande så himla osäker...
Han somnade som en sten och snarkade sen som ett jäkla tröskverk hela natten :D

Nu kommer vi inte ses förrän nästa fredag! Han åker till fjälls igen imorgon och jag åker tisdag-fredag. Kommer kännas tomt :(

Så, tips mottages gärna.

Tja, om man vågar så kan man ju prata politik, religion och sådant... Annars prata om saker du är interesserad av, och se om han hakar på? Om man tänker sig försöka bilda en långvarig relation, så är det ju bra om man kan hitta samtalsämnen som båda är interesserade av. Går ju å fråga lite ang framtidsdrömmar också, utan att det behöver bli typ "planera gemensam framtid" redan nu..

Själv så tröttnar jag jättefort på "Vad gör du?" "Hur har din dag varit?" osv... Men försöker stå ut med det helt i början tills jag vet om personen även förmår att vara interessant. 😂

Tja, om man vågar så kan man ju prata politik, religion och sådant... Annars prata om saker du är interesserad av, och se om han hakar på? Om man tänker sig försöka bilda en långvarig relation, så är det ju bra om man kan hitta samtalsämnen som båda är interesserade av. Går ju å fråga lite ang framtidsdrömmar också, utan att det behöver bli typ "planera gemensam framtid" redan nu..

Själv så tröttnar jag jättefort på "Vad gör du?" "Hur har din dag varit?" osv... Men försöker stå ut med det helt i början tills jag vet om personen även förmår att vara interessant. 😂

Well, good point! Politik och religion är två stora intresseområden för mig, men det innebär inte att personen jag förhoppningsvis inleder en relation med behöver dela. Dock finns det en riktigt dealbreaker om personen i fråga skulle rösta på SD eller annat valfritt skitparti, men sådana åsikter brukar visa sig rätt snabbt. Den här personen och jag har olika bakgrund, så jag kanske skulle börja läsa in lite om det han är intresserad av för att ta fram om jag får tunghäfta! 🤔😂

S kom hem igår kväll så jag for dit :) det var fint, men jag är fortfarande så himla osäker...
Han somnade som en sten och snarkade sen som ett jäkla tröskverk hela natten :D

Nu kommer vi inte ses förrän nästa fredag! Han åker till fjälls igen imorgon och jag åker tisdag-fredag. Kommer kännas tomt :(

NI är ju ihop! :love: Lita på vad han säger och försök att vila i det och njuta! Han gillar dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 704
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 026
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 964
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka