Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag glömde stora fiskar! Och bilder från Alperna i full skidmundering med glasögon så man ändå inte ser personen i fråga.

Jag kan ändå köpa att en del aktivitetsbilder är relevanta, om det är något mer långvarigt man tänker sig. Men när det blir ett uppradande av samma aktiviteter hos alla; det ska springas terränglopp, åkas off pist och kite-surfas, trots att det inte alls ligger som prioriterade intressen, då blir det väldigt ointressant...

De bästa profilerna jag sett har variation på bilder, och i de fall jag känner dem (det gör mig lite varm i hjärtat att se att mina vänner inte bara framstår som synnerligen vettiga män i mina ögon, utan även på Tinder) så är de representativa. Jag gillar att få en bild av vem människan är, och är faktiskt bara måttligt intresserad av hur hen ser ut. En selfie är nog, fler gör ingen skillnad.

Jag väljer folk utifrån om jag tror att jag kan ha roligt några timmar med dem, så får resten ge sig senare. Dejtande i formen "partner-audition" har aldrig resulterat i någon attraktion från min sida.

Just det; den raka motsatsen är ju det som känns som ett cv i kombo med en hemnet-annons. "Det här är jag i mitt kök, det här är glaset vin på min balkong, och här är stolen jag har tänkt att du ska sitta på."
Jag förstår att man gör så, och det funkar säkert i den mån de attraherar likasinnade, men mig lockar det noll.

Konstaterar att jag ser det här dejtandet som ett sätt att lära känna mig själv ur en ny vinkel, snarare än att träffa någon för en konventionell relation. Det känns också helt bisarrt att i vuxen ålder känna "Wiee! Eeek! Kommer hen vara intresserad av att ses? Tänk om hen inte alls är som jag föreställt mig?" :cautious: :o

Exakt, tack. Jag har en sned framtand o lite gulare tänder. Det ligger i släkten. Utöver det en extra tand i överkäken, uppe i tandköttet. Jag ler aldrig, för det är ett extremt komplex. Och eftersom folk inte gillar sneda tänder, kommer de aldrig gilla min extra tand.
Fast vi är många som skiter i sånt, och som ser förbi fasad. Se det som att du slipper det värsta skräpet i en tidig gallring ❤

Exakt, tack. Jag har en sned framtand o lite gulare tänder. Det ligger i släkten. Utöver det en extra tand i överkäken, uppe i tandköttet. Jag ler aldrig, för det är ett extremt komplex. Och eftersom folk inte gillar sneda tänder, kommer de aldrig gilla min extra tand.
For what it's worth så är jag inte den enda som dras till "imperfektioner" (eller vad man nu ska använda för ord) utan mest ser det som charmigt.
Själv har jag sneda tänder som växer omlott och kan inte äta en del mat utan att sulla eller krångla för att jag inte kan bita ihop framtänderna och således inte kan bita av saker. Känner mig väl inte jättesexig alla gånger men har inte stött på någon som haft problem med det :)

Nu kommer inte jag och S ses på 1 vecka eller mer då han åker till fjällen :(
Men tänker att det kan vara nyttigt med en paus när det varit så pass intensivt, kommer sakna honom iallafall :)

Jag överanalyserar fortfarande och tyckte han kändes frånvarande i morse, men kan vara för att klockan var innan 06 :D

Så fint det låter! ❤

Men F 😡😡, säger som flera - blocka överallt!!

-------

Shit asså, vet ni det är ett år sen 😮 jag började träffa Sten nu, ifall någon minns honom... sedan honom har jag bara varit på en enda dejt (i januari), haha man kan inte kalla mig speed-dejtare direkt 😆.

Så fint det låter! ❤

Men F 😡😡, säger som flera - blocka överallt!!

-------

Shit asså, vet ni det är ett år sen 😮jag började träffa Sten nu, ifall någon minns honom... sedan honom har jag bara varit på en enda dejt (i januari), haha man kan inte kalla mig speed-dejtare direkt 😆.

Jag minns honom. Vad hände sen? Har ni setts nått mer?

Dags för lite uppdatering här. Inte varit på några dejter hittills även om jag haft Tinder igång ett tag nu, har känt mig nöjd med mycket egentid, och att jag velat vara genuint nyfiken på de jag ska träffa om det ska vara värt det.

Sen har jag som tidigare nämnt börjat acceptera en fetisch jag har, och det har varit omvälvande och tagit upp mycket av min energi, blev nästan som att jag kände mig nykär först, och sen då och då skäms jag igen och vet varken ut eller in. (Tack förresten @gul_zebra och @Migo för era inlägg som jag tror jag aldrig svarade på, var däremot på väg pm:a för lite support nån dag när det kändes som mest snurrigt :crazy: men det lugnade sig) Jag har hittat en självsäkerhet och en lekfull ”naughtyness” som jag inte visste att jag hade i mig, och det blir en helt annan möjlighet till njutning när jag väljer att embraca det i stället för att mestadels förtränga som förut. Fortfarande vet ingen irl, och så kan det få fortsätta. Kanske så småningom att jag kommer testa öppna upp för någon eller aktivt söka en partner som gillar samma, men det är smalt. Finns ingen egen grupp för det på DS (skaffade konto men kände mig inte helt bekväm där), men jag har börjat delta aktivt och skriva med personer på ett internationellt forum specifikt för denna kink, känner mig hemma där och har bara råkat på mycket vettiga personer (de creepy verkar åka ut fort därifrån).

Men tillbaks till irl-världen, ser ut att bli ett par dejter denna barnfria vecka faktiskt. Ska träffa gamla Kk imorgon, ett år sen sist har det blivit, eller vi hånglade väl på nån fest i höstas, men sen blev ju jag upptagen med Sp. Det blir nog mysigt. Är ett tag sen jag hade sex med nån annan än mig själv nu och längtar efter det trots mitt andra skoj. :)

Sen har jag skrivit med två nya personer som jag gärna vill träffa och med åtminstone den ena ser det ut att bli av. Båda verkar vara lite lagom udda och kreativa personer, och är lika lata med att svara snabbt som jag är. :)

Gud, jag har varit singel ett helt år snart! Slösveper lite på tinder ibland och får hela tiden upp en person jag inte vill svepa bort, men känner inte heller att jag hinner/orkar lära känna hen/någon ny än 😅 sätter mitt hopp till universitetet i höst och att det liksom löser sig av sig självt när jag tvingas ut i sociala sammanhang 😂

Jag minns honom. Vad hände sen? Har ni setts nått mer?

Nej, vi har inte setts eller hört nåt alls. Han blev rädd när jag sa att jag tyckte han var intressant, typ ^^.

Du och jag :D kallar mig lite skämtsamt för hedersnunna numer 😅

😆👍Jag tänker att jag börjar kalla mig nunna när jag inte haft sex på ett år... så i typ... november? Minns inte när jag och Sten slutade ses, men det var typ där.

Gud, jag har varit singel ett helt år snart! Slösveper lite på tinder ibland och får hela tiden upp en person jag inte vill svepa bort, men känner inte heller att jag hinner/orkar lära känna hen/någon ny än 😅 sätter mitt hopp till universitetet i höst och att det liksom löser sig av sig självt när jag tvingas ut i sociala sammanhang 😂

Det låter ju jättespännande och absolut något att chilla fram till. Wow vad kul 😁

Jag kan ändå köpa att en del aktivitetsbilder är relevanta, om det är något mer långvarigt man tänker sig. Men när det blir ett uppradande av samma aktiviteter hos alla; det ska springas terränglopp, åkas off pist och kite-surfas, trots att det inte alls ligger som prioriterade intressen, då blir det väldigt ointressant...

De bästa profilerna jag sett har variation på bilder, och i de fall jag känner dem (det gör mig lite varm i hjärtat att se att mina vänner inte bara framstår som synnerligen vettiga män i mina ögon, utan även på Tinder) så är de representativa. Jag gillar att få en bild av vem människan är, och är faktiskt bara måttligt intresserad av hur hen ser ut.
Jag är nog målgruppen för de med massor av aktivitetsbilder och är väldigt aktiv själv både i vardagen och på semestern. Men jag är inte så intresserad av ”kolla jag var på kick-off och testade detta en gång!” Det ser jag inte så mycket mening med. Jag hoppas ju hitta någon som är lite soulmate på den fronten och genuint tycker om att aktivera sig och inte bara gör det för att hålla sig i form eller för skrytbilderna ;).

Jag gillar bilder i full skidmundering! Så länge det finns bilder där jag ser personen utan goggles också. Val av utrustning och hur slitet det är kan om inte annat säga ganska mycket om vad det är för typ av friluftsperson. :)

Tror en soffpotatis skulle känna sig lite ensam med mig. Jag kan säkert hitta någon som lär sig åka skidor och att tycka om att sova i tält, men det är ju roligare att hitta någon med samma brinnande intresse!

Jag har själv diverse aktivitetsbilder, och skrivit en humoristisk ”varningstext” i profilen som går ut på att det som visas på bilderna händer i verkligheten och att jag tycker att det vore roligt att hitta någon som vill göra mig sällskap!

Senast ändrad:
Här är det.....knepigt! :confused: Redan!:nailbiting::D:angel:

Hur som, -02 var ”hem” i helgen, dock så krockade våra scheman helt då både jag och han hade saker inplanerat, jag hade hoppats att vi skulle hinna ses på söndag eller måndag innan han åkte tillbaka på jobb, men var knäpptyst hela dagen på söndagen och på eftermiddagen var jag och sonen bortbjudna på middag, och jag skickade en allmän snap typ: ”Sol hela dagen, men med grillen kommer regnet” och fick bara en bild inifrån en bil på en väg som svar så jag frågade om det blev jobb redan då eller om han åker på måndagen, men då får jag svar att han redan är framme på jobborten. Svarade ”okej” bara för jag hade fullt upp med grill och koll på ungar som lekte och hej och hå.

Och sen har det fortsatt varit tyst? Vi som skickat något iallafall varenda dag sen den helgen vi sågs så nu är jag skitnojjig. 🙈🤣

Hade det bara varit en random dejt så hade jag inte brytt mig ett jota, men just nu känns detta jätteknepigt? Sen tänker jag om han trodde att jag blev sur för att vi inte sågs innan han åkte tillbaka på jobb när jag bara svarade med ”okej”, och det är därför han backat?

Det är han som skickat godmorgon varje morgon, (eftersom han jobbar och är uppe typ 5.30, då sover jag...) sen att han tänker på mig och saknar mig, (jag med såklart) men nu är det knäpptyst?!

Skickade en snap i dag igen när hästen knäppade sig,och han svarade ”Hahahaha”

Så ja, jag vet inte alls vad som händer?

Har han fått kalla fötter och inser att det är väldigt dumt att riskera våran vänskap?

Har han insett att alla gånger jag ringt och beklagat mig för hur jobbiga människor är, att vips så kanske det är han jag tycker är jobbig så han backar ur innan det blir något?

Eller så kanske han inser att jag inte vill ha ”hela paketet” och han kanske vill det?

Att hans och mitt jobb krockar lite så vi inte kan ses så ofta som han kanske vill?

Eller så kanske han träffade någon på festen han var på i lördags?

Eller att han tycker att har det inte blivit något på 18 år så är det ingen idé nu heller?

Jaja, får se om det bara rinner ut i sanden eller vad det blir av det,tänkte bara jag skulle uppdatera lite och ”prata av mig”O_o:rofl:

(och ja, jag mår bra och det blir jättebra oavsett om det rinner ut i sanden eller om vi ses och börjar ”dejta”, bara för att förtydliga innan någon blir orolig! 😅)

Här är det.....knepigt! :confused: Redan!:nailbiting::D:angel:

Hur som, -02 var ”hem” i helgen, dock så krockade våra scheman helt då både jag och han hade saker inplanerat, jag hade hoppats att vi skulle hinna ses på söndag eller måndag innan han åkte tillbaka på jobb, men var knäpptyst hela dagen på söndagen och på eftermiddagen var jag och sonen bortbjudna på middag, och jag skickade en allmän snap typ: ”Sol hela dagen, men med grillen kommer regnet” och fick bara en bild inifrån en bil på en väg som svar så jag frågade om det blev jobb redan då eller om han åker på måndagen, men då får jag svar att han redan är framme på jobborten. Svarade ”okej” bara för jag hade fullt upp med grill och koll på ungar som lekte och hej och hå.

Och sen har det fortsatt varit tyst? Vi som skickat något iallafall varenda dag sen den helgen vi sågs så nu är jag skitnojjig. 🙈🤣

Hade det bara varit en random dejt så hade jag inte brytt mig ett jota, men just nu känns detta jätteknepigt? Sen tänker jag om han trodde att jag blev sur för att vi inte sågs innan han åkte tillbaka på jobb när jag bara svarade med ”okej”, och det är därför han backat?

Det är han som skickat godmorgon varje morgon, (eftersom han jobbar och är uppe typ 5.30, då sover jag...) sen att han tänker på mig och saknar mig, (jag med såklart) men nu är det knäpptyst?!

Skickade en snap i dag igen när hästen knäppade sig,och han svarade ”Hahahaha”

Så ja, jag vet inte alls vad som händer?

Har han fått kalla fötter och inser att det är väldigt dumt att riskera våran vänskap?

Har han insett att alla gånger jag ringt och beklagat mig för hur jobbiga människor är, att vips så kanske det är han jag tycker är jobbig så han backar ur innan det blir något?

Eller så kanske han inser att jag inte vill ha ”hela paketet” och han kanske vill det?

Att hans och mitt jobb krockar lite så vi inte kan ses så ofta som han kanske vill?

Eller så kanske han träffade någon på festen han var på i lördags?

Eller att han tycker att har det inte blivit något på 18 år så är det ingen idé nu heller?

Jaja, får se om det bara rinner ut i sanden eller vad det blir av det,tänkte bara jag skulle uppdatera lite och ”prata av mig”O_o:rofl:

(och ja, jag mår bra och det blir jättebra oavsett om det rinner ut i sanden eller om vi ses och börjar ”dejta”, bara för att förtydliga innan någon blir orolig! 😅)
Ring och prata med honom och noja av dig imorgon så känns det nog bättre!

Ring och prata med honom och noja av dig imorgon så känns det nog bättre!

Jag avvaktar nog tills vi kan ses så vi kan ta det mellan 4 ögon. Han kanske behöver fundera han också som jag har gjort och jag vill verkligen inte stressa varken han eller mig till något. Som sagt så blir det bra oavsett hur det blir.

Jag vet att han aldrig någonsin skulle såra/ghosta mig på något vis så det finns garanterat en anledning till att det blivit tystare, och är det att han behöver fundera över detta så vill jag inte störa, utan jag är bara som vanligt helt enkelt så får vi se vart det leder.

Jag har ju beklagat mig i 18 års tid över att jag är så trött på att killarna tjatar om att ses och skriver hela tiden, och jag behöver verkligen MASSOR av egentid, så han kanske känner att vill backa lite pga det också?

Som sagt så kan det vara vad som helst, och det som blir, det blir. Och blir det ingenting så är jag glad att jag har en underbar bästa vän till ögongodis då och då! 😍😅 Det är ju inte så att han försvinner, vi varken ses eller hörs mer, och jag ska gå runt och tänka varför i flera månader. 😅

Senast ändrad:
Men snälla @Fibusen , hallå LUGN! :laugh: Överanalysera, ja, du sa det själv....

Kan du inte bara skriva till honom typ nåt som f.eks. att det var dumt ni inte hann träffas i helgen? Om du tror att han backat för att ge dig space så vore det säkert bra med lite bekräftelse från dig på att du fortfarande tycker om honom och ser fram emot att träffa honom. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 702
Senast: LovingLife
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 026
Hundhälsa Jag behöver skriva av mig och kanske få lite råd om min hund. Jag har kanske målat fan på väggen som sitter och gråter men det blir lätt...
Svar
13
· Visningar
2 498
Relationer Back again.. Det är lite oklart vad jag vill med tråden, vet att det bara är jag som kan bestämma för mig själv till syvende och sist...
24 25 26
Svar
505
· Visningar
67 962
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka