Jag har också funderat på det! Hängde lite i bdsm-kretsar förut och en del jag träffade var paniskt rädda för att deras aktiviteter skulle nå fram till deras arbetsgivare. Jag har jättesvårt att förstå det. Alla normala personer förstår väl att en persons sexuella aktiviteter har noll och inget att göra med hens förmåga att utföra sitt arbete. Liksom jag har ett sexliv, so? Om jag var arbetsgivare och fick sexbilder på mina anställda skickade till mig skulle jag bara informera den anställde och sen förpassa historien till arkivet .
Nej, alla människor förstår inte det. Utifrån andra trådar här är det tex rimligt att anta att det kan bli väldigt mycket komplikationer om det kommer fram att läraren ägnar sig åt daddydom på sin fritid. Eller vad vet jag, läkaren som är lite mer avancerad sadist i sänghalmen?
(Ett annat problem är hur fruktansvärt mycket man blir objektifierad om det kommer ut. Åtminstone enligt min erfarenhet. Inte nödvändigtvis så att det bedöms påverka jobbet ur arbetsgivarens synvinkel, men helt plötsligt sexualiserad i en roll där jag verkligen inte vill vara det.)