Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
@ekra nu hoppast jag inte du tar illa upp, men för mig låter det lite som att du överanalyserar Kapets beteende här. Att vara fysiska "in public" är något som väldigt många inte är bekväma med, och det kan vara svårt att hitta en bra balans med en ny människa ang. hur och när man ska pussas etc.

I övrigt så låter det ju jättebra, han vill ligga ihopslingrad när ni sover och vilar och han vill ha med dig på framtida aktiviteter, hur skulle det liksom hänga ihop med att han inte skulle vara så interesserad?

@ekra nu hoppast jag inte du tar illa upp, men för mig låter det lite som att du överanalyserar Kapets beteende här. Att vara fysiska "in public" är något som väldigt många inte är bekväma med, och det kan vara svårt att hitta en bra balans med en ny människa ang. hur och när man ska pussas etc.

I övrigt så låter det ju jättebra, han vill ligga ihopslingrad när ni sover och vilar och han vill ha med dig på framtida aktiviteter, hur skulle det liksom hänga ihop med att han inte skulle vara så interesserad?

Dock har det väl också varit så att han inte vill pussas eller kyssas när de är ensamma? För mig att @ekra skrivit det tidigare.
För mig är det lite märkligt och skulle kännas konstigt, minns dock inte var anledningen var. Som jag tolkar det verkar han inte vara asexuell och undvika intimitet helt?

Dock har det väl också varit så att han inte vill pussas eller kyssas när de är ensamma? För mig att @ekra skrivit det tidigare.
För mig är det lite märkligt och skulle kännas konstigt, minns dock inte var anledningen var. Som jag tolkar det verkar han inte vara asexuell och undvika intimitet helt?
Precis. Massa kyssar och pussar den kvällen första gången vi låg med varandra i höstas men då var alkohol inblandat. Men sedan dess har det inte hänt. (Jo lite pussar, men inte på resan) Jag frågade en gång och då sa han att han inte kände sig riktigt bekväm med det. (Då var han förkyld så det var inte konstigt då, (men då pussades han iallafall på halsen) men nu känns det lite avståndstagande att det inte kommer naturligt när vi ändå är väldigt omslingrade och nära). Han är definitivt inte asexuell. Den första helgen hos mig var det verkligen all in från bådas håll, och det gör stor kontrast till hur det fortsatt.

Det är detta vi behöver reda ut. Backar han för att JAG verkat avvisande pga mina issues och osäkerheter, eller för att han vill ha ett mer vänskapligt än intimt förhållande till mig men gillar närheten i lagom dos? (Och det kan ju inte Buke svara på ;))

@sorbifolia Det är inte bara in public det är väldigt lite fysisk kontakt i form av kramar eller lägga armen om varandra osv.

@ekra Jag kan inte se något som helst negativt med att prata med honom om hur du känner. Jag förstår att det är jobbigt att ta upp övergreppen, men om du vill något mer med honom så kanske det är ett steg du behöver (och kanske t.o.m. vill) ta? Det låter ju verkligen inte orimligt att han märker av din tveksamhet i vissa situationer och då backar av ännu mer (en väldigt sund reaktion skulle jag säga!). Man kan såklart ha olika bekräftelsebehov, men även det kan i många fall lösas med kommunikation.

Du verkar så klok, jag har följt tråden i tysthet men alltid hållit en tumme för dig :)

Precis. Massa kyssar och pussar den kvällen första gången vi låg med varandra i höstas men då var alkohol inblandat. Men sedan dess har det inte hänt. (Jo lite pussar, men inte på resan) Jag frågade en gång och då sa han att han inte kände sig riktigt bekväm med det. (Då var han förkyld så det var inte konstigt då, (men då pussades han iallafall på halsen) men nu känns det lite avståndstagande att det inte kommer naturligt när vi ändå är väldigt omslingrade och nära). Han är definitivt inte asexuell. Den första helgen hos mig var det verkligen all in från bådas håll, och det gör stor kontrast till hur det fortsatt.

Det är detta vi behöver reda ut. Backar han för att JAG verkat avvisande pga mina issues och osäkerheter, eller för att han vill ha ett mer vänskapligt än intimt förhållande till mig men gillar närheten i lagom dos? (Och det kan ju inte Buke svara på ;))

@sorbifolia Det är inte bara in public det är väldigt lite fysisk kontakt i form av kramar eller lägga armen om varandra osv.

Aha, då förstår jag bättre! Håller med om att det är lite skumt när de ändrar beteende sådär och inte vill kyssas längre.... Jag tog upp det där med DB, då han på 6.e 'dejten' bara undvek helt att hångla som vi gjort förut (aldrig mycket dock, men lite iaf). Jättesvårt att inte göra en stor grej utav det eller låta anklagande, men jag frågade om det var någon särskilt anledning och fick till svar att han aldrig tyckt särskilt mycket om det. (Hurvida jag "köper" det svaret är en annan sak..) Har inte pushat nåt mer, han kyssas ibland och ibland inte, men för mig så lägger det en dämpare på umgänget så jag skulle nog velat prata mera kring det om det vore ett "seriöst" förhållande.

Önskar dig iaf lycka till, och jag tänker typ:
"It's better to have loved and lost, than never to have loved at all..." 💕🤗

Igår bokade jag flygbiljett till USA i månadsskiftet maj/juni.

Idag stoppas all flygtrafik till USA i minst 30 dagar framåt.

Det är liksom ingen ände på det här... 🙄

Fy fan va surt!
Hur funkar det att flyga via Storbritanien, de flygen tillåts ju?

Fy fan va surt!
Hur funkar det att flyga via Storbritanien, de flygen tillåts ju?
Edit: Nope, ingen släpps på mot US om de vistats i Schengen de senaste 14 dagarna.

Det borde gå, men känns lite fel att "bryta" flygstoppet av känslomässiga skäl... Förhoppningsvis hinner saker lösa sig innan slutet av Maj :nailbiting:

Extra surt eftersom vi har bokat tid för att gifta oss :o:cool:

(Alla välmenande oroliga själar kan andas ut - självklart med äktenskapsförord yada yada och jag avstår gärna era morallektioner. Vet vad vi gör. )

Senast ändrad:
Idag var jag alltså på min livs första tinderpromenad!

Så himla gullig kille. Lätt att prata med, fin att se på och kändes väldigt genuin :)
Tror vi ska ses igen? Jag vet inte? Jag vill ses igen iallafall.

Han är ju dock en adrenalinjunkie, som mitt ex. Och jag tänker att de borde vara ihop med likasinnade :D men men. Den som lever får se!

Det borde gå, men känns lite fel att "bryta" flygstoppet av känslomässiga skäl... Förhoppningsvis hinner saker lösa sig innan slutet av Maj :nailbiting:

Extra surt eftersom vi har bokat tid för att gifta oss :o:cool:

(Alla välmenande oroliga själar kan andas ut - självklart med äktenskapsförord yada yada och jag avstår gärna era morallektioner. Vet vad vi gör. )

Vet du vad? Om jag vore du hade jag rest via UK om det kommer till det (givetvis under förutsättning att du inte är sjuk). Ni förtjänar att träffas och vara lyckliga :heart Att stoppa alla plan från Europa förutom från UK kommer inte att göra någon skillnad, corona finns ju redan i USA.

Jag tycker er högst otippade kärlekshistoria är underbar :love:

Idag var jag alltså på min livs första tinderpromenad!

Så himla gullig kille. Lätt att prata med, fin att se på och kändes väldigt genuin :)
Tror vi ska ses igen? Jag vet inte? Jag vill ses igen iallafall.

Han är ju dock en adrenalinjunkie, som mitt ex. Och jag tänker att de borde vara ihop med likasinnade :D men men. Den som lever får se!
Hoppas ni ses igen 🙂.
Men ibland vill man ju träffa någon som inte för lik en själv. Jag skulle nog bli galen om jag hade dejtat någon som var precis som mig 😅.

Här flyter allt på bra med V, han är så fin på alla vis 😍

Min relation med kollegan är fortsatt väldigt avslappnad och bra.
Idag tvättar han min bil på sin rast 😁
En annan kollega sa att jag måste vara något alldeles extra.
Klart jag är, jag är helt jävla amazing och förtjänar att behandlas därefter 👑

Jag åker till P om en timme. Blir där till på söndag lunch.
Han har fixat vin, middag och ostar till ikväll. I morgon ska vi på liten shoppingtur till "min" stad och ska då ta vägen om min son och hans far på lunch. Det blir första gången de ses. Eftersom sonens far är mig nära som både vän och familj så är det viktigt för mig att P och han träffas och är bekväma med varandra för vi kommer att umgås iom min son. Båda ser fram emot att träffas och sonen är supernyfiken på P.

Mellan P och mig är allt härligt och roligt. Är så glad att jag har träffat detta lyckopiller :love:

Jag åker till P om en timme. Blir där till på söndag lunch.
Han har fixat vin, middag och ostar till ikväll. I morgon ska vi på liten shoppingtur till "min" stad och ska då ta vägen om min son och hans far på lunch. Det blir första gången de ses. Eftersom sonens far är mig nära som både vän och familj så är det viktigt för mig att P och han träffas och är bekväma med varandra för vi kommer att umgås iom min son. Båda ser fram emot att träffas och sonen är supernyfiken på P.

Mellan P och mig är allt härligt och roligt. Är så glad att jag har träffat detta lyckopiller :love:

Visst är det han som skickade knasiga bilder på sig själv i "utklädnad" innan ni sågs första gången? :D

Hur det inte ens kan kännas konstigt att gå hand i hand och prova sängar på IKEA? Att jag fritt kan bete mig bara som hopplösa feminist-mig själv när damen som hjälpte oss direkt antog vi var ett par (jag blir verkligen galen av sådant). Hur allt bara kan inte öht trigga någon stress hos mig? Tom möten på jobbet vi deltar i tillsammans känns helt chill. Mina närmsta kollegor vet men ingen mer och han kommer jobba hemifrån pga corona framöver. Jag börjar faktiskt känna att jag saknar honom ibland och det är bara en sådan där varm och mjuk känsla då, ingen panik eller något som känns jobbigt.

Och det allra, allra bästa av allt. Förra veckan var jag på en teorikväll med min tränare och jag var på riktigt hög av inspiration i ett dygn efteråt, trots obefintlig sömn natten till den dagen. Att själv kunna känna att hästlivet är prio ett och det som får lov att vända upp o ner på mina känslor är värt allt när jag tidigare känt mig bortsvept så fort jag haft någon nära relation. Som @Bison sa, det är så det måste få lov att vara för sådana som oss, annars mår vi inte bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 187
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010