Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Migo kan det vara ett alternativ att anställa honom inom din verksamhet? Ev. samt att du själv får ett jobb vid sidan om under en period? Hoppast verkligen det löser sig! :heart

Se till bara att säkra dig själv ekonomiskt, OM det nu skulle bli så att ni går isär igen någon gång i framtiden. (vet att det inte är vad du vill höra/tänka på just nu, men..)
Nej det är inte ett alternativ.

En kille jag träffade för över 10 år sen började följa mig på Instagram och skrev nu, haha.
Man kanske gör avtryck hos folk ändå :D
20200307_104228.webp

Hade jag varit med i ett dejtingprogram och de försökt få fram den ultimata matchningen till mig hade det nog varit danskillen 😅.
Innan visste jag I princip bara att han dansar, men visade sig att vi har mycket gemensamt. Han gillar också friluftsliv, vi har tydligen samma drömområde I Stockholm vi tänkt att vi vill bo för att det är nära naturen, han äter inte heller kött (vilket inte alls är ett krav för mig men det underlättar).
Han hade gjort fika och tagit med sig till vår promenad 😊 det är en grej jag verkligen uppskattar. Hellre det än att gå på restaurang!
Sen är han ju såklart norr ifrån så han har charmig dialekt också.
Tänkte att något fel måste det ju vara på honom, typ allergisk mot djur. Men nej inte det heller 😬.

Utseendemässigt är han inte den jag skulle gå efter i första hand. Kände inte den där blixtattraktionen som när vi dansade, men något finns ju där.

Nu funderar jag mest på om det verkligen var en dejt 😅. Vi sågs iof i 3h. Men det kändes lite stelt när vi sa hej och hejdå och hade jag inte tagit initiativ till en kram hade det inte blivit det.
För ett halvår sedan när vi skulle ha dansat så erkände ju jag att jag var intresserad av mer än att bara dansa. Han skrev inget sånt tillbaka, han hade ju iof återbud börjat dejta någon.
Även om det ju var han som hörde av sig förra veckan och undrade om jag ville ses.

Men han kanske tänker nu att det gått så lång tid så nu kan vi ses som vänner och bara ta en promenad?
Vi pratade om att ses igen och ta en promenad närmare där jag bor och vi skrev lite igår efter att vi sagt hejdå. Men kände inte att jag fick några tydliga tecken på att han är intresserad.
Hehe varför förvandlas jag alltid till en som som sitter och analyserar allt när det är någon jag är intresserad av 🙄.

För ett halvår sedan när vi skulle ha dansat så erkände ju jag att jag var intresserad av mer än att bara dansa.

Om nån hade sagt till mig att den var intresserad av mer än vänskap hade jag absolut inte så lång efteråt hört av mig för att "promenera och vara kompis" 😊. Han kanske bara vill känna sig för lite innan han börjar visa mer intresse.

Hade jag varit med i ett dejtingprogram och de försökt få fram den ultimata matchningen till mig hade det nog varit danskillen 😅.
Innan visste jag I princip bara att han dansar, men visade sig att vi har mycket gemensamt. Han gillar också friluftsliv, vi har tydligen samma drömområde I Stockholm vi tänkt att vi vill bo för att det är nära naturen, han äter inte heller kött (vilket inte alls är ett krav för mig men det underlättar).
Han hade gjort fika och tagit med sig till vår promenad 😊 det är en grej jag verkligen uppskattar. Hellre det än att gå på restaurang!
Sen är han ju såklart norr ifrån så han har charmig dialekt också.
Tänkte att något fel måste det ju vara på honom, typ allergisk mot djur. Men nej inte det heller 😬.

Utseendemässigt är han inte den jag skulle gå efter i första hand. Kände inte den där blixtattraktionen som när vi dansade, men något finns ju där.

Nu funderar jag mest på om det verkligen var en dejt 😅. Vi sågs iof i 3h. Men det kändes lite stelt när vi sa hej och hejdå och hade jag inte tagit initiativ till en kram hade det inte blivit det.
För ett halvår sedan när vi skulle ha dansat så erkände ju jag att jag var intresserad av mer än att bara dansa. Han skrev inget sånt tillbaka, han hade ju iof återbud börjat dejta någon.
Även om det ju var han som hörde av sig förra veckan och undrade om jag ville ses.

Men han kanske tänker nu att det gått så lång tid så nu kan vi ses som vänner och bara ta en promenad?
Vi pratade om att ses igen och ta en promenad närmare där jag bor och vi skrev lite igår efter att vi sagt hejdå. Men kände inte att jag fick några tydliga tecken på att han är intresserad.
Hehe varför förvandlas jag alltid till en som som sitter och analyserar allt när det är någon jag är intresserad av 🙄.
Om han redan från början visste att han bara vill ses som vänner tror jag han hade varit tydlig med det, särskilt eftersom du uttryckte ditt intresse för honom i höstas. Så tror du kan vara lugn :)

Om nån hade sagt till mig att den var intresserad av mer än vänskap hade jag absolut inte så lång efteråt hört av mig för att "promenera och vara kompis" 😊. Han kanske bara vill känna sig för lite innan han börjar visa mer intresse.
Nej du har nog rätt, jag hade ju inte hört av mig så långt efter för det.
Men ja han kanske var lite nervös, kan ju vara svårt att utläsa ibland.
Jag känner ju att jag på något vis har blottat mig mer än vad han gjort och det känns läskigt.

Finns det någon möjlighet att söka andra lantbruksjobb nära dig? En det nyanlända jobbar med sånt härikring och det funkar bra trots lite svajig svenska. Din partner talar ju engelska så det borde inte vara så svårt att göra sig förstådd.
Problemet med att söka jobb är att han är minst sagt oattraktiv på arbetsmarknaden. Planen är/var att lära sig svenska och gå ky-utbildning.

Ska på dejt på tisdag!
Vi kan kalla honom läraren. En av få som skrev ”va kul!”när jag berättade att jag har egen häst. Många gemensamma intressen som natur, vandring och samma musiksmak t.ex.
Verkar klok, mogen och trevlig :) Inte direkt min smak i utseende utifrån bilderna men så mycket annat som talar för att ses!

Nu är jag hemma efter min weekend med P (och alla hans kollegor) i fjällen.
Vi har haft det så fantastiskt att jag orkar inte beskriva allt 🤩
Vädret, skidåkningen, maten, drycken, boendet, hans kollegor mm....och så P själv :heart
Nu har vi sagt att vi gått från dejtande till att kalla oss ett par. Något vi kom fram till på en lite för blöt after ski 🙈:laugh:

Har alla hintar i världen men ändå säger en liten röst längst bak i huvudet att forskning visar att människor är mer benägna att se det mönster man vill se. Snark.

Helgens klipska panikuttalanden från mig själv:
- Jag trodde du skulle åka hem när du gick upp mitt i natten.
- Va?! :confused:
- Jaaa... Det kan man ju göra?
- Menar du allvar?
- Ja vadå 🙄
- Omg... ❤

Han skulle bara gå på toa.

Fast jag fick faktiskt en likadan reaktion tillbaka på en annan grej. Vi är båda två jävligt skeptiska till andra människor 😅

Tur han är så enkel att prata med, i veckan tänkte vi åka till IKEA 😂

Har alla hintar i världen men ändå säger en liten röst längst bak i huvudet att forskning visar att människor är mer benägna att se det mönster man vill se. Snark.

Alla har ju sina hjärnspöken. Jag tror du måste våga chansa och våga kommunicera lite?

Såhär i efterhand så var inte ens jag så supertydlig som jag trodde med kollegan när jag fått höra hur han upplevde det. Men jag är glad att jag vägrade lyssna på min tveksamhet och istället kommunicerade såpass mycket att vi började förstå varandra. Eller. Senast nu ikväll fick jag återigen sparka ut de där jävla hjärnspökena och bestämma mig för att chilla. Hittills har spökena haft fel hela tiden liksom, man ska inte lita på dem rakt av!

Det verkar helt omöjligt att lyckas prata känslor med Kapet ordentligt! Kanske vill jag inte prata om det heller eftersom jag redan öppnat mig så väldigt mycket mer än han gjort och jag nog har svaren själv.

Vi hade väldigt roligt på resan, och allt var enkelt. Nattetid låg vi ihopflätade eller hand i hand. Så kommer morgonen med lite gos och så är det typ noll intimitet under dagen, om vi inte ligger och vilar, då är det så nära som möjligt som gäller.

Jag gjorde lite försiktiga närmanden på dagarna, men fick inte tillräcklig respons för att våga mer.

Jag vet inte om det är jag som skapat distansen, jag tror inte det. Det är kanske bara inte ”rätt”. Jag upplever att han tycker om mig och gillar att vara nära, men inte går all in. Och jag känner väl lite samma sak. Det har varit för osäkert för länge. Han planerar dock diverse saker han gärna vill ha med mig på som jag gärna vill vara med på så det är ju inte omöjligt att vi fortsätter som vi gör ett tag till, och antingen blir vi bara vänner, eller så blir det mer.

Men jag behöver mer bekräftelse än jag får, och vill ju gärna känna mig utvald och prioriterad. Jag känner att jag gett mycket av mig själv, men inte får tillbaka riktigt vad jag behöver.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 187
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10