Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni kan inte ses ensamma o känna efter lite då? Eller tror du att det kan bli konstigt på något vis?

Det är ju himla svårt att veta på förhand tänker jag. Eller det är det iaf för mig, jag måste testa.
Jo såklart behöver vi ses ensamma men jag är rädd att det ska bli stelt om det inte funkar 😬 vill både ha kakan och äta den, så att säga. Egentligen helt onödig rädsla eftersom det ju inte är möjligt i praktiken men...

Arbetsgivaren blir "sponsor" och står för ansökan om uppehållstillstånd, och det tidsbegränsas. Han har ingen kvalificerad utbildning, pratar inte svenska och CVt är inte så imponerande, så chansen att få tillsvidaretjänst på heltid inom de 90 dagar han har på sig här är väl inte lysande.

Allt blir extra krångligt iom att det inte är EU-land...

Låter ju jävligt orimligt att man kräver tillsvidaretjänst inom 90 dagar.

Supermärkligt sånt där. Vet ett par som var gifta, hen studerade, välbetalt och jobbsäker utbildning, utan studiemedel, och jobbade bredvid och försörjde sig själv på det. För att partnern skulle få komma hit fick hen inte studera och hen skulle tjäna såpass mycket att hen kunde försörja båda. Hen gjorde således detta, jobbade mer, drog in de pengar som krävdes men fortsatte sina studier samtidigt. Men nä, det är ju en omöjlighet så här är något fuffens, sorry, din partner får inte komma ändå. :banghead: Nu tror jag hen slutade plugga och flyttade utomlands som volontär tillsammans med sin partner.

Supermärkligt sånt där. Vet ett par som var gifta, hen studerade, välbetalt och jobbsäker utbildning, utan studiemedel, och jobbade bredvid och försörjde sig själv på det. För att partnern skulle få komma hit fick hen inte studera och hen skulle tjäna såpass mycket att hen kunde försörja båda. Hen gjorde således detta, jobbade mer, drog in de pengar som krävdes men fortsatte sina studier samtidigt. Men nä, det är ju en omöjlighet så här är något fuffens, sorry, din partner får inte komma ändå. :banghead: Nu tror jag hen slutade plugga och flyttade utomlands som volontär tillsammans med sin partner.
Ja, det verkar extremt godtyckligt och rättsosäkert!

Alltså... Har blandade känslor som jag inte förstår mig på inför en person jag delar ett fritidsintresse med. Det är en av FÅ människor som jag faktiskt får energi av att umgås med och jag mår alltid bättre efter vi träffats oavsett hur shitty jag mådde innan. Känner mig rätt övertygad att han också tycker om att umgås med mig och det är som en påtaglig stämning av att något är outtalat när vi är ensamma någonstans.

Men. Jag drar mig för att bjuda in till att ses mer privat för jag vet inte vad jag vill. Å ena sidan känns det som min soulmate och har alltid gjort (vi har känt varandra länge) men å andra sidan så känner jag ju typ ingen lust/sexuell attraktion alls, är mer sugen på att typ hänga, äta pizza, snacka och vara nära. Eftersom vi har gemensamt intresse där vi ses ofta känns det typ svårt att utforska vad man känner osv "ifred"?

Snark. Har iaf pga detta lagt ner Tinder helt för tillfället, det känns inte som min grej. Vill ha personligheter och får bara bilder och intetsägande presentationer liksom.
Fråga om han vill ses och käka pizza efter att ni träffats på gemensamma intresset? Att gå och käka med någon så kan man ju göra även med sådana som är "bara vänner", men du får samtidigt möjlighet att se hur det känns när ni är lite mer ifred.

@Migo kan det vara ett alternativ att anställa honom inom din verksamhet? Ev. samt att du själv får ett jobb vid sidan om under en period? Hoppast verkligen det löser sig! :heart

Se till bara att säkra dig själv ekonomiskt, OM det nu skulle bli så att ni går isär igen någon gång i framtiden. (vet att det inte är vad du vill höra/tänka på just nu, men..)

Min helgdejt med dressyrtjejen blev tyvärr inte av, då jag lyckades skaffa mig en hjärnskakning i onsdags. 🙈😣
Men hon ska försöka komma hit istället, kanske under påskveckan.

Har dock kärat ner mig lite i DB igen nu :angel: - det var så himla fint senast vi sågs, och jag vill så gärna att det ska få utvecklas till något mer.... Men låter inte känslorna ta helt över förnuften. Behöver någon som vill prioritera mig, och som har känslor för mig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
2 187
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 711
Senast: Sleepan
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10