Dejtingtråden del 38

Alltså det här med att lita på nån som har dejtat mycket verkar vara svårt för mig. Han säger att han tycker om mig jättemycket och att han vill va med mig. Men jag har liksom känslan av att han vill vara med nån….så det kanske inte är just mig egentligen. Och jag tror att han kör samma fraser, gulliga grejer och så som han troligtvis gjort på så många tidigare än mig. Hur vet man -nått litet tecken på att det inte är som jag målar upp?

Alltså det här med att lita på nån som har dejtat mycket verkar vara svårt för mig. Han säger att han tycker om mig jättemycket och att han vill va med mig. Men jag har liksom känslan av att han vill vara med nån….så det kanske inte är just mig egentligen. Och jag tror att han kör samma fraser, gulliga grejer och så som han troligtvis gjort på så många tidigare än mig. Hur vet man -nått litet tecken på att det inte är som jag målar upp?

Det vet du inte om du inte frågar. Men litar du inte på de han säger nu så..
Talar hans agerande för samma sak som hans ord?

Det kan även va ens egen osäkerhet som sätter hjärnspöken i en tyvärr..

Det vet du inte om du inte frågar. Men litar du inte på de han säger nu så..
Talar hans agerande för samma sak som hans ord?

Det kan även va ens egen osäkerhet som sätter hjärnspöken i en tyvärr..
Jag har frågat, och han upprepar att detta är speciellt. Men är inte det en floskel hos players?

Hans agerande är att han direkt gick all in och jag har knappt hängt med.

Här är det väldigt lugnt på killfronten. Fortfarande omotiverad och ointresserad.
Har skjutsat hem S denna vecka och det är ju alltid trevligt. Nu har han kommit på att han vill lära sig rida och kunna hantera hästar. Lite oväntat men samtidigt väldigt typiskt honom.
Har lovat att lära honom så vi kommer umgås en del framöver 😄

Nä det blir inget mer med M. Det klickar inte för mig.. orkar inte vara den som kommer på vad vi ska göra o när heller.

Har ingen dejtingapp nu men är med i en singelgrupp på FB men där kommenterar jag mest andras inlägg. Just nu är jag nöjd med att vara singel 🙂 har varit det snart 2 år nu.

Jag har ju snart varit singel ett år, vart tog den tiden vägen 😅
Men känner mig verkligen mindre sugen på att dejta för varje dag som går. En kollega frågade mig idag om jag inte ska träffa någon snart eller om jag gett upp.
Skriver på Tinder men jag fastnar ju verkligen aldrig för någon.
Eller så går det över efter två dagar.

En reflektion på din kollegas kommentar @Bison , jag fattar verkligen inte denna "besatthet" som andra har över någon annans liv, som att det enda som duger är att man ska ha en partner, annars har man gett upp? Anses man som misslyckad för att man "aldrig" hittar någon eller vad?
Inte riktad till någon särskild, mest en tanke bara. Det är ju tyvärr rätt vanligt att folk ska kommentera på liknande sätt.

En reflektion på din kollegas kommentar @Bison , jag fattar verkligen inte denna "besatthet" som andra har över någon annans liv, som att det enda som duger är att man ska ha en partner, annars har man gett upp? Anses man som misslyckad för att man "aldrig" hittar någon eller vad?
Inte riktad till någon särskild, mest en tanke bara. Det är ju tyvärr rätt vanligt att folk ska kommentera på liknande sätt.

Jag tror det beror på vem man pratar med. Vissa verkar ju vara besatta av normer och att man ska leva ett typiskt svennebanan-liv med sambo för annars är man misslyckad.

Just den här kollegan är en vän till mig även utanför jobbet så hans fråga var bara helt vänskaplig utan att vara det minsta dömande.

Jag har ju snart varit singel ett år, vart tog den tiden vägen 😅
Men känner mig verkligen mindre sugen på att dejta för varje dag som går. En kollega frågade mig idag om jag inte ska träffa någon snart eller om jag gett upp.
Skriver på Tinder men jag fastnar ju verkligen aldrig för någon.
Eller så går det över efter två dagar.
Jag var som mest peppad på att träffa någon precis efter att relationen tagit slut, nu tycker jag liksom inte att jag har utrymme för en relation i mitt relativt harmoniska liv. Jag ser bara en massa problem framför mig :P , orka!

Jag var som mest peppad på att träffa någon precis efter att relationen tagit slut, nu tycker jag liksom inte att jag har utrymme för en relation i mitt relativt harmoniska liv. Jag ser bara en massa problem framför mig :P , orka!

Det var samma här. Jag var mycket mer pepp på att dejta och väldigt mycket intensiv i våras.
Nu har jag blivit en Ferdinand som vill sitta i min soffa och klappa katter när jag är ledig och jag vill göra det ensam 😁

Nu har jag bra och harmoniska relationer med S, A och den gulliga. Tre väldigt fina killar som jag verkligen uppskattar på olika vis.

En kompis sa till mig igår att han inte skulle kunna rekommendera någon att dejta mig.
Alltså, jag skulle själv inte rekommendera någon att dejta mig 😅

En kompis sa till mig igår att han inte skulle kunna rekommendera någon att dejta mig.
Alltså, jag skulle själv inte rekommendera någon att dejta mig 😅

Kan vara en nog så viktig bit. Tänker ofta på vad jag inte orkar ha i mitt liv just nu - eller någonsin igen. En där huvudet inte känns som det är med i matchen som förut, dvs en sådan som jag! På det viset blir jag mest sittande och funderar på hur härligt livet ändå vore med någon att dela det med, men längre än så blir det inte. Tyckte det var bra skrivet av Luff med detta om att en relation inte ska vara ett heltidsarbete och har nog insett att det var där det hamnade. Hu så deprimerande detta inlägg vart, inte meningen, det bara blev så.

Åh! Jag blev dumpad av honom med stort hjärta. Pga hans ex. Hon är tydligen den svartsjuka personen och har redan börjat försöka leta upp vem jag är. Enligt honom så kan hon gå bananas och han vill skydda mig. Jag vet inte. Det känns konstigt, jag trodde han var en av de bra som jag kunde lite på. Men tydligen inte. Känner mig verkligen jättebesviken på honom.
Suck.

Åh! Jag blev dumpad av honom med stort hjärta. Pga hans ex. Hon är tydligen den svartsjuka personen och har redan börjat försöka leta upp vem jag är. Enligt honom så kan hon gå bananas och han vill skydda mig. Jag vet inte. Det känns konstigt, jag trodde han var en av de bra som jag kunde lite på. Men tydligen inte. Känner mig verkligen jättebesviken på honom.
Suck.
Tråkigt! Men kanske lika bra? Låter inte som något en helst inte skulle vilja bli inblandad i :nailbiting:

Absolut, OM det stämmer. Jag är ju lite ärrad av tidigare relationer, så jag vet ju inte om jag kan lita på det han säger? Men oavsett då så är det nog lika bra det som hände i så fall. Jag är inte orolig över att hon kommer hitta mig, jag är anonym på nätet.

Men om det inte stämmer och han ljuger så är det kanske lika bra att det tar slut med?
Jag vill iaf inte vara med någon som ljuger

Men om det inte stämmer och han ljuger så är det kanske lika bra att det tar slut med?
Jag vill iaf inte vara med någon som ljuger
Det är så jag känner, om det inte stämmer, min magkänsla är tudelad, såatte, jag litar inte helt på vad han säger och då är det lika bra att det inte blev något mer ändå. Tilliten för mig är en av hörnstenarna i en relation, så får den en knuff så backar jag.

Jag träffade ju en kille för ett tag sen, som sen inte svarade. Men ja, efter en månad skrev han igen, men vi har fortfarande inte fått till någon mer träff så jag lägger inte ner så mkt engagemang där. Sen har en gammal förmåga dykt upp igen, men vi har inte träffats, bara skrivit i omgångar, så det lär väl inte bli så mkt mer den här gången heller, men finns ett litet hopp iaf. Han ser dock ut som kungen gjorde när han var 25-30, väldigt lika😁 I övrigt är det dött, inga nya bekantskaper alls just nu.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 090
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 140
Senast: Mineur
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 500
Senast: gullviva
·
Relationer Jag har en granne som ska flytta, en granne jag gillar mycket så blir tomt utan hen. Bara i vintras mötte jag grannen i tvättstugan som...
Svar
12
· Visningar
447
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka