För mig som jobbar natt är det en helt rimlig tid att sova till ifall jag jobbar flera nätter på raken, MEN, och här kommer grejen som jag tror hänt med din dejt. När man sover dåligt mellan skiften och kanske till och med måste ställa om så händer det ibland att jag överraskar mig själv med hur mycket jag kan sova. Eftersom jag normalt inte behöver sätta väckarklockan så gör jag inte det heller. Det är inte helt ovanligt att jag somnar vid midnatt, vaknar till vid kl 08 för jag behöver kissa, känner mig fortfarande trött så jag lägger mig i sängen igen och sover då till kl 15. Det är så vi med sömnproblem liksom fungerar! Nu är ju jag en "duktig flicka" så jag hade ju ställt klockan när jag gick och la mig igen vid kl 08 så jag vaknade till vår dejt, men hade jag missat det hade jag lätt kunnat sova ifrån.
Jag har dessutom talangen att kunna vara vaken hur länge som helst nästan. Det är inte alls ovanligt att vi som jobbar natt inte går och lägger oss på avgångsdag utan är vakna hela dagen också och somnar på kvällen sen. Beroende på hur man vill ställa om dygnet/sömnen.
Jag blir enormt stressad av människor som har någon vision om att fånga dagen och ta vara på dagen etc och tycker att hela dagen gått när klockan är 16. Men jag uppskattar också att sitta uppe på småtimmarna och ha härliga diskussioner över ett gäng koppar te eller en flaska vin. Det är en härlig känsla att vara så inne i samtalen att man blir förvånad när solen går upp och man bara "Oj, nu måste vi nog sova!"