Det är nog individuellt. För mig är det ganska viktigt eftersom jag är en sån person som blir väldigt engagerad i det jag gör och då vill jag ju gärna ha en partner som förstår eller kanske också engagerar sig i det.
Mitt ex och jag var båda politisk intresserade dock med helt olika åsikter. Det var både bra och dåligt kan man ju säga, det blev en del arga diskussioner ibland. Sen gillade han djur och följde med mig på stora ridsportsevent (för att han själv ville, han hade aldrig behövt) och han var intresserad av hundar - vilket var bra eftersom vi ägde hund och har haft flera hundar boende hos oss genom åren.
Utöver det var han intresserad av datorspel och där kunde han försvinna i sin lilla egna bubbla, men samtidigt kunde vi tillsammans sitta och äta mat och titta på olika turneringar på tvn. Det blev liksom lite att vi hade de flesta av våra hobbies tillsammans, mer eller mindre, men vi spenderade såklart även mycket egentid med våra hobbies. Oavsett så stöttade vi alltid varandra och jag tyckte det var perfekt. Vi var väldigt lika på det planet och för mig är det nästan ett måste.
Är rädd att jag aldrig hittar en sån person igen.