Haha! Ja, alltså, många stockholmare verkar ha en tanke om att något så basic som en 2 timmar lång promenad i ett naturreservat kräver massor av planering i stil med vad som är rimligt för en långvandring... När jag berättar för dem att jag drar på mig kläder, går ut och råkar vara ute i 2-3 timmar för att jag kände för det, hittade en fin väg eller vad som helst så tappar de hakan av förvåning
Och om jag säger något om att jag är ute och går långpromenader i naturreservaten vid klockan 22-23 någonting, då stirrar folk verkligen. Faktum är att jag senaste tiden bara träffat en man som inte sett det som konstigt alls. När jag berättade om en sådan sen promenad så sa han något i stil med "Tja, värre saker kan man ju göra en sen kväll"Å andra sidan är även han en sådan som gärna traskar runt i skog. Han har gett mig kommentarer om att jag fuskar om jag följer någon led eller så, ut i skogen där det varken finns stigar eller markerade leder, det är mer hans stil
(men det är ju lite ont om sådant här i Sthlm) Honom skulle du kunna dejta! Jag tror att han är singel iaf.
Att traska i skogen ser jag inte som det minsta konstigt
Däremot hade jag nog också hajat till på 22-23 tiden nånting. Jag kan ibland ut springa den tiden med pannlampa på stigarna där jag bor och ganska ofta möter jag andra män. Men inga kvinnor den tiden...