Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får nog återansluta mig till tråden, efter att ha bott ihop med exmaken igen i et par månader så har vi konstanterat att vi tyvärr fortfarande inte funkar ihop. :down: Inte helt otippat från min sida, men känns schysst att ha gett det en sista chans iaf.

Har dock inget bråttom att börja dejta, i princip all min lediga tid går till hästarna just nu - vilket nog var en av orsakarna att exet blev "fed up".

Usch, deppar ihop i förtid här känner jag.. Har ju inte ens hunnit se om det kan bli nånting med nye bekanten, men tänker att jag ju aldrig lyckas i kärleken annars så varför skulle jag lyckas nu :(

Jag får nog återansluta mig till tråden, efter att ha bott ihop med exmaken igen i et par månader så har vi konstanterat att vi tyvärr fortfarande inte funkar ihop. :down: Inte helt otippat från min sida, men känns schysst att ha gett det en sista chans iaf.

Har dock inget bråttom att börja dejta, i princip all min lediga tid går till hästarna just nu - vilket nog var en av orsakarna att exet blev "fed up".
Trist att det inte fungerade! Men skönt ändå att veta att man verkligen försökt allt :heart och det bästa är ju ändå att man får lägga sin tid på vad man själv vill som singel :)

Men då har ni iaf provat.
Det är bra så behöver du inte fundera på det.

Att hästarna tar tid kan jag relatera till. L har aldrig dejtat en hästtjej och jag är osäker på om han verkligen inser hur mycket tid jag faktiskt lägger på det.
På sommaren märks det inte lika mycket när det är ljust, varmt och fint. Men såhär års blir det helt klart mer påtagligt.

Han kommer upp på fredag eftersom jag är ledig på lördag.
Börjar med att släpa med honom på spelkväll hos en kompis.
På lördag ska jag rida pay and ride. Han får välja på att sitta ensam i lägenheten eller spendera hela eftermiddagen i stall/ute/ridhus.

Nästa söndag tänkte jag åka ner och spendera lite tid med honom och barnet. Men sen såg jag att det är pay and jump och valet blev självklart att åka på den.

Förutom killen jag var på fikadejt med så har jag träffat en kille som bor lite närmre. Vi har träffats engång och jag kan tänka mig att träffa honom igen, vi hade absolut trevligt när vi träffades, men jag har svårt att se mig själv faktiskt bli intresserad av honom. Men jag tror det är vettigt för mig att iaf träffa honom igen, känns som att jag många gånger dissat killar för att jag inte fått nåt intresse direkt men har insett att det kanske funkade när jag var yngre men nu behövs helt enkelt mer för att veta vad jag tycker.

Men då har ni iaf provat.
Det är bra så behöver du inte fundera på det.

Att hästarna tar tid kan jag relatera till. L har aldrig dejtat en hästtjej och jag är osäker på om han verkligen inser hur mycket tid jag faktiskt lägger på det.
På sommaren märks det inte lika mycket när det är ljust, varmt och fint. Men såhär års blir det helt klart mer påtagligt.

Han kommer upp på fredag eftersom jag är ledig på lördag.
Börjar med att släpa med honom på spelkväll hos en kompis.
På lördag ska jag rida pay and ride. Han får välja på att sitta ensam i lägenheten eller spendera hela eftermiddagen i stall/ute/ridhus.

Nästa söndag tänkte jag åka ner och spendera lite tid med honom och barnet. Men sen såg jag att det är pay and jump och valet blev självklart att åka på den.

Ja... jag blev faktiskt "dumpad" av en snygg och inteliggent kille på Tinder med motiveringen att jag var hästtjej och han haft en sådan flickvän tidigare... :angel: vi hade inte ens hunnit träffas :p

Ja... jag blev faktiskt "dumpad" av en snygg och inteliggent kille på Tinder med motiveringen att jag var hästtjej och han haft en sådan flickvän tidigare... :angel: vi hade inte ens hunnit träffas :p

Haha!
Fast jag kan förstå honom, det är nog inte alltid så roligt. Speciellt inte om man är den typen som vill träffas mycket.

L skulle säkert vilja umgås mer bara han och jag utan galna kompisar eller Molnet på släp.
Men jag blir olycklig om jag inte får vara i stallet.
En dag på åtta veckor är jag inte i stallet, Det är pga jobb och absolut inte självvalt.

Jag och JS kunde snika till oss en halvtimmes prat och hångel i framsätet efter jobbat och innan han behövde åka och hämta barn idag. Det var längesen jag såg en så förälskad människa! Men nu började det faktiskt pirra lite i min mage också. Hoppas att det bara är att jag är lite mer trög.
Han ska förhoppningsvis titta in här en snabbis på lördag kväll när han ändå åker förbi, bara mina barn somnar i tid! Jag längtar dit.

Jag sällar mig till kören. Väldigt bra att kunna stryka från "what if"-listan även om det förstås nog känns mest skit just nu.

Usch, deppar ihop i förtid här känner jag.. Har ju inte ens hunnit se om det kan bli nånting med nye bekanten, men tänker att jag ju aldrig lyckas i kärleken annars så varför skulle jag lyckas nu :(
Därför att plötsligt händer det enligt trissreklamen. Och så är det ju. Man kan aldrig veta om/när/hur, men man kan se till att ha roligt under tiden! Just den biten är det bara du själv som kan påverka och handlar nog mest om inställning och ganska lite om hur snabbt man klickar med någon

Ååå... En kompis kom förbi med en farligt god pinot igår. Ett par glas senare känner jag mig lite pilsk och skriver lite till Köpenhamn. Samtalet urartade ganska snabbt och nu har vi (nej JAG :banghead:) bestämt att det är dags att introducera familjen. Hallå vad hände med det där med att bara glida runt och vara så himla chill??? Han tar det med ro men jag känner att jag måste förhala lite. Visst är"snart" en tillräckligt glidande gräns om kan betyda "om några månader"?

Ååå... En kompis kom förbi med en farligt god pinot igår. Ett par glas senare känner jag mig lite pilsk och skriver lite till Köpenhamn. Samtalet urartade ganska snabbt och nu har vi (nej JAG :banghead:) bestämt att det är dags att introducera familjen. Hallå vad hände med det där med att bara glida runt och vara så himla chill??? Han tar det med ro men jag känner att jag måste förhala lite. Visst är"snart" en tillräckligt glidande gräns om kan betyda "om några månader"?

Absolut.

Därför att plötsligt händer det enligt trissreklamen. Och så är det ju. Man kan aldrig veta om/när/hur, men man kan se till att ha roligt under tiden! Just den biten är det bara du själv som kan påverka och handlar nog mest om inställning och ganska lite om hur snabbt man klickar med någon
Tack för svaret :)
Och ja, jag vet att det är mitt ansvar att ”ha roligt under tiden”. Och större delen av tiden är jag jättenöjd med att vara singel och ned mitt liv i stort. Just nu dock är jag i en stressig period och påverkas mycket känslomässigt. Särskilt då när en person dyker upp som jag blir förtjust i, men där intresset kanske inte är ömsesidigt. Att vara ledsen över en sån sak känner jag inte att jag bara kan stänga av heller. Sen är jag väldigt medveten om att det är onödigt att ta ut sorgen i förskott, och det jobbar jag på, men med alla obesvarade kärlekar jag haft tycker jag inte det är så konstigt att de känslorna väcks till liv i en sån här situation..

Absolut. Och sen kommer semestern emellan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX