Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
By frågeställning!

Hur tänker ni om att splitta tiden gällande vem ni är hos? Ska det vara lika, är det konstigt om någon är ovillig att ni är hemma hos dem?

Inte konstigt men osmidigt för mig för jag gillar inte att ha hem folk. Dels så bor jag PYTTElitet (har inte ens plats för en soffa, inte min inknödda fåtölj heller egentligen som står mitt i rummet framför en byrå :laugh:), dels tycker jag det är privat och irriterande och dels så hatar jag att inte kunna bestämma själv när jag kommer och går. Inte så att min längre dejt i vintras aldrig var hemma hos mig o visste hur jag bodde men det var ändå ett fåtal gånger. Jag gillar inte heller att ta hem män jag inte känner så väl (= lång tid i mina ögon) då jag hyr av en privatperson som också bor på fastigheten även om vi inte delar boende, det hade kanske känts mer okej i random trappuppgång, då har jag bara mig själv att ta ansvar för.

Hur går det för dig @parellikusken ? Har kanske missat någon uppdatering men ja, kom att tänka på dig nyss :)

Och hur går det med Köpenhamn @Milosari när får ni tid att ses bästa gång?

@sorbifolia saknar jag också uppdatering från - har det hänt något nytt?
Det går bra för mig, tack för att du frågar. :)

Varit på dejt med en tjej ett par gånger nu, känns väl bra tror jag. Får se vart det leder. Har lite mycket i huvudet nu med studierna, så har lite svårt att engagera mig i något annat. Men efter tentan till veckan ska jag tillåta mig fokusera på tjejer igen. :)

Det går bra för mig, tack för att du frågar. :)

Varit på dejt med en tjej ett par gånger nu, känns väl bra tror jag. Får se vart det leder. Har lite mycket i huvudet nu med studierna, så har lite svårt att engagera mig i något annat. Men efter tentan till veckan ska jag tillåta mig fokusera på tjejer igen. :)
Det här var ju hur fint som helst att läsa! Så himla glad jag blir :heart

Är du kvar i stan eller har du flyttat hemåt? Och bor hon du dejtar i närheten? :) Hoppas att tentan går bra så du kan släppa den och fortsätta med trevlig dejting!

Det här var ju hur fint som helst att läsa! Så himla glad jag blir :heart

Är du kvar i stan eller har du flyttat hemåt? Och bor hon du dejtar i närheten? :) Hoppas att tentan går bra så du kan släppa den och fortsätta med trevlig dejting!
Jag är kvar i stan, blir det en kandidatutbildning till åtminstone. Dejtar typ bara tjejer i samma stad, så hon bor i närheten. Bara en tjej som bott på annan ort som jag dejtat, men insett att jag inte har tiden till att fara till andra ställen. Bor ju typ i Sveriges mecka för flator, så finns tillräckligt många här redan. ;)

Jag är kvar i stan, blir det en kandidatutbildning till åtminstone. Dejtar typ bara tjejer i samma stad, så hon bor i närheten. Bara en tjej som bott på annan ort som jag dejtat, men insett att jag inte har tiden till att fara till andra ställen. Bor ju typ i Sveriges mecka för flator, så finns tillräckligt många här redan. ;)
Nu blir jag nyfiken, var är Sveriges mecka för flator? Känner att jag missat något...

Charmigt avslut på presentation på Tinder: "När "vädret" tillåter får du gärna vara lite huslig och pysslig av dig då trädgården behöver ett lyft ;)"
Nåja - är man intresserad av lite mera självhushållestuk på livet kan det vara svårt om den man träffar vill åka till soolen och liknande titt och tätt.
Men visst låter det lite som jobbannons i sammanhanget - men inte värre än all de som vill träffa en händig karl som kan hålla bilen igång!

By frågeställning!

Hur tänker ni om att splitta tiden gällande vem ni är hos? Ska det vara lika, är det konstigt om någon är ovillig att ni är hemma hos dem?
Mig spelar det mindre roll. Det var meningen att jag och Köpenhamn skulle dela tiden lika men jag är mest hos honom. Dels älskar jag staden, dels har jag syskon där som jag kan hälsa på när jag ändå är där, dels blir det lite semester från allt när jag bara åker iväg.

Med de andra har det mest blivit antingen eller, utom Malmö där vi var hemma hos varandra varsin gång och resten av gångerna hos någon annan.

Nåja - är man intresserad av lite mera självhushållestuk på livet kan det vara svårt om den man träffar vill åka till soolen och liknande titt och tätt.
Men visst låter det lite som jobbannons i sammanhanget - men inte värre än all de som vill träffa en händig karl som kan hålla bilen igång!
Jag råkar vara intresserad av både trädgård och självhushållning, men hade inte svarat på annonsen ändå.

Och själv söker jag inte en händig karl heller som kan hålla bilen igång. Antingen gör jag det själv eller så åker jag till verkstan med den. Jag är självständig och det vill jag att en man också ska vara. Jag vill inte ha en jättebebis att ta hand om.

Jag förstår inte alls varför du skriver om självhushållning och solresor? Om det finns kvinnor som efterlyser bilmekaniker har ju heller inget med det här att göra? Två dumma ting är fortfarande bara två dumma ting.

Vidrigt, såklart, men VAD menas med "vädret"?!
Kan ju vara allt från lämpligt väder till trädgårdsodlingen till inneväder - så igentligen säger det ingenting. Kan vara allt från att den denne söker ska passa på att sköta hushållet till att det gemensamt kan vara roligt att tända i bakugnen en kulen höstdag. En typisk grej där det vore vettigare att bara bläddra vidare och inte läggga nån värdering i överhuvudtaget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 102
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 669
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka