Dejtingtråden del 20

Status
Stängd för vidare inlägg.
Va? Längden är ju direkt relevant för vissa tjejer och därför kan det vara en fördel att skriva ut om man nu är över medel. Jag menade från ditt perspektiv spelar väl inte vikten i sig någon roll. Som tjej fyller det inte någon direkt funktion att skriva ut din vikt om det inte är så att den är något extremt åt något håll och du vill undvika att folk som inte skulle vara intresserade av dig skulle matcha med dig.

Nej , det höll jag med om....
EN helkroppsbild säger mer än en vikt...

Men för vissa tjejer är ju längden relevant oavsett kroppstyp.

Nej , det höll jag med om....
EN helkroppsbild säger mer än en vikt...

Men för vissa tjejer är ju längden relevant oavsett kroppstyp.
Ja? Alltså jag kommenterar ju bara på att du kan inte riktigt jämföra det och oavsett vilket så är det olika förutsättningar och därmed olika regler som gäller.

64 kg är övervikt på en som är 160 cm.
Du gör det så himla lätt för dig själv när du generaliserar. 64 kg på någon som är vältränad är inte övervikt. Du som är fixerad vid tjejer som tränar borde veta att muskler väger en hel del. Jag har bekanta tjejer som tränar och tävlar i fitnessklass, de skulle knappast räknas som överviktiga trots att de enligt BMI-tabell är det.

Säg det till alla killar som skriver ut sin längd? Det finns en anledning att man gör så...
Ja. Den anledningen tror jag mig ha upptäckt - nämligen att män är helt övertygade om att de vet vad kvinnor vill ha, trots att de i själva verket inte har någon aning. Precis samma som de som skryter med sina fina bilar eller annat. De verkar många gånger mer skryta för andra män än för kvinnorna, för de enda som verkar bry sig är just andra män. Att kvinnorna tycker att sådant (många gånger) är fullständigt ointressant går dem helt förbi.

Det här har jag upptäckt hittills leder till att jag trycker bort direkt: ingen presentation alt. presentation med bara längd, emojis eller liknande, döda djur på bilderna, bara suddiga bilder, första bild som föreställer flera personer eller ingen person alls, kids, avstånd utanför den radie jag angett, spännisbilder, om alla bilder är med solglasögon.

Jag har dessutom insett att Tinder nog inte är alls för mig, jag är inte bekväm med meat market-känslan.

64 kg är övervikt på en som är 160 cm
Och fortfarande inom normalvikt spannet på en som är 185 cm.

Nja..

160 - 64 kg - på den övre gränsen av normalspannet
185 - 64 kg - på den undre gränsen av normalspannet

Personligen skulle jag bli väldigt förvånad om män helt plötsligt börjar fråga vad jag väger faktiskt. Däremot är det väldigt vanligt att män efterfrågar längden.

Sluta fixera så mycket vid vikten, den är egentligen ganska oväsentlig för synintrycket. gillar man vad man ser så gör man och vad spelar då vikten för roll?

Jag tycker det är så jäkla sunkigt att diskutera längd och vikt, som om människor är sin längd och vikt. Det är så vidrigt objektifierande. Längd och vikt är något man har och det kan ändras. (Man kan bli av med benen i en olycka). Skulle mina yttre attribut vara viktigare för någon än vem jag är, så är den personen ändå inte intressant. Visst kan man ha en preferens för ett visst utseende men det är inte samma sak som att kräva det. En person med ett attraktivt inre kan man bli kär i oavsett utseende.

Nej, så är det ju naturligtvis.

64 kg är övervikt på en som är 160 cm
Och fortfarande inom normalvikt spannet på en som är 185 cm.

Så vikten säger ju inte så mkt om man inte skriver ut längden heller.
Övervikt är väl att ta i när det är precis på gränsen, och då får man dessutom göra antagandet att det är fett som sitter på fel ställe som ger vikten.

Ja. Den anledningen tror jag mig ha upptäckt - nämligen att män är helt övertygade om att de vet vad kvinnor vill ha, trots att de i själva verket inte har någon aning. Precis samma som de som skryter med sina fina bilar eller annat. De verkar många gånger mer skryta för andra män än för kvinnorna, för de enda som verkar bry sig är just andra män. Att kvinnorna tycker att sådant (många gånger) är fullständigt ointressant går dem helt förbi.
Var det inte du som gick igång på en kille som var så lång att han såg dammet uppe på kylskåpet? Den killen visste ju hur man lindar in det så att säga. Vilket fungerar bättre än bara skriva längden. Har du dejtat någon som sett dammet på golvet ännu?

Okej, det var precis på BMI 25. Räcker ju dock med 25,1 för att räknas som övervikt enligt BMI.

Lustigt att din slutsats utifrån det är att typ alla är för feta istället för att BMI är ett dåligt mått att använda på individer (med rätta, eftersom det togs fram för att mäta populationer, varför folk fortfarande är så tända på skiten är en gåta). Och med lustigt menar jag tragiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 107
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 864
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 627
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V