Hehe, det kommer ju definitivt att få en henne att framstå som en stalker. Personligen skulle jag dock ha blivit imponerad att hon la ner den tiden för att finna mig. Så det hade varit ett plus här iaf.
På vilket sätt? Nu framgår det inte om han länkat sin IG till sitt Tinderkonto, vilket många gör. Eller skrivit det i presentationen, vilket många också gör. Även om han inte gjort det så är det väl inte helt otänkbart att man snubblar över någons konto när man slöbläddrar på instagram.
Obehaglig stalker hade det varit om hon lagt en lapp i hans brevlåda för att hon tagit reda på vart han bor.
Att visa intresse på ett något sånär neutralt och öppet sätt är i min bok inte creepy.
Det värsta som kan hända är att han blir besvärad av samma anledning som @MiniLi tog upp, att fördelen med Tinder är att det krävs samtycke från bägge för att initiera en konversation, men då kan man bara skita i att svara. Att då fortsätta skriva eller leta upp andra social medier att kontakta vederbörande i, då är vi än en gång inne på kategorin obehaglig stalker...
EDIT:
Jag kom med ett förslag, replikerade på Heros kommentar. Tänker för trådens skull inte fortsätta debattera min ställning i frågan, då det känns meningslöst