Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, det kommer ju definitivt att få en henne att framstå som en stalker. Personligen skulle jag dock ha blivit imponerad att hon la ner den tiden för att finna mig. Så det hade varit ett plus här iaf.

På vilket sätt? Nu framgår det inte om han länkat sin IG till sitt Tinderkonto, vilket många gör. Eller skrivit det i presentationen, vilket många också gör. Även om han inte gjort det så är det väl inte helt otänkbart att man snubblar över någons konto när man slöbläddrar på instagram.

Obehaglig stalker hade det varit om hon lagt en lapp i hans brevlåda för att hon tagit reda på vart han bor.
Att visa intresse på ett något sånär neutralt och öppet sätt är i min bok inte creepy.

Det värsta som kan hända är att han blir besvärad av samma anledning som @MiniLi tog upp, att fördelen med Tinder är att det krävs samtycke från bägge för att initiera en konversation, men då kan man bara skita i att svara. Att då fortsätta skriva eller leta upp andra social medier att kontakta vederbörande i, då är vi än en gång inne på kategorin obehaglig stalker...

EDIT:
Jag kom med ett förslag, replikerade på Heros kommentar. Tänker för trådens skull inte fortsätta debattera min ställning i frågan, då det känns meningslöst

Ok... Sitter nu och funderar på att skriva till intressanta mannen som dök upp på tinder osv (som det inte blivit match med än, men som finns på instagram)... Ska jag? Ska jag inte? Vad sjutton ska jag skriva för att inte framstå som en galen, extremt oattraktiv stalker? :banghead:

Har ni varit vän på insta sen tidigare ? Eller letade du upp insta efter att du såg honom på tinder ?

För det förstnämnda skulle jag skriva nåt om personens bilder på instagram för att få igång en konversation. Sen tycker jag definitivt du ska skriva. Tänk efter ? Vad har du att förlora ?

På vilket sätt? Nu framgår det inte om han länkat sin IG till sitt Tinderkonto, vilket många gör. Eller skrivit det i presentationen, vilket många också gör. Även om han inte gjort det så är det väl inte helt otänkbart att man snubblar över någons konto när man slöbläddrar på instagram.

Obehaglig stalker hade det varit om hon lagt en lapp i hans brevlåda för att hon tagit reda på vart han bor.
Att visa intresse på ett något sånär neutralt och öppet sätt är i min bok inte creepy.

Det värsta som kan hända är att han blir besvärad av samma anledning som @MiniLi tog upp, att fördelen med Tinder är att det krävs samtycke från bägge för att initiera en konversation, men då kan man bara skita i att svara. Att då fortsätta skriva eller leta upp andra social medier att kontakta vederbörande i, då är vi än en gång inne på kategorin obehaglig stalker...

Vad jag menade var att det är liten risk att hon framstår som creepy. Det var lite ironi inlägget... men det kanske inte framgick. Allt beror ju lite på hur hon fått tag i instagram.

Jag hade inte gjort det. Jag tänker att det är en av Tinders fördelar - att man inte kan skriva till varandra utan matchning. Det kan ju vara så att han bara inte sett dig på Tinder än, men det kan lika gärna vara att han valt bort. Jag hade iaf inte uppskattat det om fallet är det sistnämnda.

Men klart att du kan testa. Jag gissar att du inte kommer börja förfölja honom om han dissar :laugh:
Min spontana tanke är också att inte göra det, men han är öppen på instagram med att han är singel, finns på tinder och det var inte direkt så att jag behövde snoka runt för att hitta honom på instagram heller. Hade gillat någon av hans bilder förut dessutom, så jag har ju sett honom där tidigare även om jag inte följer honom. OM jag skulle skriva och han inte skulle vara intresserad, då skulle jag självfallet inte skriva ett pip till honom igen.

Hehe, det kommer ju definitivt att få en henne att framstå som en stalker. Personligen skulle jag dock ha blivit imponerad att hon la ner den tiden för att finna mig. Så det hade varit ett plus här iaf.
Det krävdes typ en halv sekunds sökning på instagram för att hitta honom där. Jag är ingen imponerande stalker ;) Hade något vagt minne av att jag sett honom där, sökte på namnet och fick upp honom direkt. Tror att han hade instagram länkat från tinder, men vågar inte vara helt säker på det. Han var iaf öppen på tinder med både för- och efternamn och annat som gör det lätt att hitta extremt mycket om honom för den som vill det.

Min spontana tanke är också att inte göra det, men han är öppen på instagram med att han är singel, finns på tinder och det var inte direkt så att jag behövde snoka runt för att hitta honom på instagram heller. Hade gillat någon av hans bilder förut dessutom, så jag har ju sett honom där tidigare även om jag inte följer honom. OM jag skulle skriva och han inte skulle vara intresserad, då skulle jag självfallet inte skriva ett pip till honom igen.

Det krävdes typ en halv sekunds sökning på instagram för att hitta honom där. Jag är ingen imponerande stalker ;) Hade något vagt minne av att jag sett honom där, sökte på namnet och fick upp honom direkt. Tror att han hade instagram länkat från tinder, men vågar inte vara helt säker på det. Han var iaf öppen på tinder med både för- och efternamn och annat som gör det lätt att hitta extremt mycket om honom för den som vill det.

Men då har han ju accepterat dig på som följare på instagram eller hur ? Visst, många vill ju bara ha nya följare också...
Fast tänk såhär. Är han intresserad så är han det och är han det inte så slipper du fundera längre. Men skickar du inte får aldrig reda på det och när du dessutom inte kan förlora på det? Du känner väl inte honom sen tidigare ?

Men då har han ju accepterat dig på som följare på instagram eller hur ? Visst, många vill ju bara ha nya följare också...
Fast tänk såhär. Är han intresserad så är han det och är han det inte så slipper du fundera längre. Men skickar du inte får aldrig reda på det och när du dessutom inte kan förlora på det? Du känner väl inte honom sen tidigare ?
Nej, jag följer honom inte där. Han har sitt instagramkonto öppet så att alla kan se, oavsett om de följer eller inte (och från nätet, även om man själv inte har instagram). Så har många, även jag själv.

Nej, jag följer honom inte där. Han har sitt instagramkonto öppet så att alla kan se, oavsett om de följer eller inte (och från nätet, även om man själv inte har instagram). Så har många, även jag själv.

Ok! då är jag med :).
Tycker fortfarande att du inte har nåt att förlora på det.

Sånt där hör till vad jag tycker är creepy beteende och jag skulle inte uppskatta om någon på nätet snokade reda på mig och skickade meddelanden via mer privata kanaler än där jag finns tillgänglig på nätet. Om det är en man eller kvinna som gör så, påverkar inte min åsikt om creepy-faktorn

Testa IRL ? Hur ?
Nej, inlägget du svarade på. Du påstår att det inte funderar på Tinder och jag undan hur du vet det när du inte testat.

Du säger hur det ser ut för dig. Jag känner inte igen något som du ideligen påstår är sanningen. Jag har massor med manliga bekanta som har stor framgång inom dejting. Och de är korta och långa. Vissa är överviktiga och andra vältränade. Vissa är ljusa och andra har utländsk härkomst.
Det gäller att ha en bra personlighet bara.

Sånt där hör till vad jag tycker är creepy beteende och jag skulle inte uppskatta om någon på nätet snokade reda på mig och skickade meddelanden via mer privata kanaler än där jag finns tillgänglig på nätet. Om det är en man eller kvinna som gör så, påverkar inte min åsikt om creepy-faktorn

Jag tror killar inte är lika konservativ där. Personligen skulle jag uppskatta det om det var nån jag var intresserad av tillbaka. Jag är liksom inte van att tjejer lägger ner lite extra möda på att lära känna just mig.

Sen har jag kontaktat främmande kvinnor utanför Tinder via sociala medier och fått till dejter. Så uppenbarligen så tycker inte alla kvinnor det är creepy heller.

Bor du i Västervik? Min nya kille kommer därifrån. :D

Nej, är här på weekend i en kompis stuga bara :) Men jag bodde faktiskt i Västervik 2011-2012 och jobbade med ett näringslivsutvecklingsprojekt! Känner inte allt för många här dock, och de jag umgicks mest med har hunnit flytta ut!

EDIT:
Jag kom med ett förslag, replikerade på Heros kommentar. Tänker för trådens skull inte fortsätta debattera min ställning i frågan, då det känns meningslöst

Jag hade själv tyckt att det varit obehagligt om någon letat upp min på instagram för att skicka meddelande där. Det är många karlar som gör så när de inte får en matchning tex. Och det känns inte alls trevligt.

• Gilla
Reactions: Sel
Just nu känns det här med relationer som en mörk nedåtgående spiral. Jag känner mig avtrubbad varvat med att bara vilja krypa ner under täcket och gråta. Jag vill inte ens prata med vänner om det längre och jag känner mig inte förstådd när jag väl gör det. Funderar på allvar att sluta dejta och ligga helt under en tid. För att bara stoppa den här negativa utvecklingen på något sätt. Någon som gjort så, bara lagt av med allt?

Urk, vad mycket lättare livet hade varit om man bara kunde sluta ha ångest och rätta sig i ledet. Skaffa man och barn och låtsas vara lycklig i alla våra dagar.

Vänligen,
Söndagsdeppen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Svar
1 029
· Visningar
106 051
Senast: Bison
·
Svar
2 001
· Visningar
99 022
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
391
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka