Jag gör det då och då, lägger av alltså. Och nyligen hade jag en lång extremt osocial period där jag verkligen inte orkade med människor alls och höll mig borta från alla, inklusive vänner och familj. Det var extremt skönt att bara vara och inte tvinga mig själv att umgås. Lite jobbigt nu dock när jag blrjar känna mig social igen och har tappat kontakten med många...Just nu känns det här med relationer som en mörk nedåtgående spiral. Jag känner mig avtrubbad varvat med att bara vilja krypa ner under täcket och gråta. Jag vill inte ens prata med vänner om det längre och jag känner mig inte förstådd när jag väl gör det. Funderar på allvar att sluta dejta och ligga helt under en tid. För att bara stoppa den här negativa utvecklingen på något sätt. Någon som gjort så, bara lagt av med allt?
Urk, vad mycket lättare livet hade varit om man bara kunde sluta ha ångest och rätta sig i ledet. Skaffa man och barn och låtsas vara lycklig i alla våra dagar.
Vänligen,
Söndagsdeppen
Men jo, det kan vara oerhört tärande att hela tiden känna sig misanpassad. Hoppas du hittar en bra och trygg plats för dig själv!