Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättning killen i bandet:

Jag: ”Jag är singel nu och vill ses”. Du bjuder verkligen ut som en riktig gentleman du.
Han: Haha förlåt. Jag är född rakt på sak. Men hade du svarat direkt så hade jag inte behövt ta till storsläggan såhär..
J: Nåväl, grattis till det nyblivna singellivet. Det är trevligt här ute! Men jag träffar redan någon. Två, till och med. Så fullt schema här.
H: Ouff! Ja men hör av dig om kryphål finns. Minns goda känslor när vi sågs och en ganska sjyst uppföljning efter det, så även om det är lite skott från höften vore det kul att testa, ifall det skulle va så att du ratar mina två konkurrenter. Räcker iofs med att rata en så jag får plats å chans.

Sure, hör av mig :up:

Fortsättning killen i bandet:

Jag: ”Jag är singel nu och vill ses”. Du bjuder verkligen ut som en riktig gentleman du.
Han: Haha förlåt. Jag är född rakt på sak. Men hade du svarat direkt så hade jag inte behövt ta till storsläggan såhär..
J: Nåväl, grattis till det nyblivna singellivet. Det är trevligt här ute! Men jag träffar redan någon. Två, till och med. Så fullt schema här.
H: Ouff! Ja men hör av dig om kryphål finns. Minns goda känslor när vi sågs och en ganska sjyst uppföljning efter det, så även om det är lite skott från höften vore det kul att testa, ifall det skulle va så att du ratar mina två konkurrenter. Räcker iofs med att rata en så jag får plats å chans.

Sure, hör av mig :up:

Alltså... vad är det med en del män?! "Klart att jag är så jäkla het och sexig att alla vill ha mig bara jag visar intresse" :banghead: Samma mekanism som när de är hysteriskt rädda för att vara i ett omklädningsrum med bögar... för givetvis är de så heta att även bögarna skulle kasta sig över dem :grin: :arghh:

Edit: Säg åt honom att det är för varmt ute för att han ska vara intressant. När han frågar "Vaddå?!" replikerar du med "When hell freezes over..." :devil:

Inget nytt här egentligen...fortsätter dejta han jag dejtat ett tag, eller vi har egentligen mest sex :p har försökt få ett svar om det bara är sex mellan oss (vilket iofs inte är bara för det är sjukt jävla asbra sex :o). Han har känts undvikande vilket jag tolkat som ointresse att ta det vidare.

Efter att vi hade setts senast fick jag ett sms där han gav mig en radda jättefina komplimanger och avslutade med att risken om vi gör annat än har sex är att han blir riktigt kär...frågade om det var så illa...han svarade att det berodde på om det bara var han som blev det. Så nån slags relationsrädsla antar jag....eller rädsla att bli sårad. Vi får se, känns ändå bra :)

Messar med en jättetrevlig kille från HP också. Ingen aning vad jag ens vill med det men det är trevligt med någon som skriver riktigt väl och genomtänkt om inte annat :)

Blir så irriterad att killar är så fega, och inte kan säga att de inte är intresserade mer, utan ska sluta svara istället och lådsas att de är "busy"

Det är inte bara killar.
Jag har gjort så ett antal gånger jag tappat intresset och inte orkar förklara.

Samma här, men det hänger nog på hur väl investerad man är i relationen. Har man enbart setts en gång så kan det gärna få rinna ut i sanden för min del. Jag hoppas på att personer jag träffar tolkar min avsaknad av kommunikation och kontakt som bristande intresse. Jag gör detsamma, och tycker faktiskt själv att det är ganska bekvämt ibland att en person bara inte svarar i stället för att behöva höra "Jo visst jag har tid för dejting och vill träffa någon, bara inte dig" fast i finare ord.

Om jag däremot märker att en person fortsätter ta initiativ till kontakt, eller om vi setts flera gånger, så tycker jag att det är schysstast att bara avsluta på ett ärligt men snyggt sätt.

Han kanske ÄR upptagen. Barn tar extremt mycket tid och ork, speciellt en sjuk sådan. Han kanske faktiskt inte orkar och om du fortsätter skriva så kanske orken går ur honom ännu mer?

Det enda jag skrev var att jag undrade hur de var med sonen, och han sa inte så bra och jag hoppades han skulle bli bättre snart. Sen har jag gett han space då han har sagt han har mycket med sonen just nu. Så har knappast varit på och jobbig utan låter han höra av sig om han nu har lust till de.

Samma här, men det hänger nog på hur väl investerad man är i relationen. Har man enbart setts en gång så kan det gärna få rinna ut i sanden för min del. Jag hoppas på att personer jag träffar tolkar min avsaknad av kommunikation och kontakt som bristande intresse. Jag gör detsamma, och tycker faktiskt själv att det är ganska bekvämt ibland att en person bara inte svarar i stället för att behöva höra "Jo visst jag har tid för dejting och vill träffa någon, bara inte dig" fast i finare ord.

Om jag däremot märker att en person fortsätter ta initiativ till kontakt, eller om vi setts flera gånger, så tycker jag att det är schysstast att bara avsluta på ett ärligt men snyggt sätt.

Ja precis vi har ju träffats 3 gånger, så det känns ju som att jag endå vill veta liksom, men men. Vi får se :) Dejtar iallfall flera nu så.

Han ligger och sover gott i min säng nu medan jag är på väg till jobbet. Han är inte jättesnygg, sexet var lite osäkert och halvdant, men jag är helt golvad av hans personlighet.

Jag skulle tycka att det kändes rätt trist om jag låg i nåns säng och personen samtidigt ville beskriva mig för kompisar, på forum eller vad som, och skriver "hon är inte jättesnygg men personligheten är fantastisk". Jag är visserligen inte jättesnygg, men att personen ens skulle vilja påpeka det :confused:.

Jag skulle tycka att det kändes rätt trist om jag låg i nåns säng och personen samtidigt ville beskriva mig för kompisar, på forum eller vad som, och skriver "hon är inte jättesnygg men personligheten är fantastisk". Jag är visserligen inte jättesnygg, men att personen ens skulle vilja påpeka det :confused:.
Så tolkade inte jag texten. Såg inget konstigt, alls.

Det är standard att tjejer gör så. Inget unikt för killar mao.

Jag gör också så, om man träffats en gång och de inte var något. Men ses man några gånger och har pratat mycket så tycker jag de är bättre att va ärlig. Killen innan honom träffade jag 2 ggr men vi pratade i en månads tid. Jag kände de inte klickade och sa de till honom, han uppskattade min ärlighet och kände som tur var desamma.

Jag kan själv hålla med om att det låter lite sunkigt som jag formulerade det, (har tänkt det redan innan du påpekade när jag läst genom vad jag skrivit) men jag ville mest få fram att man kan bli väldigt attraherad av någon utan att det är just utseendet i sig som är så speciellt- en skön personlighet gör personen fin. Och det är väl inget nytt i och för sig. Och vad gäller sexet var det inte han som var halvdan och osäker utan det var hur det blev mellan oss, vilket jag lägger mest på min egen osäkerhet. Sorry, man skriver lite tanklöst ibland.

Jag gör också så, om man träffats en gång och de inte var något. Men ses man några gånger och har pratat mycket så tycker jag de är bättre att va ärlig. Killen innan honom träffade jag 2 ggr men vi pratade i en månads tid. Jag kände de inte klickade och sa de till honom, han uppskattade min ärlighet och kände som tur var desamma.
Fast har han inte sagt att han har mycket med sonen nu? Hur vet du att han inte är ärlig? Och varför inte bara släppa honom om du inte tror på vad han säger?

Här blev det visst spontanfikadejt om trekvart. Jag kände på mig att jag borde boka om tvättstugan och se vad det ledde till ;-)
Spontana saker gillar jag, här är det helt dött på den fronten för tillfället, men sommaren har knappt ens börjar (tänker på semestern m.m.).
Hoppas din spontanfikadejt blir rolig. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 985
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 031
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
404
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka