Dejtingtråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blörk

F1D1C21E-AFC3-4059-9C32-0FFF8D717512.webp

Alltså jag är mållös... jag var inne på instagram, har inte varit så aktiv på den nya meddelande funktionen som finns, idag såg jag att jag hade två förfrågningar. Ena var rätt tråkig bara ett hej, men den andra fick mig att bli mållös, lät ungefär som något jag skulle kunnat läsa på någon dejtingsajt:

"Wow! Du har jättefina fötter:love: Vad är din fotstorlek? :)"

Tydligen var det skickat 30/5, så jag bryr mig inte ens om att svara och när jag kollar mina bilder, så hade jag inte lagt upp några bilder på mina fötter som funnits där innan 30/5. Enda bilderna var med heltäckande arbetsbyxor och arbetsskor.
Nåväl finns folk till allt, jag avvisade förfrågan. :angel::devil:

Jaha, tindrandet går väl sådär... har matchat med förvånande många nu, blir nästan lite orolig, ser jag alltför fördelaktig ut på mina bilder? Verkar jag för normal? Risk för att stor besvikelse infinner sig då om de träffar mig irl :nailbiting:
Fast å andra sidan är det inte en enda som skrivit till mig/svarat på det jag skrivit, så de var nog inte så intresserade iaf. Ordningen återställd...

Börjar dock redan bli uttråkad och tröttna på tinder, vet inte hur sugen jag är på att dejta eg, känner mig inte superintresserad av någon so far... och är i smyg lite lättad att jag slipper tampas med läskiga främlingar och försöka klara av sociala grejer jag inte förstår mig på. Fegis!

Och vad är grejen med superlikes? Vad är syftet, vad gör man med dem, hur kan man se dem om man fått dem?

Alltså jag är mållös... jag var inne på instagram, har inte varit så aktiv på den nya meddelande funktionen som finns, idag såg jag att jag hade två förfrågningar. Ena var rätt tråkig bara ett hej, men den andra fick mig att bli mållös, lät ungefär som något jag skulle kunnat läsa på någon dejtingsajt:

"Wow! Du har jättefina fötter:love: Vad är din fotstorlek? :)"

Tydligen var det skickat 30/5, så jag bryr mig inte ens om att svara och när jag kollar mina bilder, så hade jag inte lagt upp några bilder på mina fötter som funnits där innan 30/5. Enda bilderna var med heltäckande arbetsbyxor och arbetsskor.
Nåväl finns folk till allt, jag avvisade förfrågan. :angel::devil:
Jag får också meddelanden där ibland från okända. De blockas direkt.

Jag gör också så, om man träffats en gång och de inte var något. Men ses man några gånger och har pratat mycket så tycker jag de är bättre att va ärlig. Killen innan honom träffade jag 2 ggr men vi pratade i en månads tid. Jag kände de inte klickade och sa de till honom, han uppskattade min ärlighet och kände som tur var desamma.
Men det blir en sån sak där din nivå är perfekt för dig men den kanske inte är perfekt för någon annan. Precis som någon annan påpekade så hur vet du att han inte är ärlig och varför investera du då så mycket i han. Det verkar snarare vara någon sorts försvarsmekanism från din sida för att du känner dig dissad snarare än att det skulle handla om någon sorts ärlighetsfråga.

Äh, det är väl inte så ofta man är taggad på att vara polare i det läget :D

Vi hann inte komma så långt att det började bli intimt, så att säga. ;-) Men generellt kan det nog vara lite spänt, misstänker jag. Sedan känner jag att jag nog skulle kunna behöva lite fler vänner, överlag. Men ska nog vänta lite innan jag föreslår att hitta på något, bäst att låta bollen ligga hos henne.

Vi hann inte komma så långt att det började bli intimt, så att säga. ;-) Men generellt kan det nog vara lite spänt, misstänker jag. Sedan känner jag att jag nog skulle kunna behöva lite fler vänner, överlag. Men ska nog vänta lite innan jag föreslår att hitta på något, bäst att låta bollen ligga hos henne.
Har du testat söka vänner? Kanske börja där, så inte dejten ska fylla många behov? Kan märkas av och kännas desperat och oattraktivt.

Har du testat söka vänner? Kanske börja där, så inte dejten ska fylla många behov? Kan märkas av och kännas desperat och oattraktivt.

Svarar mig själv :D Jag har noll behov av vänner efter jobbet. Jag har mina gamla vänner, den som jag har känt kortast tid, har jag känt i ca 25 år :angel: Så skulle jag få ett socialt infall så hittar vi på något, då jag alltid är den som bangar, hemma-mupp.

Men det blir en sån sak där din nivå är perfekt för dig men den kanske inte är perfekt för någon annan. Precis som någon annan påpekade så hur vet du att han inte är ärlig och varför investera du då så mycket i han. Det verkar snarare vara någon sorts försvarsmekanism från din sida för att du känner dig dissad snarare än att det skulle handla om någon sorts ärlighetsfråga.
Ja därför jag ger han tid att höra av sig om han nu är intresserad. Kan inte tjata eller fråga igen.

Ibland undrar jag nästan om de har en telepatisk förmåga. Så fort jag börjar tänka på att kanske fasa ut någon så hör de av sig. Först ringde Malmö och vi hade ett långt samtal där han berättade att han tänkte vänta på mig om jag prioriterade andra just nu, och han verkar tänka att vi kommer vara vänner i många år framöver. Jag tycker det var lite rart och blev överraskad över hur genuint intresset verkade vara (totalt kk, inga andra känslor från något håll. Vi är helt överens).

Sedan hörde Amerikanen av sig och menade att han absolut inte tänkte ge upp hoppet. Vi har inte setts på kanske 2 månader? Och hörts mycket sporadiskt. Jag gillar honom, han är trevlig och intressant och snygg. Men... det är inga fyrverkerier precis. Får se...

Köpenhamn skickar bilder på sina familjemedlemmar nu. Jag är så skönt förvirrad fortfarande. Jag vet inte vad vi har eller vart det är påväg eller vad någon av oss vill egentligen men jag måste säga att jag gillar den känslan.

Men den jag träffade sist blev de inget mer än den första träffen.
Men ev blir de en träff på tors med en kille från tinder, dock bara här i huvudstaden över sommaren annars boende på annan ort för plugg, men klar om ett år. Så skulle de bli ngt så är det ju distans som gäller :nailbiting: men tänkte att de kanske är värt å träffa honom iaf ^^ sjukligt nervös :nailbiting:

Skrev till italienern igen i förrgår, han svarade direkt att han var glad över att höra från mig igen. Men då skulle han väl kunna ta initiativ och skriva först nångång....? Nuväl, frågade om han ville med på norsk midtsommerfirande, han skulle tänka på det. Så känns inte jätteinteresserad tyvärr.

Har skrivit med 3 nya Tinder-matchar i dag, varav en visade sig ha höjdkomplexer, en började skämta med «åh, är du bra på att rida? Du får gärna rida mig... höhö», och den tredje ville «mysa». Yey... :grin:

Jag kanske ger myskillen en chans dock, han var den snyggaste och till synes vettigaste av dom. ;)

Blir så trött på mig själv!

Träffar ju oftast min Tinderdejt antingen kvällstid hemma hos honom eller på hans släktmiddagar hos dem. Jag gillar verkligen släkten o det är alltid sjukt mycket intressanta samtalsämnen. O det är mysigt att bara ses vi två o jag börjar nästan vänja mig (så gott en sådan som jag kan vänja mig?) vid det o tycker bara det är jobbigt om annat stör mig (jag vill alltid vara själv då).

Idag skulle vi ses innan mitt kvällspass, fika på stan. Jag gillar att fika, jag gillar att promenera i stan, jag vet att det alltid är lätt att umgås med honom. Och ändå får jag nästan panik o desperat försöker komma på någon anledning till att ställa in timmen innan. Kommer såklart inte på någon och det är grymt trevligt och jag vill bara göra om det direkt. Känner mig astöntig o funderar hela arbetspasset på vad jag ska skriva och så blir det ett stelt "tack för idag, jag hade trevligt 😊" (vem skriver ens så utan ett "men .... inte ses mer" 🤣). Känner mig ännu dummare o gnäller till @Bison som alltid tar ner mig på jorden. O sedan svarar han som att det var naturligaste saken i världen att skriva o vi bestämmer att ses i morgon som vi brukar. Och genast tänker jag att det ska bli jobbigt då istället 😑

@Bison s nuvarande dejt L hade tydligen sagt det bara finns kärlek o rädsla. @Bison o jag är nog twins i rädsla då 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Svar
1 045
· Visningar
107 985
Senast: Ava22
·
Svar
2 001
· Visningar
99 031
Senast: pepp
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
404
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka