Har dock fått ett problem... En killkompis öppnade upp sig för mig för några dagar sedan och sa typ att han hade känslor för mig (vi har varit kk kan man säga) och vi var på det klara redan från början när vi började ligga att vi både skulle hålla det casual och avslappnat, och han hävdade väldigt länge att det fanns noll och inga sådana känslor inblandade. Då sa jag att vi ska sluta ligga och kanske ha lite distans vilket han gick med på, nu vill han ändå ses som kompisar. Jag vill självklart det också egentligen men åh jag vet inte... Får ingen bra magkänsla. Någon som varit i en liknande sits? Hur hanterade ni det?
Har inte varit i liknande sits, men däremot i ungefär den motsatta sitsen flera gånger, eftersom jag har så lätt att bli kär i folk. Jag tror inte att han när han vill ses som kompisar har nån "baktanke" med att ses, att han tror att du ska få känslor för honom. Det behöver du nog inte vara orolig för så länge du fortsätter vara rak och tydlig och inte råkar trilla dit och ligger med honom igen. Men sen är det svårt att skilja på känslor när man är småkär i nån - vill jag träffa personen för att den fortsatta kompisrelationen är viktig, eller vill jag ses för att jag på vilket sätt som helst vill vara nära nån jag är förälskad i? Är det på det senare viset kan det visa sig bli jobbigt att hänga, men då måste man nog komma underfund med det själv tänker jag. Det brukar snabbt visa sig, och har man det minsta självbevarelsedrift försvinner då intresset för att träffas tills det eventuellt lugnar sig.
Jag var jättekär i min bästa vän en gång, blev tvungen att ta upp det, det var ej ömsesidigt, men i och med att det blev utrett och klart rasade en liten barriär och vi blev efter det ännu närmre vänner än innan, så det måste inte gå åt helvete.
Har du en dålig magkänsla tycker jag du ska lyssna på den i och för sig, men annars hade jag gett rådet att låta honom ta ansvar för sina känslor och själv känna om det funkar för honom att hänga eller inte, medan du tar ansvar för att vara fortsatt tydlig.
Jag är ju i nåt slags sånt läge just nu också, även om jag och Kompis inte känt varann länge. Har ju tänkt att det känns lugnt, men då han kom förbi bara lite snabbt idag för att lämna lite grejer han hittat på loppis till mig (omtänksam kille) kände jag att det är nog rätt mycket känslor där ändå. Men eftersom jag kan se ett starkt värde av en fortsatt kompisrelation med honom så tänker jag testa och se hur det går. Har dock inte det minsta förhoppningar/förväntningar att han ska få känslor för mig.