Diakon, församlingspedagog, kyrkovaktmästare, församlingsvärd, kyrkoskrivare, klockare, är väl de inom svenska kyrkan jag kommer på i första handPräst? Vad finns det för fler religiösa yrken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Diakon, församlingspedagog, kyrkovaktmästare, församlingsvärd, kyrkoskrivare, klockare, är väl de inom svenska kyrkan jag kommer på i första handPräst? Vad finns det för fler religiösa yrken?
Imam, rabbi, mulla, shaman, exorcist...
Jag ser en litet rigid och konservativ Max von Sydow-liknande uppenbarelse framför mig...Hade ju ändå varit intressant med en partner med sistnämnda som profession
Diakon, församlingspedagog, kyrkovaktmästare, församlingsvärd, kyrkoskrivare, klockare, är väl de inom svenska kyrkan jag kommer på i första hand
Diakon, församlingspedagog, kyrkovaktmästare, församlingsvärd, kyrkoskrivare, klockare, är väl de inom svenska kyrkan jag kommer på i första hand
Fast tänker man direkt "oj, shit, jag som inte är religiös kan ju inte dejta en kyrkovaktmästare!!" ?
Edit: Oj, missade svaret ovan..
Överlag det här med att dejta en religiös som ateist eller agnostiker är väl en intressant fråga. Yrkesutövande eller inte.
personen att låta denne vara med någon som inte tycker att hens tro är larvig
Jag tror att en bra start är att inte betrakta folks tro som larvig
Och sen beror det säkerligen på hur ”utåtagerande” och tongivande någons tro är?
Jag kan inte se att det är ett större problem än så mycket annat de gånger jag dejtat killar som är religiösa (jag är väldigt otroende) eftersom dessa är bra killar ändå med öppen syn på människor och världen generellt. Vi har liksom haft gemensamma värderingar i stort ändå, bara inte samma religiösa/icke religiösa grund. Det hade ju dock varit svårare att dejta någon som har en unken människosyn och varit ex homofob, men det kan en ju vara både med och utan en religion i ryggen så att säga så jag ser liksom inte religion som det mest avgörande så länge jag inte ska omvändas och personen är en fin och bra människa.
Frågan är väl inom vilka yrken som man faktiskt praktiserar religionen, även om man är anställd inom kyrkan. Skulle gissa att de flesta vaktmästare kanske inte är så religiösa på arbetstid
Fast tänker man direkt "oj, shit, jag som inte är religiös kan ju inte dejta en kyrkovaktmästare!!" ?
Edit: Oj, missade svaret ovan..
Som föredetta kyrkovaktmästare och fortfarande mycket aktiv i min hemförsamling kan jag säga att era fördommar inte riktigt stämmer. I svenska kyrkan är det en förutsättning att man är troende, oavsett vilken tjänst man söker. Så är man rädd för att dejta ”religösa” (åh, vad jag avskyr det ordet!) personer kan en hålla sig undan även vaktmästarna
I svenska kyrkan är det en förutsättning att man är troende, oavsett vilken tjänst man söker. Så är man rädd för att dejta ”religösa” (åh, vad jag avskyr det ordet!) personer kan en hålla sig undan även vaktmästarna
Som föredetta kyrkovaktmästare och fortfarande mycket aktiv i min hemförsamling kan jag säga att era fördommar inte riktigt stämmer. I svenska kyrkan är det en förutsättning att man är troende, oavsett vilken tjänst man söker. Så är man rädd för att dejta ”religösa” (åh, vad jag avskyr det ordet!) personer kan en hålla sig undan även vaktmästarna
Är du döende?Håller med, Jag måste nog inse att jag ska inte ha förhållanden, Kommer ändå inte funka. så det är nog en kort tid kvar som singel, fattig och fet. Det gör troligen smärtan ganska kort.
Så är man rädd för att dejta ”religösa”
Ibland, men då går jag till psykakuten,Är du döende?
Imam, rabbi, mulla, shaman, exorcist...
Hade ju ändå varit intressant med en partner med sistnämnda som profession
Åh jag och min väninna är ofta döende vid 2-3 på natten. Ärftlig hypokondri. Men det är alltid bättre på morgonen, så då kan vi skratta åt det. Ditt håller i sig längre?Ibland, men då går jag till psykakuten,