Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge hade ni kunnat tänka er att dejta någon utan att ligga, utan att ni tröttnar? Jag skriver med några på Tinder just nu och funderar på att skippa sexet ett tag i början. Inte för att jag inte är bekväm med att ligga med främlingar, det är jag, men för att det alltid blir samma visa. Antingen ligger man på första dejten och sen rinner det ut i sanden att ses igen, eller så ligger man några gånger. Tycker också att så fort man haft sex så hamnar mycket fokus där. Eller rättare sagt, jag har lätt att hamna där för att det är min comfort zone.. Så jag är lite nyfiken på vilka konversationer som dyker upp och framför allt vilken kemi som dyker upp om man inte ligger på några dejter.

Jag och djupingen har ju träffats från december - mars utan att något hänt. Men då är ju vi gamla bekanta sen flera år tillbaka så vi lärde liksom känna varandra bättre i lugn och ro.
Sen när vi väl kommit fram till att vi båda känner mer än vänskap så har övergången varit hur smidig som helst. Alltid nervöst att se om sexet funkar, i vanliga fall brukar jag vilja kolla det rätt tidigt. Men bevisligen funkar det att vänta också. :D

Vet att jag skrev förut om att jag upplevt en markant skillnad i antalet matchningar på Tinder på sistone, färre alltså. Nu har jag två vänner som upplever samma sak och tror att det kan bero på att Tinder Gold kommit. Numer matchar jag nästan aldrig med någon direkt när jag swipar höger, men kan ha matchat nästa gång jag loggar in. Vilket stärker min teori om att personerna kan ha Tinder Gold. För den som inte vet så går det alltså ut på att du i förväg kan se vilka som swipat höger på dig och får en lista på dessa, så kan du gå in när du vill och swipa höger tillbaka och börja skriva. Du behöver alltså inte sitta och swipa bland alla. Risken är ju dock att motparten också har uppgraderat till guldkonto och också sitter och enbart tittar på vilka som redan högerswipat och man dyker därför inte upp hos varandra.

Vad tror ni, är det enbart jag och mina vänner som upplever att antalet matchningar rasat eller någon här också?

• Gilla
Reactions: ptr
Vet att jag skrev förut om att jag upplevt en markant skillnad i antalet matchningar på Tinder på sistone, färre alltså. Nu har jag två vänner som upplever samma sak och tror att det kan bero på att Tinder Gold kommit. Numer matchar jag nästan aldrig med någon direkt när jag swipar höger, men kan ha matchat nästa gång jag loggar in. Vilket stärker min teori om att personerna kan ha Tinder Gold. För den som inte vet så går det alltså ut på att du i förväg kan se vilka som swipat höger på dig och får en lista på dessa, så kan du gå in när du vill och swipa höger tillbaka och börja skriva. Du behöver alltså inte sitta och swipa bland alla. Risken är ju dock att motparten också har uppgraderat till guldkonto och också sitter och enbart tittar på vilka som redan högerswipat och man dyker därför inte upp hos varandra.

Vad tror ni, är det enbart jag och mina vänner som upplever att antalet matchningar rasat eller någon här också?
Jag matchar fortfarande så fort jag swipar lite...Men har inte varit så aktiv på sista tiden.

Verkstadskillen kom ner med vårt tåg. Jag som var så glad för att de numer har växlingspersonal men tydligen inte idag.

Jag dissade ju honom på ett ganska fult sätt så det var väl ingen strålande stämning. Han pratade med föraren, jag stod som en sur unge bakom.
Jag måste skärpa till mig :meh:

Alla tre killar med samma namn tjatar om att ses, SJ, den allergiska och gymkillen.
Jag har inte tid :p
Har avbokat gymkillen tre gånger i rad med kort varsel så får nog prioritera honom. SJ kommer jag snart tröttna på (igen) om vi ses tre dagar i veckan :laugh:

Ni som säger att ni vill ligga så snart som möjligt för att se om de är bra, har ni alltid bra sex på första försöket? Se det inte som en kritik, utan jag är uppriktigt nyfiken då jag tycker att första gången aldrig blir helt hundra liksom.

• Gilla
Reactions: ptr
Har skrivit på messenger varje dag nu med 25-åringen som jag hånglade med på dansgolvet i torsdags. Apråpå diskutionen om att vänta med sex, så känns det rätt så pirrigt att gå och vänta på att få tilfälle att träffas igen för att se vad som kan hända då.... :angel: Verkar som att vi båda är ganska sugna på att det inte får bli för länge tills... ;)

Ni som säger att ni vill ligga så snart som möjligt för att se om de är bra, har ni alltid bra sex på första försöket? Se det inte som en kritik, utan jag är uppriktigt nyfiken då jag tycker att första gången aldrig blir helt hundra liksom.

Nej långt ifrån. Men ofta får man ändå en rätt bra känsla för om det kan funka eller inte. Men visst tenderar sex att bli bättre och bättre. Med en del märker man ändå ganska snabbt om man är en total missmatch, som kan vara svår att veta om man inte testat.

Jag är inte mitt bästa första gången, framför allt inte om det är på fyllan. Men ärligt talat så är det inte långvägar ifrån heller. Jag tror att man ganska snabbt känner om man funkar bra ihop eller inte, att sedan avancera eller testa nya saker kan man göra där ifrån sedan. Men blir det platt pannkaka av det hela och det inte känns bra så är det nog en indikator på att det kan bli svårt att få det jättebra. Min erfarenhet är att sex första gången med någon ofta är spännande och bra men ganska "basic", och att hitta helt rätt kan ta lite tid. Men att fel kemi/tycka om olika saker sällan blir bättre.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 721
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka