Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur länge hade ni kunnat tänka er att dejta någon utan att ligga, utan att ni tröttnar? Jag skriver med några på Tinder just nu och funderar på att skippa sexet ett tag i början. Inte för att jag inte är bekväm med att ligga med främlingar, det är jag, men för att det alltid blir samma visa. Antingen ligger man på första dejten och sen rinner det ut i sanden att ses igen, eller så ligger man några gånger. Tycker också att så fort man haft sex så hamnar mycket fokus där. Eller rättare sagt, jag har lätt att hamna där för att det är min comfort zone.. Så jag är lite nyfiken på vilka konversationer som dyker upp och framför allt vilken kemi som dyker upp om man inte ligger på några dejter.

Jag och mitt ex hade inte sex förrän efter 2 veckor. Höll på avlida :D
Men det är nog inget jag vill uppleva igen, haha.

Det längsta jag har väntat är nog två dejter. Är inte heller så mycket för gos och jag har haft så mycket uselt sex i mina dagar att jag vill upptäcka det innan jag börjar tycka om personen. Blir så enormt besviken om en trevlig och attraktiv människa visar sig vara dålig. Lättare att säga tack och adjö till någon man inte har hunnit lära känna så bra.

Det längsta jag har väntat är nog två dejter. Är inte heller så mycket för gos och jag har haft så mycket uselt sex i mina dagar att jag vill upptäcka det innan jag börjar tycka om personen. Blir så enormt besviken om en trevlig och attraktiv människa visar sig vara dålig. Lättare att säga tack och adjö till någon man inte har hunnit lära känna så bra.

+ @pepp

Om det var någon ni hade bra kemi med och gillade, hade ni väntat någon månad då? 4-5 dejter?

@enough

Har du pratat något med A?

Nej, jag har ju inte det. Förhalning... vet inte hur jag ska förhålla mig till honom och vad jag vill ha sagt. Min tidsuppfattning har blivit helt konstig nu också sen en ny person ramlade in rätt intensivt, känns som tusen år sen jag träffade A sist fast det faktiskt bara är 10 dar sen. Har väl kanske ställt in mig på att han är ointresserad för att det är bekvämast så, men han hörde i alla fall av sig och önskade glad påsk.
Så hur ska jag göra då? Jag tänker att det kanske inte är nån poäng med att dra upp att det dykt upp en annan. Utan mer generellt att jag upplever att vi båda "backat" och att det känns inte troligt att det blir nåt seriöst, så därför om vi ska fortsätta ses blir det, om han är ok med det, på en lite mer sporadisk och helt förpliktelsefri nivå utan stängda dörrar mot att träffa andra...
Tänker jag klokt där?
Även om jag spunnit igång som bara den nu med "kompis" så är det ju extremt osäkert vad det blir. Och även om det skulle bli nåt bra och seriöst där så måste det inte betyda en monogam relation. Jag har bara haft monorelationer innan men är nyfiken på hur det skulle funka med nåt annat och vet att "kompis" är inne på det spåret med.

Hur länge hade ni kunnat tänka er att dejta någon utan att ligga, utan att ni tröttnar? Jag skriver med några på Tinder just nu och funderar på att skippa sexet ett tag i början. Inte för att jag inte är bekväm med att ligga med främlingar, det är jag, men för att det alltid blir samma visa. Antingen ligger man på första dejten och sen rinner det ut i sanden att ses igen, eller så ligger man några gånger. Tycker också att så fort man haft sex så hamnar mycket fokus där. Eller rättare sagt, jag har lätt att hamna där för att det är min comfort zone.. Så jag är lite nyfiken på vilka konversationer som dyker upp och framför allt vilken kemi som dyker upp om man inte ligger på några dejter.

Har tänkt på precis samma sak nu i dagarna... har med samtliga tidigare tinderkillar legat senast på dejt två. Har väl inte varit nåt medvetet att det blivit så, bara svårt att låta bli typ... Men om jag tänker på mina tidigare seriösa relationer så har de alla börjat med mycket umgänge innan vi blivit fysiska. Det känns som mer naturligt egentligen, för mig alltså... Blivit sånt hejdlöst tempo med den här nätdejtingen, när man gör det direkt snuvar man sig själv lite på det sköna i att längta efter det.
Har varit väldigt skönt nu med "kompis" att faktiskt bara hänga några gånger, vi har inte direkt dejtat heller utan mer glidit in i varandras vardagshäng. Nu när vi har uttalat att vi vill mer lär det ju hända grejer dock. Och det kan jag känna är lite synd... Men inte kommer jag kunna låta bli om allt känns bra, inte en chans...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 399
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 721
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2