Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså. Detta med vissa (tinder)snubbars logik. En sak att vissa inte ens läser presentationen, en helt annan sak när dom läser ens presentation - och sedan gör tvärtemot!

Jag har en dealbreaker, som är väldigt tydlig på min presentation. Jag gillar inte att resa, och vill inte resa jorden runt. Och ändå så matchar jag med killar, som en efter en på det fyndigare sättet efter det andra, skriver att dom ju faktiskt älskar att resa!

:banghead: :banghead: :banghead:

Men gör det så mycket?

Jag vill inte resa, jag vill lägga mina pengar på min häst men har inga problem att träffa någon som gillar att resa. Det kan han göra själv eller med en kompis.

Jag hoppar in i tråden bara för att säga att jag håller med, han är precis lagom manlig och målar dessutom fint som bonus! Hela paketet.

Som sagt, dreamy!

För att koppla det här lite till preferenser i dejtinglivet så faller jag alltid handlöst för ett Gubler-leende. Jag är svag för det där stooora leendet. Samt snälla ögon, som sagt. Tror det är därför jag verkligen gillar hans utseende.

Bara nyfiken. Jag har inte sett någonting med Matthew Gray Gubler. Men kollar jag på bilder tycker jag har ser högst ordinär ut. Är det hans karaktär som gör honom till en hunk ?
Han är inte en hunk han är sjukt attraktiv, för mig. För mig är det delvis den karaktären han spelar i Criminal Minds där han är väldigt intellektuell och påläst om mycket som jag tycker är intressant och hans karaktärs personlighet är charmig. Men sen är det också det som jag läst om honom som "riktig" person som gör att han blir ännu mer oemotståndlig.

Mmm, ok. Uttrycker du dig så ? Att resa är en big no-no i din pres?

Ok, förstår. Själv gillar jag att resa och av den anledningen ser jag väl inte dom som har hund som ett plus direkt. Då man ofta blir låst och kan inte resa hursomhelst.
Ja, om du gillar att resa mycket så passar vi inte ihop.

Men gör det så mycket?

Jag vill inte resa, jag vill lägga mina pengar på min häst men har inga problem att träffa någon som gillar att resa. Det kan han göra själv eller med en kompis.
Det är absolut inget stort problem om det är någon som bara vill ta en resa då och då. Men när människor som uppenbarligen vill resa halva jordklotet och vara borta i månader likear mig så undrar jag verkligen varför. Visst kan man ha en relation ändå men det känns lite trist om man har så olika livsstil kan jag tycka. :)

Som sagt, dreamy!

För att koppla det här lite till preferenser i dejtinglivet så faller jag alltid handlöst för ett Gubler-leende. Jag är svag för det där stooora leendet. Samt snälla ögon, som sagt. Tror det är därför jag verkligen gillar hans utseende.
Ja leendet :love: och ögonen och håret och armarna och hehehehh. Kommer sitta på pinterest tills jag somnar :angel:

Som sagt, dreamy!

Jag håller med, jag dras oftast i verkliga livet till killar som liknar honom. Inte muskulösa typer utan mer åt det "gängliga" hållet och ja leendet gör ALLT! Ett charmigt leende som syns i ögonen är så galet sexigt så jag hör nästan inte vad folk säger haha...

Det är absolut inget stort problem om det är någon som bara vill ta en resa då och då. Men när människor som uppenbarligen vill resa halva jordklotet och vara borta i månader likear mig så undrar jag verkligen varför. Visst kan man ha en relation ändå men det känns lite trist om man har så olika livsstil kan jag tycka. :)

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara en dealbreaker dock. Då man inte måste resa tillsammans. Men det är väl något man gärna skulle vilja dela med en partner :).

För mig räcker det med nån eller ett par veckor per år. Men att vara borta i månader är nog inte lika vanligt ? Då krockar man ju kanske lite väl mkt med varann som du säger :).

Ja leendet :love: och ögonen och håret och armarna och hehehehh. Kommer sitta på pinterest tills jag somnar :angel:

Haha, intressant. Jag har aldrig hört talas om mannen. Men inte vare mkt till armar :D

fe6c6ff01b3a6b18752a4985a62c96ba.jpg

Det är absolut inget stort problem om det är någon som bara vill ta en resa då och då. Men när människor som uppenbarligen vill resa halva jordklotet och vara borta i månader likear mig så undrar jag verkligen varför. Visst kan man ha en relation ändå men det känns lite trist om man har
så olika livsstil kan jag tycka. :)

Flera månader känns ju lite väl men några resor några veckor i taget tycker inte jag är något problem.
Tvärtom faktiskt :p

Jag håller med, jag dras oftast i verkliga livet till killar som liknar honom. Inte muskulösa typer utan mer åt det "gängliga" hållet och ja leendet gör ALLT! Ett charmigt leende som syns i ögonen är så galet sexigt så jag hör nästan inte vad folk säger haha...

Jag har en tendens att antingen fastna för gängliga killar, eller ”satta”. Frukostkillen däremot har en riktig V-kropp. Äh, får helt enkelt inse att jag helt enkelt gillar kroppar :D :d

Älskar hans armar, speciellt underarmarna det är något magiskt med dom haha.
Rolig side-note innan jag slutar harpa om honom: Jag har en storyboard för min bok som jag jobbar med och hans bilder sitter där som inspiration för en av karaktärerna.
Nu ska jag sluta prata om honom.
Och titta på honom på Pinterest istället.. :angel:

Tycker han har superfina armar!

Nu är vi ju väldigt off-topic. Då detta känns som en sak för slask-tråden.
Men jag känner mig som ett frågetecken då hans armar ser högst ordinär och knappt tränade ut. Säker på att dom inte är snygga för att dom just precis sitter på Grubler ?

Matthew-matthew-gray-gubler-14490772-375-500.jpg

Jo, men varför ens likea mig om dom uppenbarligen "bryter" mot det enda jag anger som ett big no-no?

Visst är det väl ingen fara om min partner skulle gilla att resa, men hen får räkna med att göra det utan mig isf. Jag är inget jättefan av värme, får en extrem hemlängtan, har kontrollbehov och tycker att det är jättejobbigt att lämna bort min hund, trivs jättebra hemma.... Eftersom att många verkar gilla att resa så har jag valt att ta med det i min presentation, just för att slippa "vill-resa-jorden-runt"-typer. Fungerar sådär dock.
De kanske inte tänker att relationen måste vara så lång att den krockar med deras nästa jorden runt-resa? Fråga! :)

Det behöver ju nödvändigtvis inte vara en dealbreaker dock. Då man inte måste resa tillsammans. Men det är väl något man gärna skulle vilja dela med en partner :).

För mig räcker det med nån eller ett par veckor per år. Men att vara borta i månader är nog inte lika vanligt ? Då krockar man ju kanske lite väl mkt med varann som du säger :).
Fast för mig blir det ju en dealbreaker med en person som vill resa väldigt mycket, även om hen kan göra det på egen hand. Skulle inte i framtiden vilja ha en seriös relation och ev familj med en person som sedan knappt är hemma. Menar som sagt inte att några resor då och då är ett problem, det är "resa-jorden-runt"-typen jag försöker slippa. Men som likear mig ändå.

Flera månader känns ju lite väl men några resor några veckor i taget tycker inte jag är något problem.
Tvärtom faktiskt :p
Haha ja att vara på olika håll ibland är väl inte helt fel :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 117
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka