Dejtingtråden 36

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är jävligt fräckt.
Helt ointressant såklart.
han var på plats säger han. Jag har den där krypiga känslan av att han vill ta reda på vem jag är. Så jag kom med en annan T-bana än min linje. Plus att om jag kommer med bil så kan han lätt söka på regplåten. Han gav mig sitt telnr som var ett kontantkort - jag ville inte ringa det och få mitt nummer outat.
Såå obehagligt!

det är ju egentligen bara en känsla.
Jag är normalt väldigt orädd och trygg, men den här gången ville jag vara försiktig.
Han har också försökt lista ut var jag bor. Jag har inte svarat.
Om man googlar mitt förnamn, min ålder och min ort blir jag första träff.
De som gör den googlingen brukar jag be fara o flyga. Att de går över gränsen. Sen är det anmälan (HP) o blockering. De brukar inte riktigt uppskatta min markering. 😜

Lyssna på magen. Den sviker inte.

Varför jag inte har mitt riktiga namn på dejtingappar.. Jag är nr 1-5 på googlesök. 😅
Usch, det har jag. Mina förslag till användarnamn gick inte igenom så nu har jag mitt riktiga namn. Är tyvärr väldigt identifierbar. Kanske borde ta bort och göra om profilen...
Borde väl inte bli förvånad, men alltså... Hur är man funtad om man kallar sig "Myspinne69"??? Ja, jag blir så sugen på att gå på dejt! Eller inte.

Usch, det har jag. Mina förslag till användarnamn gick inte igenom så nu har jag mitt riktiga namn. Är tyvärr väldigt identifierbar. Kanske borde ta bort och göra om profilen...
Borde väl inte bli förvånad, men alltså... Hur är man funtad om man kallar sig "Myspinne69"??? Ja, jag blir så sugen på att gå på dejt! Eller inte.
Jag får lite panik av män som talar om att de är ute efter "mys" eller "bus". Väldigt avtändande omskrivningar för sex tycker jag.

Jag får lite panik av män som talar om att de är ute efter "mys" eller "bus". Väldigt avtändande omskrivningar för sex tycker jag.
Ja, verkligen. Så otroligt osexigt.
Eller vad sägs om han som skrev att han var och jag citerar: Väldigt!! ..."Kramig" slut citat.
Jepp, med citationstecken och allt inklusive kåtemoji med tungan ute så att ingen skulle missförstå vad som avsågs.
Vill verkligen inte börja spy galla över snubbars profiler, men ibland gör de det svårt att låta bli... hu!

Ja, verkligen. Så otroligt osexigt.
Eller vad sägs om han som skrev att han var och jag citerar: Väldigt!! ..."Kramig" slut citat.
Jepp, med citationstecken och allt inklusive kåtemoji med tungan ute så att ingen skulle missförstå vad som avsågs.
Vill verkligen inte börja spy galla över snubbars profiler, men ibland gör de det svårt att låta bli... hu!
Ursäkta, det kanske var dumt skrivet... :(

Tog ikväll bort meddelandebegränsningen på HP för att kolla igenom om det dolde sig några guldkorn i meddelandeskörden.
Meeen jag tror nog att jag håller mig till min käre vän ett tag till, jag. Vi kan kolla på film och ligga nära varandra i soffan ibland. Idag hjälpte han mig att röja lite på tomten och sedan var vi med och agerade målsman när stora dottern bjöd sin kompis på födelsedagsmiddag på Pinchos. Vi har det så bra så, förutom att han inte är så intresserad av mig som kärlekspartner då.

Visst, vissa HP-snubbar var trevliga, respektfulla och kunde uttrycka sig. Andra not so much. Och ingen fångade mitt intresse.
Och så var det snubben som tyckte att det var lämpligt att inleda en konversation med att fråga hur min man dog. Jag skrev att jag valde att passa på den. Jag har ingen avsikt att läxa upp folk, men den kunde jag inte lämna helt obesvarad, heller.

Alltså jag är faktiskt tonåring när det gäller dejtade! Och jag känner mig överväldigad, skör och lite rädd, faktiskt. Men en får väl vänja sig i små doser.
Det är ju ingen brådska med någonting. Men nåt casual att lysa upp mörkret med vore ju lite nice...

Och jag känner mig överväldigad, skör och lite rädd, faktiskt. Men en får väl vänja sig i små doser.
Jag vet inte om det är någon större tröst, men jag som varit singel ett tag och dejtat en del känner mig också överväldigad, skör och lite rädd. Män är så märkliga. Dessutom är jag väldigt bra på att lära mig av andras misstag så jag slipper gå på alla bitar själv. Tack och lov att jag har många bra tjejkompisar där vi bollar med varandra, för de flesta män jag och de lyckas möta är väldigt gränslösa, idioter, korkade eller helt desperata. Det känns inte som att det finns vettiga män där ute.

Och bara för det kom det ut en till film med någon Tinder-svindlare som inte vill någon annan människa väl. Suck! Vart finns alla dessa bra män?!

Ja, ta bort och gör om med ett hemligare namn tycker jag. Jag har inte ens varit igång i en månad men har redan stött på halvcreepy beteenden från folk jag har valt att ha kontakt med, så jag vill inte ens föreställa mig vad vissa som "skickar en flirt" och inte får något gensvar skulle kunna tänka sig att hitta på.

Exempel på vad jag inte kommer att göra igen: Berätta om både mitt (vanliga) förnamn och min exakta (hyfsat välbefolkade) förort. Någon gick med i lokala Facebookgruppen, kollade alla medlemmar med mitt förnamn och hittade mig. "Grattis och hej då "

Jag pratar med mannen som jag antagligen skrivit med för 12 år sen :D
Han är lika gammal som jag, har inga barn (vill inte ha) och har en labrador. Så de känns lovande 😁
Vi ska bara få till en dejt så de känns bra när vi ses med.

Märker att jag backar ibland för mig egen osäkerhet ligger så nära.
Sen är det ALLTID så mycket privat att ja ibland känner att jag inte borde dejta.... de är nog inte normalt att varje, varannan vecka är någon i familjen som mår skit/åker in på akuten mm
Detta har jag förklarat för den här mannen i ett meddelande precis innan jag skulle träffa min läkare.
Jag känner att jag mår bättre men dessa situationer med familjen är svåra att vänja sig vid...

Jag gjorde ett nytt (Sverige-anpassat mtp anonymitet) Tinderkonto för ett litet tag sedan, men känner att jag inte alls är redo mentalt för att träffa någon ny. Skulle vilja pausa/deaktivera kontot (utan att radera), men hittar inte hur man gör? Förut fanns det så man kunde välja "visa mig i flödet", vart har den tagit vägen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat