Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså så många fraser i Tinder profiler som gör att jag aldrig skulle svepa höger 😬
- svep som du röstar
- säg till om du vill att jag ska skriva först
- för snäll för mitt eget bästa
- ser inte matchningar, skriv på snap/insta/whatever
- visa mig att jag kan lita på dig
Skulle kunna hålla på i evigheter 🙃 kanske inte konstigt man inte hittar många att göra höger på 😂🙈

Alltså så många fraser i Tinder profiler som gör att jag aldrig skulle svepa höger 😬
- svep som du röstar
Skulle kunna hålla på i evigheter 🙃 kanske inte konstigt man inte hittar många att göra höger på 😂🙈

Det är många ”likadana”. 😬

- svep som du röstar
Håller med dig! Inte många högersvajp här heller 😓

- svep som du röstar
Och något annat som är direkt vänstersvep - klagomål! Alla jag sett rann ur minnet helt plötsligt men killar (i mitt fall) som beklagar sig över hur svårt det är att få matchningar eller diverse annat.

Har väl fått inse att Segproppen inte är så intresserad. Ännu inte ett ljud angående den stundande helgen. Senast vi skrev var 27/1. Såattehhh…
Nä, tyvärr får man väl inse att personen inte är så intresserad. Jag gick igenom ett helt år med en sådan person. När vi träffades var han världens roligaste, vi hade hur kul som helst, bra samtal (kunde ligga i badkaret och prata i timmar), bra sex, bra allt. Men när jag inte var med honom i fysisk person var det som att man knappt existerade. Han svarade dock jättebra på sms, utförliga bra svar, men det kom runt midnatt varje kväll och skickade man ett svar direkt var det 50-50 om man fick ett svar samma dag. Oftast kom svaret vid midnatt dygnet efter. Hade man planer var han dock mer på, och direkt efter att man åkt hem var han lite mer pratsam, men hade det gått två dagar efter att man setts var det segt igen.

Nä, tyvärr får man väl inse att personen inte är så intresserad. Jag gick igenom ett helt år med en sådan person. När vi träffades var han världens roligaste, vi hade hur kul som helst, bra samtal (kunde ligga i badkaret och prata i timmar), bra sex, bra allt. Men när jag inte var med honom i fysisk person var det som att man knappt existerade. Han svarade dock jättebra på sms, utförliga bra svar, men det kom runt midnatt varje kväll och skickade man ett svar direkt var det 50-50 om man fick ett svar samma dag. Oftast kom svaret vid midnatt dygnet efter. Hade man planer var han dock mer på, och direkt efter att man åkt hem var han lite mer pratsam, men hade det gått två dagar efter att man setts var det segt igen.
Ett helt år! Imponerande att du orkade. Vi har bara träffats en gång och jag förväntar mig mer från någon om denne är intresserad. Tror det var tre veckor sedan vi sågs och känns som att allt intresse runnit ut i sanden. Menmen, det finns fler där ute 🤷🏻‍♀️

Ett helt år! Imponerande att du orkade.
Ja, men när vi träffades så var allting så himla bra. Känslan var sjukt bra. Och jag skyllde på att han hade ett jobb där han reste mycket och jobbade mycket där han av naturliga anledningar inte heller kunde använda sin mobil, eftersom han är pilot. Jag kan dessutom vara lite needy, eftersom min norm är att jag är tillgänglig närmast dygnet runt på min mobil. Jag vet att jag beklagade mig i denna tråden och vissa tyckte inte alls det var konstigt att det tog så länge att få svar på meddelanden och då ursäktade jag hans beteende med att alla människor är olika och har olika behov av att höras.

Men nu har jag ju lärt mig den läxan och nu hade jag lagt honom på hyllan mycket tidigare, eftersom jag vill ha någon med samma behov av att höras.

Just detta tycker jag är det viktigaste med dejting - att man sätter sina behov först (oavsett om vissa bukefalister tycker man är orimlig för att man förväntar sig ett svar samma dag typ - vi är alla olika).
Håller med helt här. Dessutom är det ju bara en själv som har hela bilden. Här vill man ju vara anonym och om man skulle berätta varenda detalj för vännerna så skulle man ju inte hinna med något annat. De får därför ofta en annan bild, på gott och ont.

Vad gäller svarstiden så känner jag att man inte nödvändigtvis måste svara direkt, men om man gång på gång läser men inte svarar förrän ett dygn, eller fler, senare så tappar jag intresset väldigt omgående. Jag måste hålla igång både konversation och mitt intresse. Har man inget att säga/skriva så kan man skicka något fånigt klipp eller en meme så räcker det fint.

Det märks väldigt tydligt i inkorgen på Tinder: de som är lite aktiva med att skriva och läsa (och som anstränger sig för att vara lite roliga) har större framgång och alla som får mig att känna 😴😴😴 orkar jag inte skriva med och de kan glömma en dejt. Slutsatsen - man måste vara aktiv och svara inom en rimlig tid, tycker jag. En rimlig tid är oftast inom några timmar eller samma dag, men i undantagsfall kan det få dra ut på tiden lite.

Håller med helt här. Dessutom är det ju bara en själv som har hela bilden. Här vill man ju vara anonym och om man skulle berätta varenda detalj för vännerna så skulle man ju inte hinna med något annat. De får därför ofta en annan bild, på gott och ont.

Vad gäller svarstiden så känner jag att man inte nödvändigtvis måste svara direkt, men om man gång på gång läser men inte svarar förrän ett dygn, eller fler, senare så tappar jag intresset väldigt omgående. Jag måste hålla igång både konversation och mitt intresse. Har man inget att säga/skriva så kan man skicka något fånigt klipp eller en meme så räcker det fint.

Det märks väldigt tydligt i inkorgen på Tinder: de som är lite aktiva med att skriva och läsa (och som anstränger sig för att vara lite roliga) har större framgång och alla som får mig att känna 😴😴😴 orkar jag inte skriva med och de kan glömma en dejt. Slutsatsen - man måste vara aktiv och svara inom en rimlig tid, tycker jag. En rimlig tid är oftast inom några timmar eller samma dag, men i undantagsfall kan det få dra ut på tiden lite.
Håller med om allt du skriver :bow:

När pirret uteblev med svar tog jag bort matchningen. Har varit ganska dött på svar (varför skriva hej och sen inte svara tillbaka igen?)
Skrev godmorron till en match nu på morgonen. Han började säga jag såg mysig ut, mitt hår verkade skönt pilla i och min ena bild visade en trevlig urringning. Jag svarade mest tack så mycket.
Sen skrev han "söt hund" och efter jag svarade "Mattes ögonsten och Nr One i livet" blev det tvärtyst :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
292
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 855
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV