Dejtingtråden 35

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket nöjd med gårdagen. Jag har fått mig en ögonöppnare och insett att det visst finns män som är det där jag vill ha även om jag inte omgående skulle känna det där ”wow:et” som jag letat så efter. :)

Ska genast ge mig ut på Tinder och swipa lite igen. :up:

Ska jag var krass så tror jag att det där "wowet" är grymt överskattat och mest bidrar till felfokus. Det gör att folk har så fullt upp att gå och leta efter nån sorts kärlek vid första ögonkastet och missar andra chanser.
Jag har upplevt känslan som kan liknas med wow, det har nog många gjort, men för mig är det mest attraktion. Men på ett ögonblick är det omöjligt för mig att avgöra vad det rör sig om för attraktion. Inte någon av mina djupare relationer har startat med den typen av "wow", snarare de mer destruktiva och anledningen till det är antagligen att jag varit så fast i att "wow-känslan måste betyda att det är rätt" så att jag förbisett alldeles för länge att vi inte passat ihop alls.
Snarare tror jag att personer man upplever att man tycker om, även om det "bara" är en positiv känsla av att trivas i sällskap med, är mer potentiella att vara den man får upp ögonen för än de där "wow" som man passionerat råkar på och förblindas av.

Jag och den här mannen kände varandra i ett halvår innan vi plötsligt en dag insåg att vi hörde ihop. Vi träffades i ett helt annat sammanhang än dejting, och vi hade inga såna tankar om varandra, bara uppskattade varandra som goda kollegor men inte alls på nåt speciellt plan... Insikten var då ögonblicklig och ömsesidig och jag vet att han är mitt livs kärlek. Bara vet det. Känslan vi har överträffar alla former av "kärlek vid första ögonkastet" som jag upplevt i livet. Vi hör ihop på ett själsligt plan och den attraktionskraften är mkt starkare än nåt jag känt innan som byggt på fysiska grunder.

Hittade en på Hp igår som är mycket intressant, men vi bor 77 mil ifrån varandra. :(
Eller rättare sagt, han var inne på min profil, jag läste hans presentation och slängde iväg ett medelande att jag gillade hans text men det var för långt bort. Fick svar och vi satt och skickade meddelanden i ett par timmar. Hade det inte varit för att klockan passerade midnatt så hade vi suttit uppe ännu längre, var svårt att slita sig. ☺️

Hittade en på Hp igår som är mycket intressant, men vi bor 77 mil ifrån varandra. :(
Eller rättare sagt, han var inne på min profil, jag läste hans presentation och slängde iväg ett medelande att jag gillade hans text men det var för långt bort. Fick svar och vi satt och skickade meddelanden i ett par timmar. Hade det inte varit för att klockan passerade midnatt så hade vi suttit uppe ännu längre, var svårt att slita sig. ☺️
Helt galet, första meddelandet skickade jag igår från jobbet 14:14, vi messade lite sporadiskt tills jag kom hem och hade fixat allt med djuren. Sista meddelandet från honom kom 00:40. 😅

Jag är fortsatt nöjd med kollegan.
Vi hängde mycket på kickoffen, dvs han valde att vara där jag är. Typ sitta vid samma bord vid alla måltider (det var 4 personers bord) typ hänga i baren med mig istället för att sitta med resten av gänget. Jag har så sjukt svårt att tro att han inte uppskattar mitt sällskap rätt mycket.

Äh kör. Det finns värre hinder än avstånd.

Jag är fortsatt nöjd med kollegan.
Vi hängde mycket på kickoffen, dvs han valde att vara där jag är. Typ sitta vid samma bord vid alla måltider (det var 4 personers bord) typ hänga i baren med mig istället för att sitta med resten av gänget. Jag har så sjukt svårt att tro att han inte uppskattar mitt sällskap rätt mycket.

Såå.... vad är haken?

Blir för dyrt och tar för lång tid att köra 9 timmar enkel resa.

Den andra parten kanske är mer flexibel?

Säger inte att det är enkelt. Men det går om det visar sig vara rätt. Har provat det själv, både när det funkar och inte funkar och avståndet är inte det som varit avgörande i något fall.

Ska jag var krass så tror jag att det där "wowet" är grymt överskattat och mest bidrar till felfokus. Det gör att folk har så fullt upp att gå och leta efter nån sorts kärlek vid första ögonkastet och missar andra chanser.
Jag har upplevt känslan som kan liknas med wow, det har nog många gjort, men för mig är det mest attraktion. Men på ett ögonblick är det omöjligt för mig att avgöra vad det rör sig om för attraktion. Inte någon av mina djupare relationer har startat med den typen av "wow", snarare de mer destruktiva och anledningen till det är antagligen att jag varit så fast i att "wow-känslan måste betyda att det är rätt" så att jag förbisett alldeles för länge att vi inte passat ihop alls.
Snarare tror jag att personer man upplever att man tycker om, även om det "bara" är en positiv känsla av att trivas i sällskap med, är mer potentiella att vara den man får upp ögonen för än de där "wow" som man passionerat råkar på och förblindas av.

Jag och den här mannen kände varandra i ett halvår innan vi plötsligt en dag insåg att vi hörde ihop. Vi träffades i ett helt annat sammanhang än dejting, och vi hade inga såna tankar om varandra, bara uppskattade varandra som goda kollegor men inte alls på nåt speciellt plan... Insikten var då ögonblicklig och ömsesidig och jag vet att han är mitt livs kärlek. Bara vet det. Känslan vi har överträffar alla former av "kärlek vid första ögonkastet" som jag upplevt i livet. Vi hör ihop på ett själsligt plan och den attraktionskraften är mkt starkare än nåt jag känt innan som byggt på fysiska grunder.
Felfokus definitivt. Jag är mycket medveten om att jag letar efter något som inte finns, just för att det är tryggt och bra att veta att det är omöjligt att hitta. Det är helt klart enklast så.

Däremot känner jag att en stark attraktion är viktig för mig. När det gäller min ”wow” så utvecklades det till ett mycket djupare plan och jag känner på ett helt annat sätt nu än när vi först träffades. Utan en starkt attraktion, och en sådan som baseras på sådant man har gemensamt och personlighet snarare än ytliga faktorer, kan jag inte bli intresserad. Inte alls.

Däremot har jag gått och varit vän med en person under flera år och sedan när jag hade flyttat från stan insåg vi att vi båda var väldigt intresserade av varandra. Jag hade då dessutom gått från ”han är en idiot” till ”mycket bra vän” till pojkvänsmaterial, men vi var båda upptagna då. Det var av typen ”det är otäckt att krama dig då du ger mig en hiskelig elstöt varenda gång”. 😅

Jag vet att du har sagt att det inte går just nu, men hallå!? Ni är varandras livs kärlek - lös det! Jag hoppas verkligen på att en dag ta del av en uppdatering från dig där ni har tagit er över alla hinder och får vara tillsammans. 😍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min mamma fyller år snart och jag har i n g e n aning om vad jag ska ge henne i present. Hon jobbar heltid, kommer hem och hushållsfixar...
Svar
8
· Visningar
294
Senast: tgd
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 579
Senast: gullviva
·
Hemmet Vi har plattor på tomten som dels sjunkit vid trappen och dels lagts utan markduk under så mängden ogräs mellan plattorna är rätt enorm...
Svar
6
· Visningar
296
Senast: gul_zebra
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 856
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar