Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då ska man orka komma på vad man ska säga. Jag är lite långsam och det är inte så enkelt att alltid komma på svar på tal. Jag vill inte krångla till det (för det tar energi) och svarar helst rakt och ärligt. Det är enklast för mig.
Hur tänker du att en konversation går till när syftet är att lära känna någon, att man bara rapar fakta och påståenden till varandra och att diverse frågor ignoreras :confused: Man bör kunna anpassa sig till olika människor och situationer.

Om man alltid är konstant mot allt och alla, utan minsta anpassning så är det svårt både att skapa och behålla relationer.

Men då ska man orka komma på vad man ska säga. Jag är lite långsam och det är inte så enkelt att alltid komma på svar på tal. Jag vill inte krångla till det (för det tar energi) och svarar helst rakt och ärligt. Det är enklast för mig.

Då är väl nätdejting perfekt, du svarar när du vill och inte på direkt tilltal :) Dessutom kan du ju svara exakt hur du vill och sålla bort alla i ditt tycke manipulerande människor? Vill du bara skriva Hej så skriv bara Hej. Vill du svara om hela livshistorien på "hur är läget" så gör det, vill du inte svara alls så låt bli. Det måste ju verkligen vara perfekt med nätdejting på det viset att det aldrig uppstår några jobbiga tystnader eller stela situationer i text..?

Jag tycker att det låter som att du gör det lite svårt för dig själv. Vill du vara rak och ärlig när någon frågar saker - var det då och se vad som händer. Vill du själv inte fråga hur någon mår - låt bli. Fråga något annat. :)
Att gå in i konversationen med en tanke om att en främling är oartig/oärlig/manipulativ bara för att hen är lite fantasilös och använder en standardfras är dock att döma dem onödigt hårt tycker jag. Prova tänka lite gott om folk om det går!

På tal om just frasen "hur mår du?" används den i och för sig som hälsning mer ofta än inte här i UK. "Alright?" eller "How's it going?" är liksom en hälsning, inte en fråga. Lite som "läget?" i Sverige. Jag har provat svara en massa olika saker bara för skojs skull och ingen reagerar nämnvärt. Jag antar att de tror att jag svarade samma sak tillbaka och att de bara hörde fel. :D
Kanske ska börja om experimentet nu när jag har lite annat folk omkring mig. :D

Minns min första chef här i Skottland jag arbetade som innebooende och gick ut på gården för att börja arbeta innan hon klev upp. Någon gång runt tio gled ytterdörren upp och hon stod på farstutrappan i morgonrock och med en tekopp i handen tills hon fick syn på mig. Då hojtade hon bara "Alright Sel!", vände sig om och drog igen dörren med en smäll utan att jag ens hann svara. Varje morgon. :p

Senast ändrad:
Mess for att saga grattis pa fodelsedag och god jul en manad efter uppbrott (ett "bra" uppbrott) - trevligt eller onodigt?

Jag är lite delad här. Om man vill fortsätta vara vänner och ha en viss kontakt, så tycker jag det känns "rätt" att skicka ett mess. Annars så är det nog bäst att låta bli. Beror kanske även lite på hur länge man varit tillsammans, är det ett förhållande som varat i flera år kan jag tycka det är "kutym" att komma ihåg varandras födelsesdagar.

Själv blev jag jätteglad när DB kom ihåg mig och skickade ett kort mess på min födelsesdag. Och även när han i går morse svarade på mitt "Merry Christmas" (då hade vi skrivit lite i dagerna innan). Men insåg i går kväll att jag låtit mig själv få förhoppningar om något mera igen, och då kraschade jag fullkomligt - grät i över en timme innan jag lyckades somna.

Så nja.... Var försiktig.

Jag är lite delad här. Om man vill fortsätta vara vänner och ha en viss kontakt, så tycker jag det känns "rätt" att skicka ett mess. Annars så är det nog bäst att låta bli. Beror kanske även lite på hur länge man varit tillsammans, är det ett förhållande som varat i flera år kan jag tycka det är "kutym" att komma ihåg varandras födelsesdagar.

Själv blev jag jätteglad när DB kom ihåg mig och skickade ett kort mess på min födelsesdag. Och även när han i går morse svarade på mitt "Merry Christmas" (då hade vi skrivit lite i dagerna innan). Men insåg i går kväll att jag låtit mig själv få förhoppningar om något mera igen, och då kraschade jag fullkomligt - grät i över en timme innan jag lyckades somna.

Så nja.... Var försiktig.

Detta var inget langre forhallande - tva manader, men relativt intensivt, och jag backade ur for att jag inte riktigt kunde se oss tillsammans langsiktigt i ett exklusivt forhallande, sa det ar val inte riktigt samma sak som att onska grattis pa fodelsedagen till nagon man typt levt ihop med i fem ar eller sa.

Egentligen har jag honom garna fortfarande i mitt liv, men har liksom svart att se under vilka former, sa det ar val bast att avsta

Detta var inget langre forhallande - tva manader, men relativt intensivt, och jag backade ur for att jag inte riktigt kunde se oss tillsammans langsiktigt i ett exklusivt forhallande, sa det ar val inte riktigt samma sak som att onska grattis pa fodelsedagen till nagon man typt levt ihop med i fem ar eller sa.

Egentligen har jag honom garna fortfarande i mitt liv, men har liksom svart att se under vilka former, sa det ar val bast att avsta
Jag hade absolut avstått i ditt fall.

Lover-uppdatering: har tydligen partner nu, troligen poly men äh.
Raring: inte hörts på ett tag, kvittar.
Crush: fick fin selfie och god jul följt av småprat, sen lämnad på "läst". Igen. Räknar med att han kvicknar till inom 1-6 v. Igen.
Ex: TILLFÄLLIGT(och känslolöst) uppgraderad till lover pga trygg, snygg, och fint med närhet.
(Gick mao sådär med artigt och neutralt avstånd på festen)

Han har firat jul med familjen och då lyckades haj skicka massa meddelanden. Men visst, han kanske är helt slut.

Jag blir dock bara osäker och mår inte alls bra av detta. Jag har 99 miljarder tankar och ingen av dem är speciellt positiva.
Då är det såklart inte bra för dig, det var inte så jag menade. <3
Har du talat om det för honom?

Sett kollegor på Hp tidigare och tycker det är fan så jobbigt! Känner att det ändrar balansen på jobbet för även om ingen av oss, Gud förbjude, skulle vara intresserad så ser vi på varandra med andra ögon, ögon som jag inte vill bli sedd av annat än som kollega. :meh:

Då är det såklart inte bra för dig, det var inte så jag menade. :heart
Har du talat om det för honom?
Ja, gud ja, då tycker han att det ringer varningsklockor. :crazy:

Men nu skickar han igen som att inget hänt. Ja, ja, jag finns ju kvar i hans liv ännu så något är det ju jag har som gör att han stannar kvar.

Ja, gud ja, då tycker han att det ringer varningsklockor. :crazy:

Men nu skickar han igen som att inget hänt. Ja, ja, jag finns ju kvar i hans liv ännu så något är det ju jag har som gör att han stannar kvar.

Hur många gånger har ni träffats hittils? Och har ni pratat något angående vad ni vill med relationen, på lite längre sikt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 426
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
16 17 18
Svar
346
· Visningar
13 458
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 181
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 820

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2