Hmm, jag hade nog backat lite om någon börjat prata om andra personer hen dejtar framför mig, iallafall i ett tidigt stadie. Menar inte att det du gör är fel, men det var ju någon här ovan som också skrev lite samma sak, att han försöker hinta om att du ska träffa andra kanske är en signal från honom att han inte är intresserad. Det blir ju samma sak fast från ditt håll då. Så behöver det naturligtvis inte vara, men det kan ju vara så att han inte tror att du är intresserad av honom när du pratar om andra. För mig (och många andra verkar det som) är det sådant man pratar om med vänner, men kanske inte direkt framför någon man är intresserad av (i ett tidigt skede). Som sagt, det gäller naturligtvis inte alla!
Det är så svårt att återge en situation i text. Hans kommentar var inte på nivån uppmuntra mig att träffa andra alls - det var snarare på nivån att jag borde tänkte på nån form av sällskap i mitt skitstora hus nu osv... Jag är faktiskt väldigt trygg i vad jag berättar och hur jag berättar det. Dessutom har just han och jag pratat väldigt mycket om vad som hänt mig och hur det har påverkat mig. Han vet. Jag är helt trygg i det. Är han inte intresserad är det inte för att jag träffar andra utan för att mitt ex är vår gemensamma chef i första hand och i andra hand för att han kämpar med en utbrändhet och har väldigt lite resurser över till så mycket annat. (jag är så jävla självgod att jag vet att han gillar mig eftersom han söker sig till mig hela tiden så det är mest troligt inte mig som person som är problemet).
En vacker dag kommer facit.