Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Å, Doktor KosmosJag fick nog upp ögonen för F lite mer när vi var ett gäng hos mig och han kläckte ur sig att han lyssnade på Doktor Kosmos och Philemon Arthur and the dung
Har nog aldrig stött på nån jag träffat som ens vet vilka dom är!
Åh, så är jag också Blev lite komiskt med han som jag jämför alla med. Jag trodde förut att vi var ungefär lika långa. Insåg att han trots allt var längre när jag plötsligt träffade honom och hade skor med tunnare sula än vanligt Sedan fick jag en kram och insåg att han var svinlång (eller ja, 10cm längre än mig, men det kändes som mycket). Det är märkligt det där...Jag tycker alla är kortare än mig tills jag står nos mot nos med dem och inser de är för jävla långa
Fast det handlar om könsnormer. Tror det är extremt sällan någon på riktigt väljer en partner av det rationella skälet att den når till översta hyllan. Isf skulle jag vilja veta hur den definierar attraktion, och varför de flesta kvinnor tycker det är attraktivt med någon som når högt upp medan män gärna vill ha någon som inte mår långt upp..
Ja, vad är attraktion? Jag är heterosexuell kvinna, så attraheras nog väldigt heteronormativt, tror jag. Attraheras på det fysiska planet av män som är långa, gärna lite smala (inga bodybuilders tack) och med breda axlar. Spelar ingen som helst roll, faktiskt, om mannen i fråga når saker i översta skåpet - jag är rätt lång själv (och gillar att vara det, tycker det är snyggt med långa kvinnor också) så jag når det jag behöver. Inga praktiska aspekter alls, alltså, utan ren attraktion.
Men menar du att det är fel på något sätt att attraheras av det vi så att säga förväntas attraheras av? Vore det bättre om jag tyckte att korta, knubbiga män var väldigt attraktiva?
Samma här, enda jag kan på rak arm säga är att jag inte attraheras av överviktiga män. Annars har de sett extremt olika ut och haft olika personligheter. Kan ärligt säga att jag inte kan se en enda gemensam nämnare mellan domJa, jag förstår inte riktigt heller?
Jag tänker ibland att jag har en viss typ som jag gillar men kollar jag tillbaka så stämmer det inte riktigt
Jämför jag Kollegan och V så är de totalt olika, både till utseendet och personlighet. De som de har gemensamt är att de är män och jag är superhetro så det är svårt att bli attraherad av något annat.
Inget fel, det har jag aldrig påstått. Men en del saker är normer.Ja, vad är attraktion? Jag är heterosexuell kvinna, så attraheras nog väldigt heteronormativt, tror jag. Attraheras på det fysiska planet av män som är långa, gärna lite smala (inga bodybuilders tack) och med breda axlar. Spelar ingen som helst roll, faktiskt, om mannen i fråga når saker i översta skåpet - jag är rätt lång själv (och gillar att vara det, tycker det är snyggt med långa kvinnor också) så jag når det jag behöver. Inga praktiska aspekter alls, alltså, utan ren attraktion.
Men menar du att det är fel på något sätt att attraheras av det vi så att säga förväntas attraheras av? Vore det bättre om jag tyckte att korta, knubbiga män var väldigt attraktiva?
Inget fel, det har jag aldrig påstått. Men en del saker är normer.
Inget fel, det har jag aldrig påstått. Men en del saker är normer.
Ehm... fräscht. Om det var sant skulle det ju inte förekomma kulturskillnader i skönhetsnorm tex.En del saker är förvisso normer, men samtidigt är fortplantningen evolutionens allra starkaste drivkraft, så det vore ju extremt konstigt om det inte också fanns en biologisk komponent i vad vi attraheras av (och inte)!
En del saker är förvisso normer, men samtidigt är fortplantningen evolutionens allra starkaste drivkraft, så det vore ju extremt konstigt om det inte också fanns en biologisk komponent i vad vi attraheras av (och inte)!
Som allt annat här i världen så behöver det inte vara antingen eller. Det kan finnas både kulturella och biologiska attraktionsfaktorer.Ehm... fräscht. Om det var sant skulle det ju inte förekomma kulturskillnader i skönhetsnorm tex.
/icke-heteronormativ
Fast man kan ju skaffa barn även utan en man (som kvinna). Känner flera lesbiska/bisexuella par, vissa har barn och vissa funderar på det i framtiden.En del saker är förvisso normer, men samtidigt är fortplantningen evolutionens allra starkaste drivkraft, så det vore ju extremt konstigt om det inte också fanns en biologisk komponent i vad vi attraheras av (och inte)!
Blir alltid förvånad när jag springer på dig för mitt huvud tror att du är 185 cm.166-167cm (beroende på källa) är medellängden på kvinnor i Sverige... så nej, du är inte onormalt lång...