Dejtingtråden 26!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F: Kan vi vara vänner om det inkluderar mys ibland?

Jag: Jag vill ju ha mer, är så trött på ödsla tid på folk som ändå bara lämnar mig för något bättre...

F: Jag fattar det, men jag kommer inte lämna dig för något bättre, det är inte vad det handlar om... för mig handlar det om att jag inte vill vara i en relation med någon överhuvudtaget, och om det är vad du vill kanske det inte fungerar just nu

Jag: Olika platser i livet :)

F: Ja
Vi kan fortsätta träffas som vanligt, men du måste säga till eller bryta det om det blir jobbigt.

Jag skrev att jag får se hur det känns när han kommer upp igen...
 
F: Kan vi vara vänner om det inkluderar mys ibland?

Jag: Jag vill ju ha mer, är så trött på ödsla tid på folk som ändå bara lämnar mig för något bättre...

F: Jag fattar det, men jag kommer inte lämna dig för något bättre, det är inte vad det handlar om... för mig handlar det om att jag inte vill vara i en relation med någon överhuvudtaget, och om det är vad du vill kanske det inte fungerar just nu

Jag: Olika platser i livet :)

F: Ja
Vi kan fortsätta träffas som vanligt, men du måste säga till eller bryta det om det blir jobbigt.

Jag skrev att jag får se hur det känns när han kommer upp igen...

Jag tycker han verkar asig iom att han är så otydlig. Du är ju rak och tydlig. Ni har väl dessutom legat med varandra(?) så att ”bara vara vänner” har ni ju passerat. Jag bröt med en kille som betedde sig på ett liknande sätt nyligen.
 
Jag har skaffat tinder igen. Snabbt avbrott.
Pratar med en söt tjej som verkar djupt imponerad av att jag grejar med konst och vill veta allt om det. Bekräftelsebehov- check!
När jag dejtar killar vill jag ses på allmän plats första gången av säkerhetsskäl.

Hur brukar du göra, brukar ni ses ute först, eller hemma hos nån av er direkt?
 
Jag tycker han verkar asig iom att han är så otydlig. Du är ju rak och tydlig. Ni har väl dessutom legat med varandra(?) så att ”bara vara vänner” har ni ju passerat. Jag bröt med en kille som betedde sig på ett liknande sätt nyligen.
Asig tycker jag verkligen är att ta i, och jag tycker inte att han är ett dugg otydlig. Han fortsätter gärna umgås och ha sex, men vill inte ha någon relation. Hur tydligt som helst tycker jag.
 
Jag tycker han verkar asig iom att han är så otydlig. Du är ju rak och tydlig. Ni har väl dessutom legat med varandra(?) så att ”bara vara vänner” har ni ju passerat. Jag bröt med en kille som betedde sig på ett liknande sätt nyligen.

Jo, vi har legat, myst, haft middagar osv...
Skulle aldrig kunna vara "bara vänner" nu, tycker ju om honom på ett helt annat sätt än en vän.

Tycker han varit rätt tydlig i text, även fast jag fick skriva om vänner grejen.
Vi har ju aldrig haft snacket innan heller.
 
F: Kan vi vara vänner om det inkluderar mys ibland?

Jag: Jag vill ju ha mer, är så trött på ödsla tid på folk som ändå bara lämnar mig för något bättre...

F: Jag fattar det, men jag kommer inte lämna dig för något bättre, det är inte vad det handlar om... för mig handlar det om att jag inte vill vara i en relation med någon överhuvudtaget, och om det är vad du vill kanske det inte fungerar just nu

Jag: Olika platser i livet :)

F: Ja
Vi kan fortsätta träffas som vanligt, men du måste säga till eller bryta det om det blir jobbigt.

Jag skrev att jag får se hur det känns när han kommer upp igen...

Förstår att det inte var svaret du ville ha. För min egen skull brukar jag stämma av sånt där från början så slipper det bli missförstånd.
 
När jag dejtar killar vill jag ses på allmän plats första gången av säkerhetsskäl.

Hur brukar du göra, brukar ni ses ute först, eller hemma hos nån av er direkt?
Beror lite på vad som känns bäst och vad som man är ute efter.
Är det uttalat att vi bara ska ligga så ses vi hemma, är det en uttalad dejt så är det lite olika. Men jag trivs bra med att ses hemma först, då har man möjlighet att prata mycket mer avslappnat än man har ute på cafe eller krog.

Jag har inget säkerhetstänk, på gott och ont. Men kan ju aldrig vara säker på att det bär en tjej man åker hem till. Men kommer någon hem hit tittar jag iaf alltid i hålet i dörren innan jag öppnar. 😅
 
Även jag har installerat Tinder här i kväll.
Kan inte påstå att jag är jättesugen utan är lite stukad efter det här ständiga inställandet av dejter med Musikern. Det funkar inte för mig att om och om igen få dejter inställda som jag oftast föreslagit, även om det funnits skäl. Men denna gång tyckte jag inte skälet var skäligt sas.

Jag har ett syfte med mitt dejtande- att hitta en go och kul snubbe att dela en del av min fritid med. Vänner i all ära men jag saknar den andra typen av socialt umgänge på lite kvällar och lediga helger. Efter 3 mån dejtande har jag och Musikern ännu inte kommit dit.
Nu får han aggera, jag tänker inte sitta här och tråna och hoppas.
 
Beror lite på vad som känns bäst och vad som man är ute efter.
Är det uttalat att vi bara ska ligga så ses vi hemma, är det en uttalad dejt så är det lite olika. Men jag trivs bra med att ses hemma först, då har man möjlighet att prata mycket mer avslappnat än man har ute på cafe eller krog.

Jag har inget säkerhetstänk, på gott och ont. Men kan ju aldrig vara säker på att det bär en tjej man åker hem till. Men kommer någon hem hit tittar jag iaf alltid i hålet i dörren innan jag öppnar. 😅
Okej! Nej, säker kan man aldrig vara såklart.
 
Även jag har installerat Tinder här i kväll.
Kan inte påstå att jag är jättesugen utan är lite stukad efter det här ständiga inställandet av dejter med Musikern. Det funkar inte för mig att om och om igen få dejter inställda som jag oftast föreslagit, även om det funnits skäl. Men denna gång tyckte jag inte skälet var skäligt sas.

Jag har ett syfte med mitt dejtande- att hitta en go och kul snubbe att dela en del av min fritid med. Vänner i all ära men jag saknar den andra typen av socialt umgänge på lite kvällar och lediga helger. Efter 3 mån dejtande har jag och Musikern ännu inte kommit dit.
Nu får han aggera, jag tänker inte sitta här och tråna och hoppas.
Jag förstår dig verkligen! 3 månader är ganska lång tid och finns ingen ändring i sikte så tycker jag att du gör helt rätt.

Har dragit höger på någon spännande då?
 
Ja, jag går nog mest på flow.
Ska börja kolla upp sånt här tidigare, så slipper man bli så jäkla besviken/ledsen.

När jag tänker efter är det kanske lite lättare för mig, Jag vill ju INTE ha en relation, det är ju enklare att säga det än att säga att man VILL ha en relation. Men du kommer säkert på ett bra sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
4 5 6
Svar
101
· Visningar
14 661
Senast: mysboll
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 927
Senast: gullviva
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
Svar
14
· Visningar
337
Senast: Fille
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
6 675
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp