Jag var förresten lite smådryg igår.
Innan ragget ringde var jag med kollegorna på en bar. En främmande kille blev ganska påstridig och kom fram till mig flera gånger under tiden vi var där.
Först frågade han om han fick bjuda på en drink men jag avböjde med hänvisning till att jag var där med mina kollegor och ville tillbringa kvällen med dem. Han gav med sig och gick iväg men kom då och då tillbaka och frågade mig om allt möjligt, han ställde idiotiska frågor bara för att få prata med mig. ("-Vet du när den här baren stänger?", "-Kan man ta ut pengar nånstans här i närheten?", etc). Jag tröttnade och bad honom gå, han gick men kom lik förbannat tillbaka några gånger igen.
Sista gången han kom fram till vårt bord frågade han om jag hade lypsyl, "för det går ju alla tjejer runt med".
Iskallt drog jag fram ett flytande läppstift ur väskan och sa att jag hade något liknande som han kunde få låna.
Med alkohol i kroppen och en ganska skum belysning uppfattade han inte färgen på förpackningen så han la på ett ordentligt lager runt munnen.
Mina kollegor runt bordet höll på att storkna när killen var klar, han var knallröd runt hela munnen när han tackade så mycket och drog iväg.
Hoppas för hans skull att han hade en flaska makeup-remover i bakfickan